Ar janvāri, nākamos 12 gadus sabiedriskā transporta pakalpojumus Latvijas dienvidu reģionā nodrošinās Jelgavas un Dobeles autobusu parku apvienība. To paredz otrdien paziņotie Valsts autotransporta direkcijas izsludinātā konkursa par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos, rezultāti. SIA «Jelgavas autobusu parks» komercdirektore Viktorija Ļubļinska gan uzsver, ka pasažierus gaida tikai pozitīvas izmaiņas, kas vērstas uz pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos.
Zane Auziņa
Saskaņā ar Satiksmes ministrijas izstrādāto starppilsētu autobusu pārvadājumu reorganizācijas likumu valsts starppilsētu maršrutu autobusu tīkls ir sadalīts astoņās paketēs jeb lotēs. Vasarā Valsts autotransporta direkcija izsludināja konkursu «Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes maršruta tīkla daļas (lotes) maršrutos». Lotē «Dienvidi» ar savu piedāvājumu kopīgi startēja Jelgavas un Dobeles autobusu parki, kas katrs atsevišķi nespētu atbilst visām konkursa prasībām, bet apvienojoties tās var izpildīt. SIA «Jelgavas Autobusu parks» komercdirektore Viktorija Ļubļinska portālam www.jelgavasvestnesis.lv apstiprina, ka Jelgavas un Dobeles autobusu parku apvienība bijusi vienīgais kandidāts uz sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu valsts dienvidu reģionā. Attiecīgi līdz gada beigām tikšot noslēgti visi nepieciešamie līgumi un ar nākamā gada janvāri turpmākos 12 gadus valsts dienvidu reģionā apvienība arī nodrošinās sabiedriskā transporta pasažieru pārvadājumus. Iedzīvotājiem gan tas izmaiņas nenesīs. «Pēc būtības mēs katrs turpināsim nodrošināt pasažieru pārvadājumus tajos pat maršrutos, kur līdz šim – nekāda maršrutu «miksēšana» vai mainīšana nav paredzēta un nav arī nepieciešama. Tāpat turpināsim nodrošināt pakalpojumus katrs ar savu firmas zīmi. Kopīgi konkursā startējām, lai varētu nodrošināt visus maršrutus reģionā, kas bija viena no konkursa galvenajām prasībām, bet ko katrs atsevišķi nespētu nodrošināt. Savukārt vērtējot perspektīvu, jāteic, ka Valsts autotransporta direkcijas pasūtījums ir vērsts uz pakalpojumu kvalitātes ievērojamu uzlabšanu. Tas pasažieru pārvadātajiem uzliek par pienākumu intensīvi domāt par pakalpojuma kvalitātes celšanu – tostarp arī iegādājoties jaunu tehniku. Ja, piemēram, 2008. gadā līgumu ar Valsts autotransporta direkciju bijām noslēguši tikai uz gadu, kas uzņēmumam apgrūtina iespēju plānot savu attīstību, arī ņemt kredītus tehnikas iegādei, turpmāk situācija būs ievērojami labāka. Ar 2009. gada janvāri mums būs līgums uz 12 gadiem, kas nozīmē arī iespēju mērķtiecīgi plānot attīstību, pie kā arī mēs strādāsim,» skaidro V.Ļbubļinska.
Viņa uzsver, ka pagaidām nav informācijas par jebkādām citām izmaiņām, kas ar nākamo gadu varētu tikt ieviestas reģionālajos starppilsētu pasažieru pārvadājumos. «Valsts autotransporta direkcija ir pasūtītājs un tā arī nosaka maršrutu un reisu skaitu. Šobrīd sagatavotie plāni ir balstīti uz tādu maršrutu un reisu skaitu, kāds tas ir kopš šā gada 15. septembra. Ja direkcija uzliks par pienākumu reisu skaitu palielināt vai samazināt, mums prasība būs jāizpilda, taču pagaidām ziņu, ka šāds priekšlikums varētu izskanēt, nav,» tā V.Ļubļinska.
Jāpiebilst, ka startējot vienotā apvienībā abi uzņēmumi arī uzņemas līdzatbildību par pasūtījuma nodrošināšanu. No tā izriet, ka, ja kaut kādu iemeslu dēļ, piemēram, Dobeles autobusu parks nespēs nodrošināt maršrutu izpildi, Jelgavas autobusu parkam tas būs jānodrošina – un otrādi. Tiesa V.Ļubļinska gan uzsver, ka šobrīd nekas neliecina, ka kāds no uzņēmumiem savas saistības nevarētu nodrošināt, tādēļ darbs turpināšoties ierastā ritmā.