-8 °C, 1.2 m/s, 90.7 %

“Drošības poga”

“Drošības poga”

Pakalpojuma sniedzējs

Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”

Pakalpojuma īss apraksts

Pakalpojumu “Drošības poga” nodrošina personai dzīvesvietā, ja persona saņem pakalpojumu “Aprūpe mājās” ar mērķi nodrošināt nepārtrauktas saziņas iespējas, informatīvu atbalstu un palīdzību 24 stundas diennaktī.

Pakalpojuma saņēmējs

Fiziska persona:

Pakalpojuma “Aprūpe mājās” klients, kuram tiek noteikts otrais, trešais vai ceturtais aprūpes līmenis un pastāv risks nonākt bezpalīdzības stāvoklī.

Veidlapas

Iesniegums par sociālo pakalpojumu (Nr.1-10/2.8)

Informācija par personas datu apstrādi

Pieprasīšanas kanāli

e-adrese

e-pasts: soc@soc.jelgava.lv

Pa pastu: Jelgavas sociālo lietu pārvalde, Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, LV-3001

Klātiene: JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Sociālās aprūpes nodaļa, adrese: Stacijas iela 13, Jelgava

Pieņemšanas laiks: Pirmdiena 9.00-12.00; 15.00-19.00; Trešdiena 9.00-12.00

Saņemšanas kanāli

Klātiene: klienta dzīvesvietā.

Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts

Pakalpojuma pieprasīšana.

Pakalpojuma “Aprūpes mājās” klients iesniedz iesniegumu (Nr. 1-10/2.8) par sociālo pakalpojumu klātienē Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes (turpmāk – JVPI) “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” (turpmāk – JSLP) Sociālās aprūpes nodaļā vai nosūta pa pastu vai elektroniski (elektroniski parakstītam dokumentam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu).

Pakalpojuma nepieciešamības izvērtēšana

Sociālais darbinieks apseko klientu dzīvesvietā un veic personas vajadzību pēc sociālā pakalpojuma “Drošības poga” izvērtēšanu, aizpildot novērtēšanas karti, sagatavo lēmuma projektu par pakalpojuma “Drošības poga” piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt.

Viena mēneša laikā pēc iesnieguma un dokumentu saņemšanas  JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” vadītāja pieņem lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu, par personas uzņemšanu rindā sociālā pakalpojuma saņemšanai vai par atteikumu piešķirt sociālo pakalpojumu vai uzņemt rindā.

Pakalpojuma saņemšana.

Sociālais darbinieks sagatavo lēmuma norakstu un pa pastu vai e-pastu nosūta klientam un pakalpojuma sniedzējam. Ja lēmums ir pozitīvs, tad pakalpojuma sniedzējs – biedrība “Latvijas Samariešu apvienība” 2 (divu) darba dienu laikā pēc JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”  lēmuma saņemšanas par pakalpojuma piešķiršanu noslēdz ar klientu līgumu un uzsāk sniegt pakalpojumu. Pakalpojums tiek piešķirts uz pakalpojuma “Aprūpe mājās” saņemšanas laiku.

Tiesiskais regulējums

  • Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums (stājas spēkā 01.01.2003.)
  • Ministru kabineta 2019.gada 2. aprīļa noteikumi Nr. 138 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanu” (stājas spēkā 05.04.2019.)
  • Ministru kabineta 2017. gada 13. jūnija noteikumi Nr. 338 “Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem” (stājas spēkā 01.07.2017.)
  • Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumi Nr. 275 “Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta” (stājas spēkā 31.05.2003.)
  • Jelgavas pilsētas pašvaldības 2018. gada 22. marts saistošie noteikumi Nr. 18-8 “Par sociālajiem pakalpojumiem Jelgavas valstspilsētas pašvaldībā” (stājas spēkā 14.04.2018.)

Apstrīdēšanas vai pārsūdzības procesa apraksts

Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” lēmumu var apstrīdēt Jelgavas valstspilsētas pašvaldības domē viena mēneša laikā no lēmuma stāšanās spēkā, iesniedzot iesniegumu klātienē JSLP Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 9, Jelgavā, LV-3001, vai elektroniski, nosūtot uz JSLP oficiālo elektronisko adresi (e-adresi) vai e-pasta adresi soc@soc.jelgava.lv, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu.

Uzziņas par pakalpojumu

JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Sociālās aprūpes nodaļa, adrese: Stacijas iela 13, Jelgava, Sociālās aprūpes nodaļas vadītāja tālrunis: 63050876, 26324261; e-pasts: soc@soc.jelgava.lv

 

Informācija atjaunota 05.02.2025.