20 °C, 2.9 m/s, 55.8 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāFotoradari pārkāpējus fiksējuši arī Jelgavas rajonā; precīzākas ziņas policija neizpauž
Fotoradari pārkāpējus fiksējuši arī Jelgavas rajonā; precīzākas ziņas policija neizpauž
15/07/2008

Rīt aprit nedēļa, kopš uz Latvijas ceļiem autovadītāju pārkāpumus fiksē četri pārvietojami fotoradari. Šajā laikā tie esot bijuši izvietoti arī uz Jelgavas rajona ceļiem – policija gan atsakās nosaukt precīzu vietu, kur tie darbojušies, kā arī atklāt, cik pārkāpēju mūsu rajonā fiksēts.

Zane Auziņa

Rīt aprit nedēļa, kopš uz
Latvijas ceļiem autovadītāju pārkāpumus fiksē četri pārvietojami
fotoradari. Šajā laikā tie esot bijuši izvietoti arī uz Jelgavas
rajona ceļiem – policija gan atsakās nosaukt precīzu vietu, kur tie
darbojušies, kā arī atklāt, cik pārkāpēju mūsu rajonā
fiksēts.

Četri pārvietojamie fotoradari uz
Latvijas ceļiem autovadītāju pārkāpumus fiksē kopš aizvadītās
nedēļas trešdienas. Lai arī pagājušajā nedēļā ik vakaru policija
informēja, uz kādiem ceļiem radari bijuši izvietoti un cik daudzus
pārkāpējus tiem izdevies fiksēt, no šīs nedēļas šādas ziņas vairs
netiek sniegtas.

Valsts policijas (VP) Preses un
sabiedrisko attiecību biroja Preses nodaļas priekšniece Sintija
Virse portālam www.jelgavasvestensis.lv
apstiprina, ka šajā laikā fotoradari esot izmantoti arī uz kāda no
ceļiem Jelgavas rajonā, taču precīzs ceļš netiek nosaukts – viņa
atteicās arī apstiprināt vai noliegt ziņas par to, ka fotoradars
izmantots uz ceļa Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža, pa kuru ik
dienu tūkstošiem jelgavnieku mēro ceļu uz darbu
galvaspilsētā.

Iepriekš Jelgavas Ceļu policijas biroja
priekšnieks Aivars Putniņš šo autoceļu nosauca kā vienu no
pirmajiem, kur fotoradars būtu nepieciešams. S.Virse sarunā ar
portālu www.jelgavasvestnesis.lv atteicās arī
nosaukt, cik pārkāpēju Jelgavas rajonā fotoradariem izdevies
fiksēt.

Savukārt A.Putniņš jau iepriekš atzina,
ka fotoradarus Jelgavas rajonā būtu nepieciešams uzstādīt uz
faktiski visiem maģistrālajām autoceļiem, kas no Jelgavas ved uz
Rīgu, Dobeli, Bausku un Jūrmalu. Bet īpaši aktuāls ātruma
pārsniegšanas jautājums esot uz autoceļa Rīga – Jelgava – Lietuvas
robeža, kā arī uz Kalnciema ceļa pie krustojuma ar Liepājas šoseju.
A.Putniņš atzīst, ka fotoradarus, kas fiksē atļautā braukšanas
ātruma pārkāpējus, būtu nepieciešams uzstādīt arī vairākās ielās
pilsētā. «Visvairāk šāds radars būtu nepieciešams Rīgas ielā, kur
šoferi mēdz krietni ieskrieties, kaut Rīgas iela atrodas pilsētā un
atļautais braukšanas ātrums ir 50 kilometri stundā. Daudz ātruma
pārkāpēju ir arī Pasta ielā un citviet pilsētā,» sacīja
A.Putniņš.

Viņš apstiprina, ka Jelgavas Ceļu
policijas novērojumi par ielām un ceļiem, kur ir visvairāk ātruma
pārkāpēju un kur fotoradara uzstādīšana būtu visvairāk
nepieciešama, sniegti VP, kas organizē radaru
izvietošanu.

Savukārt VP jau iepriekš informēja, ka
radarus izmantos gan Rīgā, gan uz lielajām šosejām. To lietošanai
speciāli apmācīti konkrēti darbinieki, kas arī veiks šo radaru
uzstādīšanu un nepieciešamības gadījumā – pārvietošanu. Lai
izvairītos no fotoradaru zādzību mēģinājumiem, netālu no tiem
patrulēs arī policijas automašīna.

Policija klāsta, ka radars esot ļoti
efektīvs līdzeklis cīņā ar ātruma pārkāpējiem. Divi fotoradari
četru stundu laikā, piemēram, uz Bauskas šosejas fiksējuši 100
pārkāpējus, kas, pēc Ceļu policijas biroja priekšnieka Edmunda
Zivtiņa sacītā, ir mēneša darbs vienam inspektoram. Vienlaikus
izskanējušas ziņas, ka Bauskas šosejā izvietotajam fotoradaram nav
izdevies fiksēt lielā ātrumā braucošu motociklistu. Tas fiksējis
pārkāpēju – motociklistu, kas atļautā maksimālā ātruma 90 kilometri
stundā vietā pārvietojies ar ātrumu 163 kilometri stundā –, tomēr
motocikla numurs atrodas transportlīdzekļa aizmugurē, tādējādi
fotoradars to nav fiksējis. Pretēji iepriekš teiktajam Ceļu
policija nebija izvietojusi otru fotoradaru, kas būtu vērsts
pretējā virzienā, līdz ar to ātruma pārkāpējs, kuram draudēja
naudas sods no 150 līdz 300 latiem, izsprucis sveikā.

Vienlaikus Latvijas interneta vidē jau
nedēļu notiek diskusija, kā apmānīt fotoradaru. Tiek izteikti
dažādi priekšlikumi, piemēram, nosmērēt numuru ar dubļiem. Izskan
arī dažādi mīti, piemēram, ka esot speciāla želeja, kas Ceļu
policijas izmantotajai tehnikai neļauj fiksēt pārkāpēja numuru.
Tiesa, Ceļu policija šādus apgalvojumus noliedz, skaidrojot, ka
modernā tehnika numuru spēj saskatīt arī tad, ja tas ir nosmērēts
ar dubļiem

Ātrumu pārsniegušo automašīnu
īpašniekiem tiks nosūtīta vēstule ar protokolu un sodu, kas jāmaksā
par pārkāpumu. Fotoradars nefiksēs autovadītāju un pasažieru sejas,
tāpēc par pārkāpumu netiks piešķirti soda punkti un atņemtas
tiesības. Sodīts tiks automašīnas īpašnieks, nevis
vadītājs.

Ceļazīmes par radaru klātbūtni uz ceļiem
tiks uzstādītas pie Latvijas un lielāko pilsētu robežas. Kad tiks
uzstādīti pirmie stacionārie radari, zīmes par to klātbūtni
noteikti būs, solīja Ceļu policijas biroja priekšnieks E.Zivtiņš,
bet pagaidām tādas vēl nav nepieciešamas.

Patlaban iegādāti četri radari, taču tas
ir par maz, lai kontrolētu situāciju uz valsts autoceļiem, tāpēc
jau patlaban darba grupa meklē iespējas iegādāties vismaz 100 šādas
ierīces.

Analizējot šā brīža konstatētos ātruma
pārsniegšanas gadījumus, policija mēģina noskaidrot, par cik vidēji
tiek pārkāpts braukšanas ātrums.

FOTO: www.leta.lv