Nodrošinot mācību gada sākumā apstiprinātā mācību priekšmetu olimpiāžu grafika turpināšanu, olimpiādes pilsētas līmenī līdz pat nākamajam gadam turpinās tiešsaistē. Šādu modeli apstiprinājis Valsts izglītības satura centrs, pielietojot iepriekšējos gados rīkotu atsevišķu olimpiāžu kārtu pieredzi. Ņemot vērā dalībnieku aktivitāti, arī tiešsaistes pārbaudījumi pulcē lielu skaitu Jelgavas skolu audzēkņu.
Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) turpina bezmaksas semināru ciklu “Gudro vecāku skola”, kura fokusā šoreiz ir pusaudži, viņu attīstība un problēmas, ar ko šajā vecumposmā nākas saskarties. Līdz gada beigām notiks vēl divas cikla nodarbības – 23. novembrī un 3. decembrī –, un tās būs skatāmas tiešsaistē.
Līdz 16. decembrim bērnu un jauniešu bibliotēkā “Zinītis” Zemgales prospektā 7 var aplūkot Latvijas Universitātes (LU) muzeja ģeoloģijas kolekcijas paraugu interaktīvo izstādi “Dārgumi Latvijas zemes dzīlēs”, ko bibliotēka velta ikvienam jelgavniekam Latvijas 102. dzimšanas dienā.
Līdz ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu valstī un noteiktajiem ierobežojumiem izglītībā Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) no 9. novembra pieaugušo izglītības procesu organizē attālināti. Izņēmums ir vien profesionālās izglītības programmas praktiskās nodarbības ZRKAC Metālapstrādes mācību parkā, kas Jelgavas Amatu vidusskolas audzēkņiem, ievērojot epidemioloģiskās drošības prasības, notiek klātienē.
Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) un Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejs, sagaidot 11. novembri, kopīgi izveidojis video “Lāčplēša dienas stāsts”. Tas radīts ar mērķi aktualizēt Lāčplēša dienas nozīmīgumu, un, lai arī video tapis kā mācību palīgmateriāls Jelgavas pilsētas pamatskolēniem, to varēs noskatīties ikviens, informē ZRKAC.
Izglītības organizācija “Junior Achievement Latvia” (“JA Latvia”) sadarbībā ar ASV vēstniecību Latvijā un karjeras skolu “Start Strong” izsludina pieteikšanos uzņēmējdarbības konkursam “Start Strong 3+3” “JA Latvia” skolu 10.-12. klašu audzēkņiem. Konkursa mērķis ir veicināt vidusskolas jauniešus veidot skolēnu mācību uzņēmumus (SMU), kuros ir saskatāmas inovācijas konkrētajā nozarē, un kuri ir dzīvotspējīgi Latvijas vai konkrētā starptautiskā uzņēmējdarbības vidē.
Līdz 13. novembrim jaunie doktoranti un maģistranti, kuri veikuši Jelgavas un Zemgales reģiona attīstības zinātniskos pētījumus, aicināti pieteikties Jelgavas pilsētas Domes izsludinātajā balvas konkursā. Balva izveidota, lai veicinātu Jelgavas pilsētas un Zemgales reģiona attīstību, atbalstītu zinātniskās izstrādnes un jaunatnes interesi par zinātni.
Pirms nedēļas noslēdzās pieteikšanās Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) pieaugušo izglītības projekta “Nodarbināto personu profesionālās kompetences pilnveide” 5. mācību kārtā. Sešas Jelgavas izglītības iestādes, kas projekta 5. kārtā piedāvāja mācības kādā no 52 programmām, kopumā saņēmušas 746 pieteikumus. Šobrīd VIAA pārbauda pieteikuma iesniedzēju atbilstību uzņemšanas nosacījumiem, un šis process noslēgsies 15. novembrī. Pēc tam katra izglītības iestāde sazināsies ar pretendentiem.
28. oktobrī publicēti jaunākie “Times Higher Education 2021” starptautiskā reitinga nozaru reitingi inženierzinātnēs, sociālajās zinātnēs un dzīvības zinātnēs, kuros jau otro gadu pēc kārtas iekļuvusi LLU, kas starptautiski zināma kā Latvia University of Life Sciences and Technologies.
Noslēdzies jau otrais konkurss “Radošā Zemgale”, ko organizē Zemgales uzņēmējdarbības centrs sadarbībā ar Zemgales pašvaldībām, izglītības iestādēm un reģiona uzņēmējiem – konkursa uzdevumu devējiem, informē Zemgales Plānošanas reģions.
Noskaidroti 28. Latvijas profesionālās izglītības iestāžu kokapstrādes nozares profesiju profesionālās meistarības konkursa “Krēsls 2020” uzvarētāji. Godalgotas vietas – 2. un 3.– konkursā piešķirtas arī trim Jelgavas tehnikumā izgatavotajiem krēsliem.
Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) ir izstrādāta metodika Karjeras nedēļai, lai veicinātu karjeras integrēšanu pilnveidotajā mācību saturā un pieejā. Mācību materiāla mērķis ir rosināt mācību priekšmeta skolotājus iesaistīties karjeras izglītībā un rosināt skolēnus domāt par zināšanu un prasmju saistību ar reālo dzīvi jeb kā ar konkrētā priekšmetā apgūto var nopelnīt naudu.