Līdz 31. oktobrim vidusskolēniem ir iespēja pieteikties skolēnu uzņēmējspēju veicināšanas projektam «No 0 līdz 1». «Iniciatīvas mērķis ir veicināt jauniešu interesi par uzņēmējdarbību, veidojot starpskolu mācību uzņēmumu komandas un attīstot produktus ar augstu pievienoto vērtību,» norāda Jelgavas Izglītības pārvaldes galvenā speciāliste izglītības jautājumos Inita Mazūdre.
Projektu īsteno Izglītības pārvalde sadarbībā ar Jelgavas Biznesa inkubatoru un Jāņa Bisenieka fondu, tādēļ tā aktivitātes notiks nevis skolās, bet neformālā vidē – inkubatora telpās. «Jaunieši bieži vien domā, ka sākumā ir jābūt idejai, bet mēs vēlamies uzsvērt, ka svarīgāk ir izveidot spēcīgu komandu, kas arī būs projekta sākums. Pie idejas jaunieši varēs nonākt laika gaitā. Nozīmīgi, ka iniciatīvas dalībniekiem būs iespēja veidot komandas, apvienojoties ne vien ar pilsētas, bet arī ar Jelgavas novada un Ozolnieku novada skolēniem,» papildina I.Mazūdre.
Kopumā projekta dalībniekiem būs jāiziet cauri pieciem posmiem. Pirmajā posmā skolēni, pamatojoties uz pašanalīzi, varēs identificēt savas stiprās un vājās puses un izveidot daudzfunkcionālu komandu. Otrajā posmā notiks ideju ģenerēšana – skolēni nonāks pie biznesa idejas. Trešajā posmā vidusskolēni strādās pie biznesa modeļa un produkta prototipa izveides, bet nākamajā – piedalīsies hipotēžu testēšanā. Šī posma mērķis ir sekmēt radīto produktu uzlabošanu, pamatojoties uz klientu ieteikumiem. Piektajā – noslēdzošajā – posmā jaunieši mācīsies prezentēt savu biznesa koncepciju.
Jāpiebilst, ka, projektam noslēdzoties, dalībnieki, kas būs darbojušies visos posmos, tiks aicināti piedalīties skolēnu mācību uzņēmumu ikmēneša saietos Jelgavas Biznesa inkubatorā – katru mēnesi uz saietu tiks aicināti pieredzējuši uzņēmēji, produktu attīstītāji, lai mācību uzņēmumiem palīdzētu paaugstināt konkurētspēju. Visas projekta aktivitātes vidusskolēniem būs bez maksas.
Pieteikties projektam var līdz 31. oktobrim interneta vietnē www.no0lidz1.xyz. «Ja skolēnu interese būs liela, organizēsim vairākas ievadtikšanās, lai pēc iespējas efektīvāk varētu strādāt ar katru projekta dalībnieku,» papildina I.Mazūdre.