Turpinot pilnveidot Valsts ieņēmumu dienesta (VID) elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), no šī gada novembra ikviens EDS lietotājs (gan fiziska, gan juridiska persona) var tiešsaistē, VID elektroniskajā deklarēšanas sistēmā, veikt visus VID administrēto nodokļu un nodevu maksājumus. Tāpat iespējams arī sekot līdzi veikto maksājumu izpildei.
Lai veiktu minētos nodokļu maksājumus tiešsaistē, EDS lietotājam savā EDS profilā jāizvēlas sadaļa «Maksājumi». Tajā EDS lietotājam pieejama visa informācija par veicamajām nodokļu iemaksām, kā arī nodrošināta iespēja tos samaksāt tiešsaistē, skaidro VID Sabiedrisko attiecību daļa. Sadaļā ir norādīta gan informācija, par kādu nodokli ir iespējams veikt maksājumu, gan arī maksājamā summa un maksājuma konts. EDS lietotājs var arī sekot līdzi veiktā maksājuma izpildei, lai pārliecinātos, vai tas ir nonācis bankas tīklā un gaida nosūtīšanu, vai tas ir sasniedzis Valsts kases datubāzi, vai tas ir akceptēts un saņemts VID. Vēl šajā sadaļā vienmēr būs ātri un ērti pieejami visi aktuālie Valsts kases konti, uz kuriem veicami nodokļu un nodevu pārskaitījumi.
Savukārt sadaļā «Maksājumu vēsture» ir iespējams aplūkot visu informāciju par katru veikto maksājumu: maksājuma veikšanas datumu, maksājuma veidu, statusu, maksātāja banku un samaksāto summu.
Lai veiktu nodokļu maksājumus tiešsaistē, personai ir jābūt atbilstošām tiesībām internetbankā izpildīt attiecīgo maksājumu. Fiziskai personai, pārstāvot citu nodokļu maksātāju (uzņēmumu), kredītiestādē ir jābūt piešķirtām tiesībām izpildīt/apstiprināt konkrētā uzņēmuma maksājuma uzdevumus. Papildus juridiskas personas pārstāvim ir nepieciešamas juridiskās personas EDS tiesību pārvaldnieku apstiprinātas tiesības, kas jānorāda sadaļā «Lietotāji un to tiesības», ieliekot atzīmi pretim ailei «Tiesības veikt maksājumus». «Aicinām uzmanīgi pārbaudīt internetbankas vietnē piedāvāto kontu maksājuma veikšanai, jo gadījumā, ja persona sava un uzņēmuma konta apkalpošanai izmanto kopīgu lietotāja identifikatoru, veicot nodokļu samaksu uzņēmuma vārdā, internetbankā kā primārais var tikt piedāvāts privātpersonas konts,» norāda VID.
Par EDS lietotāju var kļūt ikviens, izmantojot savas internetbankas lietotājvārdu un paroli, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegto eID viedkarti vai VAS «Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs» izsniegto droša elektroniskā paraksta viedkarti (e-parakstu).
Plašāka informācija par VID EDS pieejama VID tīmekļa vietnes sadaļā «Elektroniskās deklarēšanas sistēma». Jautājumu vai neskaidrību gadījumā lūgums zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000 vai arī iesūtīt savus jautājumus rakstiski, izmantojot VID mājaslapā sadaļā «Kontakti» pieejamo iespēju «Uzdot jautājumu VID».
Foto: no JV arhīva