Pakalpojuma sniedzējs
Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”
Pakalpojuma īss apraksts
Īslaicīgs pakalpojums sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā nodrošina diennakts sociālo aprūpi, sociālo rehabilitāciju un ārstniecības personas noteikto veselības aprūpes plāna izpildi līdz 30 diennaktīm, ja persona veselības stāvokļa dēļ nespēj patstāvīgi sevi aprūpēt un/vai nodrošināt pamatvajadzības.
Pakalpojums pirkts no citām pašvaldībām.
Pakalpojuma saņēmējs
Fiziska persona:
Persona, kura sasniegusi vecumu, kas dod tiesības saņemt valsts vecuma pensiju (turpmāk – pensijas vecuma persona), pilngadīga persona ar invaliditāti, kā arī pilngadīga persona, kura nonākusi krīzes situācijā un kuras deklarētā dzīvesvieta Jelgavas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā.
Veidlapas
Iesniegums par sociālo pakalpojumu (Nr.1-10/2.8)
Informācija par personas datu apstrādi
Pieprasīšanas kanāli
e-adrese
e-pasts: soc@soc.jelgava.lv
Pa pastu: Jelgavas sociālo lietu pārvalde, Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, LV-3001
Klātiene: JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Sociālās aprūpes nodaļa, adrese: Stacijas iela 13, Jelgava
Pieņemšanas laiks: Pirmdiena 9.00-12.00; 15.00-19.00; Trešdiena 9.00-12.00
Saņemšanas kanāli
Klātiene: pilngadīgu personu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas.
Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana.
Pieprasot īslaicīgo pakalpojumu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, pilngadīga persona iesniedz Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādē (turpmāk – JVPI) “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” (turpmāk – JSLP) klātienē vai nosūta pa pastu, vai elektroniski (elektroniski nosūtītam dokumentam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu) iesniegumu par sociālo pakalpojumu (Nr. 1-10/2.8) un šādus dokumentus:
Pakalpojuma nepieciešamības izvērtēšana
Sociālais darbinieks pēc dokumentu saņemšanas izvērtē personas sociālo situācija, apmeklē personu dzīvesvietā vai atrašanās vietā, veic personas fizisko un garīgo spēju izvērtējumu, nosaka aprūpes līmeni, izvērtē personas un apgādnieku maksātspēju un sagatavo JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” lēmuma projektu par īslaicīga pakalpojuma ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt.
Mēneša laikā no dienas, kad saņemts iesniegums un visi normatīvajos aktos un pašvaldības saistošajos noteikumos noteiktie un JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde pieprasītie dokumenti, JSLP vadītāja pieņem lēmumu par sociālā pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt.
Pakalpojuma saņemšana.
Sociālais darbinieks sagatavo JSLP lēmuma norakstu, informē klientu par pieņemto lēmumu un nosūta lēmuma norakstu pasta sūtījumā vai e-pastā klientam un sociālā pakalpojuma sniedzējam.
Pēc JSLP lēmuma saņemšanas sociālā pakalpojuma sniedzējs noslēdz ar klientu līgumu un uzsāk pakalpojuma sniegšanu. Ja vietu trūkuma vai citu objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams nodrošināt pakalpojuma saņemšanu, tad sociālā pakalpojuma sniedzējs reģistrē klientu rindā pakalpojuma saņemšanai.
Pakalpojuma sniegšanas termiņš var tikt pagarināts līdz:
Ar pakalpojuma saņemšanu saistītie maksājumi
Klienta vai viņa apgādnieka pienākums ir samaksāt par saņemto īslaicīgo pakalpojumu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā. Ja klients nevar samaksāt pilnu pakalpojuma maksu, tad klients no saviem ienākumiem maksā daļu no pakalpojuma maksas – starpību starp viņa ienākumu līmeni un valstī noteikto trūcīgas personas ienākumu līmeni. Pārējo pakalpojuma samaksas daļu līdz pilnai pakalpojuma samaksai sedz apgādnieks /-i.
Līdzekļi, kas pēc pakalpojuma apmaksas paliek apgādnieka ģimenes rīcībā, nedrīkst būt mazāki par summu, kura aprēķināta, reizinot valstī noteiktā minimālās mēnešalgas apmērā ar šādu koeficientu:
Ja klientam noteikt trūcīgas mājsaimniecības statuss, par pakalpojumu maksā apgādnieks/- i. Ja klienta apgādniekam noteikts trūcīgas mājsaimniecības statuss, par pakalpojumu maksā Jelgavas valstspilsētas pašvaldība.
Tiesiskais regulējums
Apstrīdēšanas vai pārsūdzības procesa apraksts
Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” lēmumu var apstrīdēt Jelgavas valstspilsētas pašvaldības domē viena mēneša laikā no lēmuma stāšanās spēkā, iesniedzot iesniegumu klātienē JSLP Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 9, Jelgavā, LV-3001, vai elektroniski, nosūtot uz JSLP oficiālo elektronisko adresi (e-adresi) vai e-pasta adresi soc@soc.jelgava.lv, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu.
Uzziņas par pakalpojumu
JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Sociālās aprūpes nodaļa, adrese: Stacijas iela 13, Jelgava, tālrunis 63050882, 63050865, 26361429; e-pasts: soc@soc.jelgava.lv
Informācija atjaunota 05.02.2025.