Pakalpojuma sniedzējs
Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”
Pakalpojuma īss apraksts
Sociālās aprūpes pakalpojums dzīvesvietā (mājās) pašaprūpes un aprūpes vajadzību apmierināšanai pilngadīgām personām, kuras vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ nespēj sevi aprūpēt un/vai patstāvīgi veikt ikdienas mājas darbus. Pakalpojumu ir tiesīgas saņemt personas, kuras deklarētas Jelgavas valstspilsētas administratīvajā teritorijā.
Pakalpojuma saņēmējs
Fiziska persona:
Veidlapas
Iesniegums par sociālo pakalpojumu (Nr.1-10/2.8)
Informācija par personas datu apstrādi
Pieprasīšanas kanāli
e-adrese
e-pasts: soc@soc.jelgava.lv
Pa pastu: Jelgavas sociālo lietu pārvalde, Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, LV-3001
Klātiene: JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Sociālās aprūpes nodaļa, adrese: Stacijas iela 13, Jelgava
Pieņemšanas laiks: Pirmdiena 9.00-12.00; 15.00-19.00; Trešdiena 9.00-12.00
Saņemšanas kanāli
Klātiene: klienta dzīvesvietā, kas atrodas Jelgavas valstspilsētas administratīvajā teritorijā.
Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana.
Persona vai viņa likumiskais pārstāvis klātienē, pa pastu vai elektroniski (elektroniski parakstītam dokumentam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu) iesniedz iesniegumu Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādē (turpmāk – JVPI) “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” (turpmāk – JSLP) par sociālo pakalpojumu (Nr. 1-10/2.8) un šādus dokumentus:
Pakalpojuma nepieciešamības izvērtēšana
Sociālais darbinieks pēc dokumentu saņemšanas apseko klientu dzīvesvietā, izvērtē personas vajadzības pēc sociālā pakalpojuma “Aprūpe mājās” un resursus, aizpilda novērtēšanas karti (protokolu ) Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumu Nr. 138 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanu 2. pielikums, nosaka aprūpes līmeni un sagatavo JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” lēmuma projektu par pakalpojuma “Aprūpe mājās” piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt.
Viena mēneša laikā pēc iesnieguma un dokumentu saņemšanas JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” vadītāja pieņem lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt.
Pakalpojuma saņemšana.
Sociālais darbinieks sagatavo lēmuma norakstu, nosūtījuma kopiju un pasta sūtījumā vai e-pastā nosūta klientam un sociālā pakalpojuma sniedzējam. Minētos dokumentus klients var saņemt arī klātienē.
Sociālā pakalpojuma sniedzējs divu darba dienu laikā pēc JSLP lēmuma saņemšanas izstrādā klienta individuālās aprūpes plānu, noslēdz līgumu ar klientu un nekavējoties uzsāk pakalpojuma sniegšanu, saskaņā ar lēmumā un nosūtījumā noteikto.
Ar pakalpojuma saņemšanu saistītie maksājumi
Klienta vai viņa apgādnieka pienākums ir samaksāt par saņemto pakalpojumu “Aprūpe mājās” saskaņā ar Jelgavas pilsētas domes 2018. gada 26. aprīļa lēmumu Nr. 6/6 “Jelgavas pilsētas pašvaldības iestādes “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” maksas pakalpojumu cenrāža apstiprināšana”.
Personas, kurām ir noteikts trūcīgas mājsaimniecības statuss, pakalpojumu “Aprūpe mājās” saņem bez maksas.
Tiesiskais regulējums
Apstrīdēšanas vai pārsūdzības procesa apraksts
Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” lēmumu var apstrīdēt Jelgavas valstspilsētas pašvaldības domē viena mēneša laikā no lēmuma stāšanās spēkā, iesniedzot iesniegumu klātienē JSLP Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 9, Jelgavā, LV-3001, vai elektroniski, nosūtot uz JSLP oficiālo elektronisko adresi (e-adresi) vai e-pasta adresi soc@soc.jelgava.lv, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu.
Uzziņas par pakalpojumu
JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Sociālās aprūpes nodaļa, adrese: Stacijas iela 13, Jelgava, tālrunis 63050874, 63050876, 25461747; e-pasts: soc@soc.jelgava.lv
Informācija atjaunota 05.02.2025.