15.1 °C, 0.7 m/s, 92.1 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPārvadājumus Latvijas dienvidu apgabalā vēlas veikt tikai Jelgavas un Dobeles autobusu parki
Pārvadājumus Latvijas dienvidu apgabalā vēlas veikt tikai Jelgavas un Dobeles autobusu parki
15/09/2008

Valsts SIA «Autotransporta direkcija» Sabiedriskā transporta daļa informē, ka konkursam par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos pasažieru autopārvadājumiem ar autobusiem pieteikušās deviņas uzņēmumu apvienības un akciju sabiedrība «Nordeka» arī vienā no reģionālā starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļām atsevišķi. Valsts Dienvidu apgabalā gatavību nodrošināt pasažieru pārvadājumus paudusi tikai Jelgavas un Dobeles autobusu parka apvienība.

www.jelgavasvestnesis.lv 

Valsts SIA «Autotransporta
direkcija» Sabiedriskā transporta daļa informē, ka konkursam par
tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos
starppilsētu nozīmes maršrutos pasažieru autopārvadājumiem ar
autobusiem pieteikušās deviņas uzņēmumu apvienības un akciju
sabiedrība «Nordeka» arī vienā no reģionālā starppilsētu nozīmes
maršrutu tīkla daļām atsevišķi. Valsts Dienvidu apgabalā gatavību
nodrošināt pasažieru pārvadājumus paudusi tikai Jelgavas un Dobeles
autobusu parka apvienība.

 

Valsts SIA «Autotransporta direkcija»
preses sekretārs Gints Gīlis skaidro, ka reģionālais starppilsētu
nozīmes maršrutu tīkls sastāv no astoņām daļām jeb lotēm, kurās
uzņēmēji pārvadājumus varēs uzsākt no 2009. gada 1. janvāra, kad
būs noslēgti nozari reglamentējošajos normatīvajos aktos paredzētie
sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumi.

Lotē Dienvidi gatavību nodrošināt
pasažieru autopārvadājumus paudusi tikai uzņēmumu apvienība, kurā
apvienojās SIA «Jelgavas autobusu parks» (JAP) un SIA «Dobeles
autobusu parks. Jau iepriekš SIA JAP valdes loceklis Pēteris
Salkazanovs portālam www.jelgavasvestnesis.lv
sacīja, ka ar Dobeles autobusu parku noslēgtā apvienība ir saistoša
tikai dalībai konkrētajā konkursā un pēc būtības uzņēmumi turpinās
darbu tāpat kā līdz šim. Tiesa, uzņēmumiem arī jāsniedz vienam par
otru garantijas, ka pārvadājumi patiesi tiks īstenoti.

Lotē «Ziemeļrietumi» pieteicies viens
pretendents – uzņēmumu apvienība, kurā apvienojās pašvaldības SIA
«Ventspils reiss» un A/S «Talsu autotransports». Daļā
«Ziemeļaustrumi» –  uzņēmumu apvienība, kurā
apvienojās A/S «CATA» un SIA «VTU Valmiera».

Daļā «Centrs 1» pieteikušies divi
pretendenti: uzņēmumu apvienība, kurā apvienojās SIA «Tukuma auto»,
SIA «Aips», SIA «Ogres autobuss», SIA «Aizkraukles ATU» un SIA
«Autotransporta firma Jūrmala SV», kā arī uzņēmumu apvienība, kurā
apvienojās A/S «Nordeka», A/S «Rīgas taksometru parks», SIA
«Norma-A» un SIA «Blagovest Tur».

Daļā «Centrs 2» pieteicies tikai A/S
«Nordeka». Daļā «Dienvidaustrumi» – uzņēmumu apvienība, kurā
apvienojās SIA «Daugavpils autobusu parks», A/S «Nordeka» un SIA
«Jēkabpils autobusu parks».

Daļā «Austrumi» pieteikušies divi
pretendenti –  uzņēmumu apvienība, kurā
apvienojās A/S «Rēzeknes autobusu parks», SIA «Madonas Ceļu būves
SIA», SIA «TU Vidlatauto», SIA «Ludzas ATU», SIA «Balvu
autotransports», SIA «Gulbenes autobuss» un SIA «Pasažieris», kā
arī uzņēmumu apvienības, kurā apvienojās A/S «Nordeka» un SIA
«Norma- A».

Daļā «Dienvidrietumi» –uzņēmumu
apvienība, kurā apvienojās A/S «Liepājas autobusu parks», SIA
«Saldus autobusu parks» un A/S «Nordeka».

Gints Gīlis informē, ka Autotransporta
direkcija sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu organizē
saskaņā ar Koncesiju likumu un 2008. gada 20. maija Ministru
kabineta rīkojumu nr.265 «Par sabiedriskā transporta pakalpojumu
sniegšanu ar autobusiem maršrutu tīkla reģionālajos starppilsētu
nozīmes maršrutos». Pretendentu piedāvājumu pieņemšana, saskaņā ar
2008.gada 1. jūlijā izsludinātā konkursa «Par tiesību piešķiršanu
sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem
reģionālā starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļas (lotes)
maršrutos» nosacījumiem, noslēdzās piektdien, 12. septembrī.
Konkursa nolikums nosaka 30 dienu termiņu pretendentu piedāvājumu
izskatīšanas procedūrai.

Sabiedriskā transporta pakalpojumu
likums, kurš stājies spēkā 2007. gada 15. jūlijā, paredz, ka
sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek organizēti vienotā maršrutu
tīklā. Likumā noteiktas vienotas pakalpojumu kvalitātes prasības un
vienotas biļešu tirdzniecības sistēmas ieviešana, lai atvieglotu
pasažieru iespējas savlaicīgi plānot braucienus ar dažādiem
transporta veidiem.