19.5 °C, 2.1 m/s, 44 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāEksperimentu ar šoferiem uz apvedceļa vairs nebūšot
Eksperimentu ar šoferiem uz apvedceļa vairs nebūšot
10/09/2008

Luksofors šosejas Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža krustojumā ar ceļu uz Ozolniekiem ir ieslēgts dzeltenā mirgojošā režīmā. VAS «Latvijas Valsts ceļi» Centra reģiona Jelgavas nodaļas vadītājs Jānis Lange uzsver, ka speciālistiem uzdots rast optimālāko luksofora darbības režīmu, bet līdz tam tas ieslēgts netiks, attiecīgi arī eksperimentu, kas līdz šim beigušies ar sastrēgumiem vairāku kilometru garumā, nebūšot.

Zane Auziņa 

Luksofors šosejas Rīga – Jelgava
– Lietuvas robeža krustojumā ar ceļu uz Ozolniekiem ir ieslēgts
dzeltenā mirgojošā režīmā. VAS «Latvijas Valsts ceļi» Centra
reģiona Jelgavas nodaļas vadītājs Jānis Lange uzsver, ka
speciālistiem uzdots rast optimālāko luksofora darbības režīmu, bet
līdz tam tas ieslēgts netiks, attiecīgi arī eksperimentu, kas līdz
šim beigušies ar sastrēgumiem vairāku kilometru garumā,
nebūšot.

 

Sarunā ar portālu www.jelgavasvestnesis.lv Jānis Lange atzina, ka
sastrēgumus no rīta radījusi kļūme luksofora darbības režīmā, tādēļ
arī jau no rīta šeit tika piesaistīta ceļu policija, kas organizēja
raitu kustību. «Luksofors pie skuju skolas pārbrauktuves bija
noregulēts tā, lai visu laiku degtu zaļais signāls pa autoceļu Rīga
– Jelgava – Lietuvas robeža braucošajiem, bet sarkanajam signālam
vajadzēja ieslēgties tikai pēc tam, kad krustojumā nostājusies
automašīna, kas no Ozolnieku ceļa vēlas pagriezties uz šoseju. Šo
darbību regulē infrasarkano signālu kameras. Taču šorīt izveidojās
situācija, kad no Ozolnieku ceļa bija daudz braucošo automašīnu –
iespējams, daļa no tām bija arī tās, kas ignorējot brīdinājuma
zīmes par to, ka Iecavas tilts ir slēgts, vēlējas pa šo ceļu nokļūt
Ozolniekos un Jelgavā, bet nonākušas līdz tiltam griezās atpakaļ.
Līdz ar to infrasarkano staru sensors nostrādāja pārāk bieži un
kustība uz šosejas patiesi bija būtiski traucēta – par sastrēgumu,
kas bija izveidojies vairāku kilometru garumā pārliecinājos arī
pats. Tādēļ pirmkārt tika piesaistīta policija, kas palīdz
organizēt kustību, bet luksofors ieslēgts dzeltenajā, mirgojošajā
režīmā,» stāsta J.Lange. Viņš uzsver, ka atbildīgajām amatpersonām
ir uzdots izstrādāt jaunu luksofora darbības režīmu, kas satiksmi
atvieglos, nevis traucēs. «Kā viena no versijām tiek pieļauta doma,
ka no Ozolniekiem braucošajiem krustojumā pirms luksofora sarkanais
signāls degs divas minūtes, taču tā ir tikai viena no iespējām. Bet
varu galvot, ka, kamēr optimālais variants netiks atrasts,
luksofors ieslēgts netiks – nekādu eksperimentu ar autovadītājiem
vairs nebūs,»  

Tā J.Lange.

Portāls www.jelgavasvestnesis.lv
jau rakstīja, ka šorīt luksofors uz šosejas radīja pamatīgo
«korķi», kas sākās jau pie ceļa Ozolnieki – Brankas un beidzās
tikai aiz luksofora.