19 °C, 3.5 m/s, 72.2 %

Jauniešiem

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsJauniešiem«Vienmēr ir izvēle – nedarīt neko vai izmantot iespēju»
«Vienmēr ir izvēle – nedarīt neko vai izmantot iespēju»
31/03/2019

«Kad pirmoreiz tiku strādāt šķietami sapņu darbā – radio –, man apkārt bija pazīstami mūziķi un dīdžeji. Bet man lika strādāt dienās un stundās, kad radio neviens īpaši neklausās. Tad nodomāju – varu nedarīt neko vai izmantot iespēju un strādāt ar savu auditoriju. Un tad nāca interesantas idejas, augsti reitingi un jauni izaicinājumi,» marta sarunu cikla «Cepums ar slavenību» pasākumā jauniešus iedvesmoja radio un TV personība dīdžejs Toms Grēviņš.

Pasākumā T.Grēviņš iepazīstināja ar savas
dzīves gaitām, velkot paralēles ar radio nozīmi tajā. Viņš
pastāstīja, ka radio viņa dzīvē «ienācis» jau bērnībā, kad uz
vasaras brīvlaiku no jūnija līdz augustam bija jābrauc uz laukiem
pie vecvecākiem. «Bez zvirbuļu ķerstīšanas un grāmatu lasīšanas
radio bija vienlaikus izklaides un informācijas avots – tur lasīja
bērnu pasakas, runāja par dažādām tēmām, pārraidīja svarīgus
paziņojumus. Bet tā laika radio nemaz nebija domāts mūzikai,» tā
viņš, papildinot: toreiz bērna ausīm tas nemaz nešķita saistošs.
«Pirmoreiz radio mani aizrāva 11 gadu vecumā – dzirdēju tur runājam
dīdžeju, kas spēlē mūziku. Tad nodomāju – tas nu gan ir labi. Tevi
neviens neredz, bet visi tevi dzird. Bet paralēli vari spēlēt savas
mīļākās dziesmas!» uzsver T.Grēviņš.

Viņš ar mūziku aizrāvies pamazām – sākumā to
klausoties, bet vēlāk sākot par to rakstīt. «Mūzikas žurnālistika
vienmēr ir bijusi samērā brīva niša, jo ir maz to cilvēku, kuri
patiešām profesionāli par to raksta. Ņemot piemēru no dažādiem
ārzemju izdevumiem, pamēģināju arī es,» atminas T.Grēviņš. Viņš
strādājis un rakstījis žurnālā «Sīrups», kur rezultātā iemācījies
arī laika plānošanu un ieguvis darba organizācijas prasmes.
 

Daudzus pasākuma viesus interesēja, kāda tad
bija radio dīdžeja karjera pirmsākumos, un T.Grēviņš atzina – gājis
visādi. Viņa pirmā darba pieredze «sapņu darbā» radio bija
pretrunīga – no vienas puses, darbs, kas ļoti patīk, bet, no otras
puses, jāstrādā dienās un stundās, kad radio klausās vien retais.
«Vienā brīdī sapratu, ka jāizmanto man dotā iespēja. Lai
piesaistītu klausītājus, nācu klajā ar vairākām konkursu idejām,
meklēju, ko un kā labāk būtu spēlēt. Kad mani kolēģi gribēja
brīvdienu vai gāja atvaļinājumā, es labprāt viņus aizvietoju. Tā
pamazām iemācījos piesaistīt auditoriju,» vērtē T.Grēviņš. Vēlāk,
meklējot jaunus izaicinājumus, viņš ar citiem «Radio SWH» dīdžejiem
no nulles izveidoja radio ar nosaukumu «Radio 101», un kādu laiku
tas veiksmīgi pastāvējis, tomēr pēc tam, kad bankrotēja «Latvijas
Krājbanka», kas bija izsniegusi aizdevumu radio izveidei, radio
tika pārdots izsolē. «Tomēr arī tā ir pieredze. Un tad es droši
varēju teikt – protu izveidot radio no nulles,» tā viņš,
papildinot, ka tieši radio pārdošanas laikā nācis piedāvājums
strādāt «Latvijas radio 5».

Šobrīd jau vairāk nekā piecus gadus T.Grēviņš
vada rīta ēteru. «Mans modinātājs skan pulksten 4.30 no rīta, lai
ar klausītājiem pavadītu pirmās stundas no rīta. Esmu pieradis
pie šāda grafika un esmu ar to mierā – galvenais ir mācēt plānot
savu laiku,» tā viņš. Kā galvenos izaicinājumus ēterā dīdžejs min
ideju ģenerēšanu. «Mūsu pieeja ir nevis izdomāt kaut ko vienu un šo
ideju ekspluatēt, bet gan atkal un atkal domāt jaunas, interesantas
idejas, kā piesaistīt klausītājus. Piemēram, kad uz studiju atnāk
viesi, vienmēr cenšamies izdomāt jaunas un radošas aktivitātes,»
teic T.Grēviņš, papildinot: ar laiku sapratis, ka radio nav vien
spiešana uz pogām, atskaņojot dziesmas – tā ir iespēja uzrunāt
cilvēkus. Dažkārt ar kādu jautru aktivitāti, kādreiz – par
nopietnām, sabiedrībai svarīgām tēmām, bet kādreiz, darot labus
darbus.

«Jums varu ieteikt – nevajag šaubīties un
baidīties. Vienkārši dariet! Neviens pasaulē slavens cilvēks nekad
nav domājis, ko tad padomās citi. Viss ir jūsu pašu rokās,»
jauniešus aicināja T.Grēviņš.

Sarunu ciklu «Cepums ar slavenību» organizē
biedrība «Kultūras un mākslas centrs «Nātre»» sadarbībā ar
kafejnīcu «Silva». Iniciatīvu atbalsta Jelgavas pilsētas pašvaldība
un reklāmas drukas uzņēmums «212».

Foto: publicitātes