Pirmdienas vakarā kļūmi ar bankas norēķinu kartēm, kas neskaitāmos pilsētas veikalos un pakalpojumu sniegšanas punktos radīja gandrīz vai haosu, jo iedzīvotāji ne vien nespēja norēķināties ar bankas elektroniskajām kartēm par pirkumiem, bet arī izņemt skaidru naudu no visiem bankomātiem, radīja neprognozētas tehniskas nepilnības maksājumu karšu apstrādes centrā SIA «First Data Latvia». Centrs atvainojas iedzīvotājiem par sagādātajām neērtībām un sola turpmāk darīt visu, lai līdzīgas nepatīkamas situācijas neatkārtotos.
Zane Auziņa
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau ziņoja, ka pirmdien, pēc septiņiem vakarā Jelgavā daudzi iedzīvotāji nonāca nepatīkamā situācijā pēc tam, kad bez brīdinājuma un nesaprotamu iemeslu dēļ pēkšņi veikalos un pakalpojumu sniegšanas punktos vairs nebija iespējams norēķināties ar banku norēķinu kartēm. Naudu nevarēja izņemt arī no bankomātiem. Neskaitāmiem jelgavniekiem, kas vēlējās ar bankas karti norēķināties, nācās vien uzklausīt pārdevēju sacīto, ka kartei tiek atteikts savienojums un vai nu jānorēķinās skaidrā naudā vai arī pirkums jāliek atpakaļ veikala plauktā. To daudzi arī darīja, taču sarežģītāka situācija bija tiem pilsētniekiem, kas pēc septiņiem automašīnā iepildīja degvielu, bet vēlāk par to nespēja norēķināties, tā spiestā kārtā nokļūstot gandrīz vai par likumpārkāpējiem.
Problēmas ar norēķinu kartēm turpinājās apmēram stundu, pēc kā tika novērtas. Pirmdienas vakarā portālam www.jelgavasvestnesis.lv neizdevās noskaidrot kļūmes cēloni, bet šodien atbildi sniedz maksājumu karšu apstrādes centrs SIA «First Data Latvia», kas uzņemas pilnu atbildību par 22. septembrī notikušo ārkārtas dīkstāvi norēķiniem un operācijām ar maksājumu kartēm Latvijā un Jelgavā. «Mēs atvainojamies visiem karšu lietotājiem par sagādātajām neērtībām. Šo dīkstāvi izraisīja neparedzētas tehniskas nepilnības, kas ir novērstas un kuru nepieļaušanai nākotnē ir sagatavots rīcības plāns,» šodien teic SIA «First Data Latvia» mārketinga menedžere Baltijā, Ziemeļu valstīs un Krievijā Līga Krapāne. Viņa uzsver, ka tik laikietilpīgas dīkstāves ir ārkārtējs gadījums elektronisko norēķinu apstrādē, kura atkārtošanās nav pieļaujama un par ko «First Data Latvia» ir līgumiski atbildīga arī pret saviem klientiem – bankām. To nekādā gadījumā nevar definēt kā regulāru praksi un uzņēmums strādā, lai līdzīgas kļūmes neatkārtotos. ««First Data Latvia» komunikāciju politika paredz atklātu un godprātīgu savas vainas atzīšanu, ja tāda ir bijusi, ko realizējam arī šobrīd,» piebilst L.Krapāne.