Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, izvērtējot viesnīcas «Jelgava» pieteikumu un servisu, piešķīrusi tai četrzvaigžņu statusu. Kā norāda viesnīcas vadītāja Sanita Kalvīte, izvērtēšanas procesā īpaša uzmanība tika pievērsta interjeram.
Viesnīcas vadītāja stāsta, ka viesnīca tika vērtēta pēc Eiropā vienotiem «Hotelstars Union» sistēmas kritērijiem, kas noteikti uz laiku no 2015. līdz 2020. gadam. Tie paredz minimālās prasības, kas jāizpilda, lai saņemtu attiecīgo kategoriju – no vienas līdz piecām zvaigznēm. Viesnīcai «Jelgava» nu ir četras zvaigznes.
S.Kalvīte skaidro, ka trīs zvaigžņu statuss no četru zvaigžņu statusa atšķiras ar to, ka viesnīcā jābūt konferenču zālēm, restorānam, augstākas kvalitātes brokastu piedāvājumam, saunas pakalpojumiem. Numuros jābūt seifam, mini bāram, dažādiem mazgāšanās un ķermeņa kopšanas līdzekļiem vannas istabā. Vestibilā jābūt klientiem brīvi pieejamai apavu tīrāmajai mašīnai. Viesiem tiek nodrošināta iespēja caur viesnīcas administrāciju pieteikties ekskursijām, rezervēt biļetes uz teātri, operu vai citiem pasākumiem. Īpaši tiek vērtēts interjers, pie kura katrā viesnīcā strādā dažādi dizaineri. Viesnīcā «Jelgava» gultas veļa, aizkari, tapetes un paklāji ir no Beļģijas. Mēbeles un flīzes vannas istabām vestas no Itālijas, arī krēsli restorānam un numuriņiem pasūtīti no kādas slavenas itāļu firmas. Īpaša sadarbība viesnīcai izveidojusies ar Jelgavas firmu «Elīza-K», kas izgatavoja greznas gultas ar dubulto ortopēdisko matraci pēc dizainera skicēm. Arī dīvāni restorānā ir no šīs firmas. Ilgstoša sadarbība viesnīcai ir ar mākslinieku Uldi Rogu, kura gleznas rotā vestibilu un numuriņus. Kā norāda S.Kalvīte, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas komisija viesnīcas «Jelgava» interjeru novērtēja īpaši atzinīgi.
Lai saņemtu augstākas kategorijas vērtējumu, viesnīcas vadība ar iesniegumu vērsās Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijā, un vasaras izskaņā Jelgavā ieradās komisija, lai izvērtētu viesnīcas atbilstību izvēlētajai kategorijai. Septembra beigās sēdē tika apstiprināta viesnīcas «Jelgava» atbilstība 4. kategorijai, un novembrī viesnīca saņēma sertifikātu, kas to apliecina. «Mūsu mērķis vienmēr ir bijis klients un viņa vēlmes. Cenšamies saviem viesiem nodrošināt pēc iespējas augstākas kvalitātes servisu un pakalpojumus. To novērtē arī mūsu klienti, kuri vairākkārt izteikušies, ka viesnīcas piedāvātā kvalitāte ir augstāka par trīs zvaigznēm. Šobrīd jūtamies lepni par saņemtajām četrām zvaigznēm, tas ir stimuls turpināt strādāt un pilnveidoties!» teic viesnīcas vadītāja.
Jāpiebilst, ka pie viesnīcas ir piestiprināta plāksne, kas apliecina: šī ir četru zvaigžņu viesnīca. «Hotelstars Union» sistēmas zīmi lieto rezervēšanas sistēmās, viesnīcu bukletos un reklāmas brošūrās, izmitināšanas izziņu un adrešu grāmatās, ceļvežos, reklāmās, un S.Kalvīte lēš, kas tā noteikti viesnīcai būs papildu reklāma, kas vienlaikus apliecina augsto pakalpojumu kvalitāti.
Viesnīcas vadītāja norāda, ka viesnīcas tiek vērtētas katru gadu, un turpmākos gadus (vismaz līdz 2020. gadam, kad ir spēkā esošie vērtēšanas kritēriji) komisija vērtēs, vai pakalpojumu klāsts un serviss Jelgavas viesnīcā atbilst ceturtajai kategorijai.
Jāpiebilst, ka viesnīcā «Jelgava» ir 41 numurs, un 2016. gadā apkalpoti ap trīs tūkstošiem viesu, no kuriem divi tūkstoši bijuši ārvalstu viesi no tādām valstīm kā ASV, Albānija, Azerbaidžāna, Austrija, Austrālija, Brazīlija, Baltkrievija, Beļģija, Bulgārija, Francija, Horvātija, Gruzija, Islande, Indija, Itālija, Jaunzēlande, Izraēla, Koreja, Kanāda, Lībija, Luksemburga, Lielbritānija, Moldova, Maroka, Nīderlande, Polija, Portugāle, Rumānija, Senegāla, Slovākija, Slovēnija, Spānija, Serbija, Turcija, Taizeme, Ukraina, Ungārija, Uzbekistāna, Zviedrija, Īrija, Čehija, Čīle, Šveice, Ķīna. Taču visbiežāk ārvalstu viesi ir ieceļojuši no Dānijas, Lietuvas, Igaunijas, Vācijas, Krievijas Federācijas un Somijas. Vidējais viena klienta pavadīto nakšu skaits viesnīcā ir trīs naktis.
Foto: Austris Auziņš