15.6 °C, 2.1 m/s, 89.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāNedēļas laikā Jelgavā notiek otrā mašīnas sadursme ar vilcienu
Nedēļas laikā Jelgavā notiek otrā mašīnas sadursme ar vilcienu
15/09/2008

Šodien ap diviem pēcpusdienā pie Cukurfabrikas stacijas notika kravas vilciena sadursme ar automašīnu BMW. Avārijā vainojams BMW vadītājs, kas savu spēkratu bija novietojis pārāk tuvu sliedēm. Jāpiebilst, ka nepilnas nedēļas laikā Jelgavā šī ir jau otrā avārija, kur iesaistīts vilciens. Cilvēki cietuši nav.

Zane Auziņa 

Šodien ap diviem pēcpusdienā pie
Cukurfabrikas stacijas notika kravas vilciena sadursme ar
automašīnu BMW. Avārijā vainojams BMW vadītājs, kas savu spēkratu
bija novietojis pārāk tuvu sliedēm. Jāpiebilst, ka nepilnas nedēļas
laikā Jelgavā šī ir jau otrā avārija, kur iesaistīts vilciens.
Cilvēki cietuši nav.

 

Notikuma vietā Ceļu policijas darbinieki
pastāstīja, ka negadījums noticis tādēļ, ka automašīna BMW
stāvvietā novietota pārāk tuvu sliedēm, kā rezultātā garām
braucošais vilciens to «aizķēris». Negadījumā vilciena sastāvs
bojāts nebūtiski, savukārt BMW motora pārsegam un bamperim būs
nepieciešams nopietnāks remonts.

Kravas vilciena mašīnists portālam
www.jelgavasvestnesis.lv atklāja, ka pie
cukurfabrikas stacijas ļoti bieži jelgavnieki novieto savas
automašīnas, lai tālāk jau ar vilcienu brauktu uz Rīgu. Mašīnas te
stāv visu dienu, līdz vakarā ar vilcienu pēc darba atbrauc to
saimnieki, kas nereti rada arī problemātiskas situācijas. Policija
atzīst, ka nereti te mašīnas tiek novietotas haotiski un rada
avārijas situāciju risku, savukārt «Latvijas Dzelzceļa» pārstāvji
piebilst, ka mašīnas rada arī problēmas vilcieniem. «Cilvēks ir
palicis tik slinks, ka pat pie dzelzceļa pieturas cenšas piebraukt
maksimāli tuvu. Šajā gadījumā BMW «deguns» jau bija pie pašām
sliedēm, kā rezultātā trepes pie vienas no cisternām, to «aizķēra»
un nu auto saimniekam par savu slinkumu būs krietni jāmaksā mašīnas
remontā. Šī ne tuvu nav pirmā līdzīgā situācija uz sliedēm pie
Cukurfabrikas stacijas un varu vien aicināt cilvēkus rūpīgāk
padomāt, vai mašīna tiek atstāta tā, lai nevienam netraucētu,»
spriež vilciena mašīnists. Viņš vien piebilst, ka iespējams, šajā
gadījumā BMW vadītāja neuzmanību provocēja arī apziņa, ka sliedes,
pie kurām mašīna bija atstāta, tiek izmantota salīdzinoši reto
tikai lokālo kravu pārvadāšanai no kādreizējās RAF teritorijas un
manevriem. «Tas nozīmē, ka vilciens uz šīm sliedēm ir redzams
salīdzinoši retāk, nekā uz sliedēm, pa kurām virzās tranzīta
vilcieni. Taču jebkurā gadījumā – mašīnu uz sliedēm vai pārāk tuvu
tām nedrīkst atstāt un notikušajā vainojams tikai mašīnas šoferis,»
tā mašīnists.

Šodien notikusī avārija uz vairāk nekā
pusstundu paralizēja satiksmi pār dzelzceļa pārbrauktuvi pie
Cukurfabrikas stacijas, kā rezultātā veidojās sastrēgums. To
kliedēt palīdzēja ceļu policija, kas mašīnas novirzīja pa citu
ceļu.

Jāpiebilst, ka nepilnas nedēļas laikā
šis Jelgavā ir jau otrais negadījums uz sliedēm. Proti, 10.
septembrī smagā automašīna «MAZ», kas cietajā sakabē vilka smago
automašīnu «ZIL» Bauskas ielā pie uzņēmuma «Jelgavas Dzirnavas» uz
dzelzceļa pārbrauktuves ietriecās vilcienā.

Arī šajā avārijā cilvēki cietuši nebija,
bet negadījumā vainīgais šoferis portālam www.jelagavsvestnesis.lv
sacīja, ka avārija notikusi slikti redzamā pārbrauktuves luksofora
dēļ. Tas ieaudzis kokos, turklāt sarkanais signāls ir vājš, grūti
pamanāms, tāpat kā vāji dzirdams arī pārbrauktuves skaņu signāls,
tādēļ šoferis nav laikus uzsācis bremzēšanu. Bet, kad braucošais
vilciens pamanīts, bijis jau par vēlu – lai arī bremzes mašīnai ir
kārtībā, to apliecinot arī tehniskās apskates uzlīme mašīnas logā,
tā nespēja nobremzēt sevi un vēl aiz muguras, cietajā sakabē vilkto
«ZIL», tādēļ inerces vadīta mašīna ietriekusies
vilcienā.

 

FOTO: Ivars Veiliņš