3.9 °C, 2.7 m/s, 89.5 %

Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvs

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsVideoZemgales tūrisma potenciāls – velomaršruti
Zemgales tūrisma potenciāls – velomaršruti
31/10/2012

Šodien Jelgavā notika Zemgales tūrisma konference «Tūrismu raksturojošie rādītāji un veiksmes stāsti Zemgalē». Kā viens no mūsu reģiona potenciāliem tika minēts velotūrisms – arī Jelgavā tas pamazām sāk attīstīties, un aizvadītajā sezonā tika piedāvātas pirmās veloekskursijas.

Ilze Knusle-Jankevica

Šodien Jelgavā notika Zemgales tūrisma konference
«Tūrismu raksturojošie rādītāji un veiksmes stāsti Zemgalē». Kā
viens no mūsu reģiona potenciāliem tika minēts velotūrisms – arī
Jelgavā tas pamazām sāk attīstīties, un aizvadītajā sezonā tika
piedāvātas pirmās veloekskursijas.

Jelgavas reģionālais Tūrisma centrs (JRTC) ar aizvadīto sezonu
ir apmierināts, jo lielākā daļa tūrismu raksturojošo skaitļu ir
auguši. JRTC Tūrisma informācijas nodaļas vadītāja Vita Kindereviča
pastāstīja, ka aizvadītajā tūrisma sezonā tūrisma informācijas
pieprasījumu skaits pieaudzis par 63 procentiem, salīdzinot ar
iepriekšējo, tostarp būtiski pieaudzis ārvalstu tūristu
informācijas pieprasījums. Arī nakšņojumu skaits viesnīcās
palielinājies apmēram par 15 procentiem, tomēr vidējais viesnīcu
noslogojums sezonā bijis nedaudz virs 70 procentiem. Un visvairāk
tūristu aizvadītajā sezonā Jelgavā bijuši no Lietuvas, Krievijas,
Vācijas, Igaunijas, Polijas, Francijas, Zviedrijas, Somijas.

Analizējot apmeklētāju skaitu, vasaras sezonā visapmeklētākais
objekts mūsu pusē bijis Svētās trīsvienības baznīcas tornis, ko
apmeklējuši 15 385 cilvēki. Otrajā vietā ierindojas Ģederta
Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejs ar 9687 apmeklējumiem,
bet trešajā – Jelgavas pils muzejs ar 6650 apmeklējumiem. Plašāks
tops apskatāms pielikumā.

Runājot par šīs sezonas veiksmes stāstiem, V.Kindereviča min
vairākus: pasākumi – tikšanās ar sabiedrībā zināmām personībām,
plašais ekskursiju piedāvājums, ko izmantojuši 935 cilvēki
(populārākā ekskursija – stāsts par Lielās ielas rekonstrukcijas
laikā iegūtajiem izrakumiem, ko apmeklēja 287 dalībnieki), dažādas
aktivitātes (fotoorientēšanās, retro automobiļu apskate, pilsētas
ēdienu baudīšana, ražotņu apmeklējums). Pozitīvas vēsmas ienesa arī
zīmētā Jelgavas karte ar ievērojamākajiem objektiem, un Jelgavas
pilsētas, Jelgavas novada un Ozolnieku novada kopīgs darbs pie
identitātes un tēla veidošanas. Arī Tūrisma attīstības valsts
aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs uzsver, ka
ekskursijas pa Lielās ielas izrakumiem bija ļoti veiksmīgs piemērs
tam, ka jāizmanto cilvēku vēlme uzzināt kaut ko jaunu vai labāk
iepazīt savu pilsētu. Jau novembrī TAVA sāks īstenot kampaņu
«Atklāj latviju no jauna!», aicinot visiem Latvijas iedzīvotājiem
kopā mērot miljonu kilometru, pieveiktos attālumus summējot portālā
draugiem.lv. «Domāju, ka ar četrām nedēļām vajadzētu pietikt,» viņš
lēš.

TAVAS direktors tūrisma jomā iesaistītos aicināja nopietni
piedomāt pie pakalpojumu kvalitātes un sekot, vai pakalpojums ir
komplekss, vai darbinieki ir apmācīti un zinoši. «Jā, mēs varam
atvērt velo nomu, bet mēs varam iedot arī karti, kur lai cilvēks ar
to velosipēdu brauc. Un vēl varam piedāvāt marķētu maršrutu – lūk,
kas veido pakalpojuma kvalitāti,» tā A.Slokenbergs.

Viņš arī aicināja tūrisma nozares spēlētājus piedomāt pie tā,
lai informācija par viņiem būtu atrodama internetā, jo «lielākā
daļa, apmēram 90 procenti, nekur nebrauc, kamēr nav internetā
izpētījuši objektu, maršrutu». Viena no iespējām ir sadarboties ar
aģentūras administrēto portālu www.latvia.travel, kurā apkopotā
informācija tiek piedāvāta arī kā aplikācija viedtālruņos. «Lai gan
pēdējos gados bilance starp naudu, ko latviešu tūristi izved ārā,
un naudu, ko ārzemju tūristi ieved pie mums, uzlabojas un starpība
samazinās, joprojām vairāk izvedam nekā ieved pie mums,» rezumē
A.Slokenbergs, aicinot visus kopā strādāt pie tā, lai ārzemju
tūristu skaits palielinātos.

Viens no potenciāliem varētu būt velotūrisms Zemgalē, uzskata
Kurzemes tūrisma asociācijas pārstāve un velotūrisma eksperte Aiga
Petkēvica. Viņas ierosinājums ir «Mazajā Zemgalē» – Jelgavā,
Dobelē, Bauskā – veidot nelielus apļveida velomaršrutus ar vienotu
sākumu un beigām, tādējādi pārklājot teritoriju. «Pluss ir
vilciens, jo galvenā mērķauditorija tomēr ir velotūrists no Rīgas,
kurš ar visu velosipēdu iekāps vilcienā, atbrauks līdz Jelgavai un
no tejienes sāks savu izvēlēto maršrutu,» tā viņa, piebilstot, ka
šobrīd tiek apkopoti kādas aptaujas dati, kas rāda: Zemgale ir
tikai ceturtais populārākais velotūrisma galamērķis Latvijā (to kā
pirmo norādījuši tikai deviņi procenti respondentu), atpaliekot no
Rīgas un tās apkārtnes, Vidzemes un Kurzemes.

Jāpiebilst, ka pirms konferences interesentiem bija iespēja
doties Jelgavas pilsētas prezentācijas maršrutā ar autobusu «Izzini
Jelgavu».

 

Vasaras sezonā apmeklētākie tūrisma objekti

1. Svētās Trīsvienības baznīcas tornis – 15
385

2. Ģ.Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejs
– 9687

3. Jelgavas pils muzejs – 6650

4. Kurzemes hercogu kapenes – 3020

5. Dzelzceļa muzejs – 2911

6. Ziemassvētku kauju muzejs – 2693

7. Ādolfa Alunāna memoriālais muzejs – 2224

8. Zemgales poniji – 2000

9. J. Čakstes mājas «Auči» – 776

10. «Keramika LV» – 773

11. Vilces muiža – 525

12. Zaļenieku muiža – 200

13. Slimnīcas «Ģintermuiža» muzejs – 157

14. Blankenfeldes muiža – 135

Foto: Ivars Veiliņš
Video: Māris Martinsons