0.1 °C, 5.2 m/s, 85.6 %

Pabalsts krīzes situācijā

Sākumlapa PakalpojumiPabalsts krīzes situācijā
Pabalsts krīzes situācijā

Pakalpojuma sniedzējs

Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”

Pakalpojuma īss apraksts

Pabalsts krīzes situācijā ir operatīvi sniegts materiāls atbalsts ārēju notikumu (ugunsgrēks, plūdi, ēkas nogruvums, vētra, katastrofa, slimība, epidēmija, nelaimes gadījums, zādzība, noziedzīgi nodarījumi, personas apliecinoša dokumenta zaudēšana, personas apliecinoša dokumenta atjaunošana un kredītiestādes izziņas apmaksa personai bez ienākumiem u.c.) radītu seku novēršanai vai mazināšanai.

Pabalstu krīzes situācijā piešķir vienai personai mājsaimniecībā, nepārsniedzot normatīvajos aktos noteiktā aktuālā minimālā ienākumu sliekšņa apmērā pirmajai un vienīgajai personai mājsaimniecībā, bet ugunsgrēka, plūdu, ēkas nogruvuma, vētras vai katastrofas gadījumā pabalsta apmēru katrai personai mājsaimniecībā gadījumos, ja netiek saņemta apdrošināšanas atlīdzība sakarā ar minētājiem krīzes situācijas veidiem.

Pakalpojuma saņēmējs

Fiziska persona (mājsaimniecība), kura savu pamata dzīvesvietu deklarējusi vai faktiski dzīvo Jelgavas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā.

Veidlapas

Iesniegums (palīdzības saņemšanai bez ienākumu izvērtēšanas) (Nr.1-10/3.12)

Informācija ar personas datu apstrādi

Pieprasīšanas kanāli

e-adrese

e-pasts: soc@soc.jelgava.lv

Pa pastu: Jelgavas sociālo lietu pārvalde, Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, LV-3001

Klātiene: JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Informācijas kabinets (Nr.115); adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava

Pieņemšanas laiks: Pirmdiena 9.00-12.00; 15.00-19.00; Otrdiena 9.00-12.00; Trešdiena 9.00-12.00; Ceturtdiena 9.00-12.00

Saņemšanas kanāli

Pabalstu krīzes situācijā pārskaita iesniedzēja iesniegumā norādītajā kredītiestādes maksājumu vai pasta norēķinu sistēmas kontā vai pārskaita pakalpojuma sniedzēja kredītiestādes maksājuma kontā, vai izmaksā JSLP kasē.

Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts

Pakalpojuma pieprasīšana

Iesniedzējs iesniedz iesniegumu (palīdzības saņemšanai bez ienākumu izvērtēšanas) Nr. 1-10/3.12 Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādē (turpmāk – JVPI) “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” (turpmāk – JSLP) klātienē (Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 9, Jelgavā, informācijas kabinetā (Nr.115)), vai nosūta pa pastu, vai e-pastu  (elektroniski nosūtītam dokumentam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu),  un, ja iespējams, pievieno dokumentus, kuri apliecina krīzes situācijas faktu.

Krīzes situācijas faktu apliecina kompetentas institūcijas izsniegts dokuments. Nepieciešamības gadījumā tiek veikta personas dzīvesvietas apsekošana un sastādīts atzinums par krīzes situācijas izraisīto seku ietekmi uz mājsaimniecības spējām nodrošināt pamatvajadzības, izmantojot ierastos problēmu risināšanas veidus.

Pakalpojuma apstrāde

Lēmumu par pabalsta krīzes situācijā piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt pieņem JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” vadītājs 5 darbdienu laikā no dienas, kad saņemts iesniegums un  pievienotie dokumenti, un JSLP pieprasītie dokumenti.

Ja iesniedzējs nevar iesniegt JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”  krīzes situācijas faktu apliecinošus dokumentus, pabalstu krīzes situācijā piešķir, pamatojoties uz JSLP sociālā darbinieka atzinumu.

Pakalpojuma saņemšana

Pabalstu krīzes situācijā piešķir, ja iesniegums un tam pievienotie krīzes situāciju apliecinošie dokumenti saņemti ne vēlāk kā viena mēneša laikā no krīzes situācijas rašanās.

Pabalstu krīzes situācijā pārskaita iesniegumā norādītajā iesniedzēja kredītiestādes maksājumu vai pasta norēķinu sistēmas kontā, vai pārskaita pakalpojuma sniedzēja kredītiestādes maksājuma kontā, vai izmaksā JSLP kasē.

Tiesiskais regulējums

  • Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums (stājas spēkā 01.01.2003.)
  • Jelgavas valstspilsētas pašvaldības 2021. gada 23. septembra saistošie noteikumi Nr. 21-19 “Maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis un sociālās palīdzības pabalsti Jelgavas valstspilsētas pašvaldībā” (stājas spēkā 30.09.2021.)

Apstrīdēšanas vai pārsūdzības procesa apraksts

JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” vadītājas lēmumu var apstrīdēt Jelgavas valstspilsētas pašvaldības domē viena mēneša laikā no lēmuma stāšanās spēkā, iesniedzot iesniegumu JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”, Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 9, Jelgavā, LV-3001 vai elektroniski uz e-pasta adresi: soc@soc.jelgava.lv parakstītu ar drošu elektronisko parakstu.

Uzziņas par pakalpojumu

JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”, Sociālās palīdzības administrēšanas nodaļa, Informācijas kabinets (Nr.115); adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava, tālrunis 63048914, 63007224, 20237378; e-pasts: soc@soc.jelgava.lv

 

Informācija atjaunota 19.11.2024.