«Man ir gandarījums par to, ka skolēnu skatījums pārliecina – skolas būs un bez tām neiztiksim. Tikai tās būs citādās. Man ļoti patika, ka visi skolēni vēlas, lai skolās valdītu labestība un sadarbība notiktu starp visām paaudzēm – skolēniem, vecākiem, skolotājiem un citiem, kas iesaistīti mācību procesā,» tā pēc četru pilsētas skolu vidusskolēnu prezentācijām par «Nākotnes skolu» teic Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Auz
Ritma Gaidamoviča
«Man ir gandarījums par to, ka skolēnu skatījums pārliecina – skolas būs un bez tām neiztiksim. Tikai tās būs citādās. Man ļoti patika, ka visi skolēni vēlas, lai skolās valdītu labestība un sadarbība notiktu starp visām paaudzēm – skolēniem, vecākiem, skolotājiem un citiem, kas iesaistīti mācību procesā,» tā pēc četru pilsētas skolu vidusskolēnu prezentācijām par «Nākotnes skolu» teic Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Auza.
Jau ziņojām, ka Jelgavas reģionālajā Pieaugušo izglītības centrā šodien Jelgavas skolu jaunieši angļu valodas konkursā «Creating the School of the Future» («Veidojot nākotnes skolu») prezentēja savu skatījumu, kādu viņi redz savu skolu nākotnē.
Diemžēl prezentācijā piedalījās tikai četras skolas, lai arī sākumā piedalīties solījušas sešas. Savu mājas darbu šodien rādīja Jelgavas Valsts ģimnāzija, Spīdolas ģimnāzija un 5. un 6. vidusskola.
Jāteic, ka jauniešu vīzija par skolu nākotnē ir visdažādākā – dažas no tām pietuvinātas realitātei un pāris jau no minētām lietām skolās eksistē, tikai tās būtu jāpastiprina, dažas iespējams ierīkot tikai tālā nākotnē. Jelgavas 6. vidusskolas skolēni bez jauno tehnoloģiju izmantošanas mācību darbā vēlas, lai ne tikai skolēni sporto un ir veseli, bet sportotu arī skolotāji un viņiem būtu sava deju zāle. Viņuprāt, liela vērībā nākotnē jāpievērš veselīgai pārtikai un veselīgam dzīvesveidam. Jelgavas 5. vidusskola izstrādājusi vīziju, kāda skola varētu būt 2099. gadā – skolai liels sporta komplekss, bērni dodas ekskursijās un daudz redz, uzmanību mācību procesā pievērš arī ekoloģiskām problēmām. Bet galvenais, lai skolotāji skolēniem ir kā partneri – mīloši, enerģiski, draudzīgi, zinoši… Valsts ģimnāzijas vidusskolēni savu skolu zināmā mērā pielīdzinājuši tādai, kādas mēs redzam amerikāņu filmās par jauniešiem – plašs parks pie skolas, kur jaunieši starpbrīžos atpūšas, gaiteņos brīvā laika pavadīšanas iespējas, katram savs mantu nolikšanai paredzētais skapītis un neskaitāmas jaunākās tehnoloģijas, kas attīstītu zināšanas. Spīdolas ģimnāzijas skolēni labprāt nevēlētos mājas darbus, taču katra ēka – bibliotēka, sporta halle, peldbaseins, observatorija, mācību klases, mākslas darbnīcas atrastos atsevišķās ēkās. Un vēl viņi piedāvā skolās ieviest identifikācijas kartes katram skolēnam un darbiniekam.
«Man redzētais ļoti patika un esmu pārsteigta, jo katram bija savs viedoklis un savs laika posms, kurā viņš iedomājies savu nākotnes skolu. 6. vidusskola vairāk pietuvināta realitātei un domā par lietām, ko šobrīd varētu realizēt, jo pavisam drīz, novembra beigās viņi dosies uz Ziemeļīriju, lai prezentētu šo darbu. Arī Spīdolas ģimnāzija ar savām idejām ļoti pietuvināta šodienas skolai. 5. vidusskola akcentu likusi uz vērtību – skolēni, skolotāji un viņu attiecības, nevis uz to, kāda izskatīsies skola. Prieks, ka visi akcentējuši cilvēciskas attiecības skolā un moderno tehnoloģiju izmantošanu. Varēja just, ka jau šobrīd viņi ir apmierināti ar savām skolām,» tā konkursa organizētāja Angļu valodas Metodiskās apvienības vadītāja Aina Jēgere.
Galarezultātā par labāko tika atzīts Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas prezentācija. Paši spīdolieši atzina, ka projekts esot interesants un prieks, ka varējuši konkretizēt to, ko skolēni vēlas un ko varētu ieviest nākotnē. Viņi gan min, ka šādas idejas vajadzētu uzklausīt arī valdības vīriem, lai redz, ko skolēni piedāvā, lai sasniegtu labus rezultātus un mācīšanās sagādātu vēl vairāk prieka.