1 °C, 7.3 m/s, 92.6 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaVID klientu apkalpošanas centrā varēs saņemt e-parakstu viedtālrunī
VID klientu apkalpošanas centrā varēs saņemt e-parakstu viedtālrunī
30/09/2019

VAS «Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs» (LVRTC) sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID) 7. oktobrī no pulksten 9 līdz 18 akcijas «Dienas bez rindām» gaitā nodrošinās VID Jelgavas klientu apkalpošanas centra apmeklētājiem iespēju bez maksas pieteikties un noslēgt līgumu par e-paraksta lietošanu viedtālrunī.

Mobilās lietotnes «eParaksts mobile» un
«eParakstsLV» nodrošina viedtālruņu lietotājiem iespēju attālināti
apliecināt e-identitāti ar tādu pašu juridisko spēku, kā personīgi
klātienē uzrādot personu apliecinošu dokumentu, kā arī parakstīt
dokumentus ar drošu elektronisko parakstu un no viedtālruņa to
nosūtīt adresātam e-pastā vai izmantojot kādu no populārākajām
saziņas un datu apmaiņas lietotnēm. Abas mobilās lietotnes un to
izmantošana e-identitātes apliecināšanai un dokumentu parakstīšanai
neierobežotā skaitā ir bez maksas, tomēr, lai uzsāktu to lietošanu,
nepieciešams noslēgt līgumu ar LVRTC. Nereti tieši līguma slēgšana
ir laikietilpīgākais e-paraksta iegūšanas posms, jo personām, kuras
neizmanto eID karti vai e-paraksta karti, līgums jāslēdz klātienē
Rīgā, apliecinot savu identitāti un parakstot līgumu. Reģionu
iedzīvotāji līguma noslēgšanai var pieteikt arī bezmaksas kurjera
pakalpojumu savā pilsētā, tomēr šajā gadījumā jārēķinās ar to, ka
līguma parakstīšana varēs notikt tikai ar kurjeru iepriekš
saskaņotā laikā, un šis cilvēks nebūs kompetents
sniegt konsultācijas par e-paraksta lietošanu.

7. oktobrī no pulksten 9 līdz 18 e-paraksta
komanda dosies uz Jelgavas VID Klientu apkalpošanas centru Lielajā
ielā 6, lai jelgavniekiem nodrošinātu iespēju saņemt e-parakstu
viedtālrunī. LVRTC Korporatīvās komunikācijas daļas vadītāja Vineta
Sprugaine norāda, ka iepriekš konsultācijām nav jāpiesakās, tomēr,
lai paātrinātu pieteikšanās procesu e-paraksta lietošanai
viedtālrunī klātienē, iedzīvotāji jau pirms konsultācijas aicināti
aizpildīt iesniegumu mājaslapā www.eparaksts.lv. Iesniegumā
personai būs iespēja izvēlēties līguma parakstīšanas vietu –
klātienē –, un šajā gadījumā VID Klientu apkalpošanas nodaļā 7.
oktobrī būs nepieciešams tikai apstiprināt pieteikumu, uzrādot
personu apliecinošu dokumentu un parakstot līgumu. Jāpiebilst gan,
ka aizpildīt pieteikumu varēs arī konsultācijas dienā klātienē.
Interesentiem jāņem vērā, ka e-paraksta saņemšanai viedtālrunī būs
nepieciešams uzrādīt personu apliecinošu dokumentu.Tāpat līdzi
jāņem internetbankas autentifikācijas līdzekļi.

Jāpiebilst, ka mobilā lietotne «eParaksts
mobile» tika ieviesta pērnā gada sākumā, lai nodrošinātu
iedzīvotājiem iespēju apliecināt e-identitāti darbam un dokumentu
parakstīšanai portālā eparaksts.lv. Jau pērnā gada martā šī iespēja
tika ieviesta arī VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), kā
arī pieejama arī virknē populārāko valsts un privātā sektora
klientu apkalpošanas portālu.

Foto: publicitātes