5 °C, 7.2 m/s, 64.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāNākamajos gados gaidāma būtiska pasažieru pārvadājumu kvalitātes uzlabošanās
Nākamajos gados gaidāma būtiska pasažieru pārvadājumu kvalitātes uzlabošanās
16/10/2008

Ar janvāri, nākamos 12 gadus sabiedriskā transporta pakalpojumus Latvijas dienvidu reģionā nodrošinās Jelgavas un Dobeles autobusu parku apvienība. To paredz otrdien paziņotie Valsts autotransporta direkcijas izsludinātā konkursa par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos, rezultāti. SIA «Jelgavas autobusu parks» komercdirektore Viktorija Ļubļinska gan uzsver, ka pasažierus gaida tikai pozitīvas izmaiņas, kas vērstas uz pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos.

Zane Auziņa

Ar janvāri, nākamos 12 gadus
sabiedriskā transporta pakalpojumus Latvijas dienvidu reģionā
nodrošinās Jelgavas un Dobeles autobusu parku apvienība. To paredz
otrdien paziņotie Valsts autotransporta direkcijas izsludinātā
konkursa par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar
autobusiem reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos, rezultāti.
SIA «Jelgavas autobusu parks» komercdirektore Viktorija Ļubļinska
gan uzsver, ka pasažierus gaida tikai pozitīvas izmaiņas, kas
vērstas uz pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos.

 

Saskaņā ar Satiksmes ministrijas
izstrādāto starppilsētu autobusu pārvadājumu reorganizācijas likumu
valsts starppilsētu maršrutu autobusu tīkls ir sadalīts astoņās
paketēs jeb lotēs. Vasarā Valsts autotransporta direkcija
izsludināja konkursu «Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā
transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā
starppilsētu nozīmes maršruta tīkla daļas (lotes) maršrutos». Lotē
«Dienvidi» ar savu piedāvājumu kopīgi startēja Jelgavas un Dobeles
autobusu parki, kas katrs atsevišķi nespētu atbilst visām konkursa
prasībām, bet apvienojoties tās var izpildīt. SIA «Jelgavas
Autobusu parks» komercdirektore Viktorija Ļubļinska portālam
www.jelgavasvestnesis.lv apstiprina, ka Jelgavas
un Dobeles autobusu parku apvienība bijusi vienīgais kandidāts uz
sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu valsts dienvidu
reģionā. Attiecīgi līdz gada beigām tikšot noslēgti visi
nepieciešamie līgumi un ar nākamā gada janvāri turpmākos 12 gadus
valsts dienvidu reģionā apvienība arī nodrošinās sabiedriskā
transporta pasažieru pārvadājumus. Iedzīvotājiem gan tas izmaiņas
nenesīs. «Pēc būtības mēs katrs turpināsim nodrošināt pasažieru
pārvadājumus tajos pat maršrutos, kur līdz šim – nekāda maršrutu
«miksēšana» vai mainīšana nav paredzēta un nav arī nepieciešama.
Tāpat turpināsim nodrošināt pakalpojumus katrs ar savu firmas zīmi.
Kopīgi konkursā startējām, lai varētu nodrošināt visus maršrutus
reģionā, kas bija viena no konkursa galvenajām prasībām, bet ko
katrs atsevišķi nespētu nodrošināt. Savukārt vērtējot perspektīvu,
jāteic, ka Valsts autotransporta direkcijas pasūtījums ir vērsts uz
pakalpojumu kvalitātes ievērojamu uzlabšanu. Tas pasažieru
pārvadātajiem uzliek par pienākumu intensīvi domāt par pakalpojuma
kvalitātes celšanu – tostarp arī iegādājoties jaunu tehniku. Ja,
piemēram, 2008. gadā līgumu ar Valsts autotransporta direkciju
bijām noslēguši tikai uz gadu, kas uzņēmumam apgrūtina iespēju
plānot savu attīstību, arī ņemt kredītus tehnikas iegādei, turpmāk
situācija būs ievērojami labāka. Ar 2009. gada janvāri mums būs
līgums uz 12 gadiem, kas nozīmē arī iespēju mērķtiecīgi plānot
attīstību, pie kā arī mēs strādāsim,» skaidro
V.Ļbubļinska.

Viņa uzsver, ka pagaidām nav
informācijas par jebkādām citām izmaiņām, kas ar nākamo gadu varētu
tikt ieviestas reģionālajos starppilsētu pasažieru pārvadājumos.
«Valsts autotransporta direkcija ir pasūtītājs un tā arī nosaka
maršrutu un reisu skaitu. Šobrīd sagatavotie plāni ir balstīti uz
tādu maršrutu un reisu skaitu, kāds tas ir kopš šā gada 15.
septembra. Ja direkcija uzliks par pienākumu reisu skaitu
palielināt vai samazināt, mums prasība būs jāizpilda, taču pagaidām
ziņu, ka šāds priekšlikums varētu izskanēt, nav,» tā
V.Ļubļinska.  

Jāpiebilst, ka startējot vienotā
apvienībā abi uzņēmumi arī uzņemas līdzatbildību par pasūtījuma
nodrošināšanu. No tā izriet, ka, ja kaut kādu iemeslu dēļ,
piemēram, Dobeles autobusu parks nespēs nodrošināt maršrutu
izpildi, Jelgavas autobusu parkam tas būs jānodrošina – un otrādi.
Tiesa V.Ļubļinska gan uzsver, ka šobrīd nekas neliecina, ka kāds no
uzņēmumiem savas saistības nevarētu nodrošināt, tādēļ darbs
turpināšoties ierastā ritmā.