Pakalpojuma sniedzējs
Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”
Pakalpojuma īss apraksts
Naktspatversme ir sociālā institūcija, kas personām bez noteiktas dzīvesvietas un krīzes situācijā nonākušām personām nodrošina naktsmītni, vakariņas un personiskās higiēnas iespējas. Gadījumos, kad naktspatversme darbojas diennakts režīmā, tā ir sociālā institūcija, kas personām bez noteiktas dzīvesvietas un krīzes situācijā nonākušām personām nodrošina īslaicīgas uzturēšanās iespējas, uzturu, personiskās higiēnas iespējas un sociālā darba speciālistu pakalpojumus.
Naktspatversmes mērķis ir sekmēt klientu krīzes situāciju pārvarēšanu, sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā, sadarbojoties ar valsts, pašvaldības un nevalstiskā sektora institūcijām sociālo pakalpojumu, sociālās palīdzības, veselības aprūpes, nodarbinātības u.c. jautājumos.
Pakalpojuma saņēmējs
Persona bez noteiktas dzīvesvietas un krīzes situācijā nonākusi pilngadīga persona.
Veidlapas
Iesniegums par sociālo pakalpojumu (Nr.1-10/2.8)
Informācija par personas datu apstrādi
Pieprasīšanas kanāli
Klātiene: JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Naktspatversme, adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava
Darba laiks:
Visu diennakti, ja:
JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Naktspatversmes sociālais darbinieks, adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava, 402.kab.
Darba laiks: Pirmdiena 9.00-12.00; 15.00-19.00; Otrdiena 9.00-12.00; Trešdiena 9.00-12.00; Ceturtdiena 9.00-12.00; Piektdiena 9.00-12.00
Saņemšanas kanāli
Darba laiks: Pirmdiena 8.00-12.00; 13.00-16.00; Otrdiena 8.00-12.00; 13.00-16.00; Trešdiena 8.00-12.00; 13.00-16.00; Ceturtdiena 8.00-12.00; 13.00-16.00; Piektdiena 8.00-12.00
Klientu uzņemšana Naktspatversmē:
Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu Naktspatversmes pakalpojumu, persona klātienē vēršas Naktspatversmē, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, ja tāds ir, un iesniedz iesniegumu, kurā norāda problēmu un tās vēlamo risinājumu.
Ja klientam nepieciešams uzturēties Naktspatversmē ilgāk par trim dienām, viņš, papildus iesniegumam, ne vēlāk kā piecu darba dienu laikā sociālajam darbiniekam iesniedz ģimenes ārsta izziņu par veselības stāvokli un citus dokumentus pēc sociālā darbinieka pieprasījuma.
Pakalpojuma nepieciešamības izvērtēšana
Naktspatversmes sociālais darbinieks novērtē personas vajadzību pēc naktspatversmes pakalpojuma. Naktspatversme trīs darba dienu laikā pēc iepriekš minēto dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par sociālā pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt Naktspatversmes pakalpojumu. Līdz lēmuma pieņemšanai klientam ir tiesības uzturēties Naktspatversmē no iesnieguma iesniegšanas dienas. Naktspatversmē pavadītais laiks līdz lēmuma pieņemšanai tiek ieskaitīts kopējā uzturēšanās dienu skaitā.
Lēmumu pieņem Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes (turpmāk – JVPI) “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” (turpmāk – JSLP) Grupu dzīvokļu un Naktspatversmes vadītāja.
Pakalpojuma saņemšana
Sociālais darbinieks sagatavo lēmuma norakstu un klātienē izsniedz klientam. Pēc lēmuma par Naktspatversmes pakalpojuma piešķiršanu pieņemšanas, ar klientu tiek noslēgts Naktspatversmes pakalpojuma līgums. Sociālais darbinieks izstrādā klienta individuālo sociālās rehabilitācijas plānu, kurā definē risināmo problēmu, sociālās rehabilitācijas ilgtermiņa un īstermiņa mērķus, sociālās rehabilitācijas uzdevumus, veicamos pasākumus, termiņus, sagaidāmo rezultātu, atbildīgās personas un vienojas ar klientu par veicamajiem pasākumiem sociālās problēmas risināšanai.
Maksimālais uzturēšanās termiņš Naktspatversmē ir 90 (deviņdesmit) dienas. Naktspatversmes pakalpojuma līguma termiņu virs 90 (deviņdesmit) dienām pagarina ar JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” lēmumu klientam, kurš aktīvi iesaistās savu sociālo problēmu risināšanā, pildot līdzdarbības pienākumus atbilstoši izstrādātajam individuālajam sociālās rehabilitācijas plānam.
Naktspatversmes pakalpojumu nepiešķir, ja klients:
Naktspatversmes pakalpojumu var pārtraukt, ja:
JSLP Naktspatversmē netiek uzņemtas personas ar apreibinošu vielu lietošanas pazīmēm.
Ar pakalpojuma saņemšanu saistītie maksājumi
Klients maksā par Naktspatversmes pakalpojumu saskaņā ar Jelgavas pilsētas domes 2018. gada 26. aprīļa lēmumu Nr. 6/6 “Jelgavas pilsētas pašvaldības sociālo iestāžu maksas pakalpojumu cenrāža apstiprināšana” un noslēgto Naktspatversmes pakalpojuma līgumu:
Klients tiek atbrīvots no maksas un tiek iesaistīts līdzdarbības pienākumu izpildē, ja objektīvu iemeslu dēļ nespēj samaksāt par sociālo pakalpojumu.
Persona no maksas var tikt atbrīvota ne ilgāk kā par pirmajām 3 (trijām) naktīm.
Maksu par uzturēšanos Naktspatversmē iekasē Naktspatversmes dežuranti – aprūpētāji.
Tiesiskais regulējums
Apstrīdēšanas un pārsūdzības procesa apraksts
JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Grupu dzīvokļu un Naktspatversmes vadītājas lēmumu var apstrīdēt JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” iesniedzot iesniegumu JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”, Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 9, Jelgavā, 111.kab.
JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” lēmumu var apstrīdēt Jelgavas valstspilsētas pašvaldības domē viena mēneša laikā no lēmuma stāšanās spēkā, iesniedzot iesniegumu personīgi (111. kab.) JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 9, Jelgavā, nosūtot pa pastu JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 9, Jelgavā, LV – 3001, elektroniski uz e-pasta adresi soc@soc.jelgava.lv, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, vai e-adresi.
Uzziņas par pakalpojumu
JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”, adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava, Grupu dzīvokļu un Naktspatversmes vadītāja tālrunis 63048921, Naktspatversmes sociālā darbinieka tālrunis: 63012545, Naktspatversmes darba laikā dežuranta-aprūpētāja tālrunis: 63082446; e-pasts: soc@soc.jelgava.lv
Informācija atjaunota 27.02.2025.