Lai veicinātu attālināto mācību pieejamību un kvalitatīva satura apgūšanu un sniegtu lielāku atbalstu vecākiem, no 6. aprīļa apraidē televīzijā un internetā darbu uzsācis kanāls “Tava klase”, kurā ik darbdienu līdz pat 29. maijam 1. līdz 12. klašu skolēniem tiek piedāvātas mācību stundas, 20 minūšu videomateriālos izskaidrojot kāda mācību priekšmeta vielu vai aicinot uz aktīvām un radošām nodarbēm. Televīzijas kanāla saturu veido pedagogi no visas Latvijas – arī Jelgavas skolotāji.
Aicinot topošos 7. un 10. klašu skolēnus iepazīt pamata un vidējās izglītības piedāvājumu, Jelgavas Valsts ģimnāzija (JVĢ) un Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzija (JSVĢ) rīko Atvērto durvju dienu pasākumus attālinātā veidā – ar video tiešraižu starpniecību. Informatīvajām pārraidēm ikviens varēs pieslēgties 6. un 12. maijā JVĢ mājaslapā, kā arī 7. maijā JSVĢ mājaslapā, bet pēcāk būs pieejami arī to ieraksti.
Publiskoti Times Higher Education universitāšu Ietekmes reitinga THE Impact ranking 2020 rezultāti, kurā starp pasaules vadošajām universitātēm nosauktas vairākas Latvijas universitātes, tostarp Latvijas Lauksaimniecības universitāte (LLU). Reitingā vērtēta universitāšu darbības efektivitāte, lai veicinātu ilgtspējīgu attīstību pasaulē, iekļaujot sociālos, ekonomiskos un vides aspektus.
Jelgavas Izglītības pārvalde apkopojusi datus par pirmsskolas izglītības iestāžu apmeklējumu. Tie apliecina, ka, salīdzinājumā ar aizvadīto nedēļu, bērnu skaits bērnudārzos šonedēļ ir pieaudzis vidēji par 33 audzēkņiem un 27. aprīlī pirmsskolas izglītības iestādes apmeklē 500 bērni.
Līdz 5. maijam jaunie doktoranti un maģistranti, kuri veikuši Jelgavas un Zemgales reģiona attīstības zinātniskos pētījumus, aicināti pieteikties Jelgavas pilsētas domes izsludinātajā balvas konkursā. Tā izveidota, lai veicinātu Jelgavas pilsētas un Zemgales reģiona attīstību, atbalstītu zinātniskās izstrādnes un jaunatnes interesi par zinātni.
Gatavojoties mācību gada noslēgumam, Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar izglītības tehnoloģiju uzņēmumu “Edurio” aicina vispārizglītojošo skolu 9. un 12. klašu skolēnus, kā arī profesionālās izglītības iestāžu 3. un 4. kursa audzēkņus piedalīties aptaujā par pamata un vispārējās vidējās izglītības noslēguma pārbaudes darbu norisi 2019./2020. mācību gadā.
27. aprīlī pulksten 15.30 Zemgales reģiona kompetenču attīstības centra (ZRKAC) Facebook lapā norisināsies bezmaksas tiešsaistes seminārs “Preču iegāde interneta veikalos”, kas paredzēts interesentiem, kuriem pieredze preču iegādē internetā ir neliela vai kuriem tādas nav vispār.
Jau otro nedēļu Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) portālā berniem.csdd.lv publicē uzdevumus un ilustratīvo materiālu skolēniem par drošību uz ceļa, jau laikus aicinot domāt par periodu, kad skolēni atkal būs gājēji, velosipēdu un mopēdu vadītāji, kā arī pasažieri, lai, iestājoties brīdim, kad atsāksies ierastā dzīve, skolēni būtu tai gatavi un droši iekļautos satiksmē.
Jau ceturto nedēļu Jelgavas pilsētas bibliotēka savā mājaslapā piedāvā bibliotēkas darbinieku veiktu apkopojumu ar dažādiem e-resursiem, kuri pieejami ikvienam, lai no mājām varētu gūt gan jaunas zināšanas un apgūt dažādas prasmes, gan izklaidēties.
Pēc aktuālajiem Jelgavas Izglītības pārvaldes datiem pirmsskolas izglītības iestādes, kas strādā arī ārkārtējās situācijas laikā, 20. aprīlī apmeklē 460 audzēkņi. Pārvaldē norāda, ka šodien iestādēs ir par 66 bērniem vairāk nekā aizvadītajā piektdienā.
Ar mērķi pietuvināt izglītības kvalitāti klātienes nodarbībām “Samsung Skola nākotnei” eksperti sagatavojuši attālinātas mācīšanas ieteikumus, kas varētu skolotājiem palīdzēt pilnveidot tālmācības procesu un smelties iedvesmu.
Jau septīto gadu Jelgavas pilsētas vispārējās izglītības iestādes aicinātas piedalīties pašvaldības izsludinātajā konkursā “Jelgavas pilsētas izglītības kvalitātes gada balva “Zelta grauds 2020″”. Pirmo reizi konkursā var piedalīties arī Jelgavas pirmsskolas izglītības iestādes, pretendējot uz balvu “Zelta grauds 2020” un prēmiju 5000 eiro apmērā. Skolām un bērnudārziem pieteikums konkursam jāiesniedz līdz 17. augustam.