15.9 °C, 10.1 m/s, 94.2 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaVID aizvien biežāk konstatē pārkāpumus bērnu atrakciju parkos
VID aizvien biežāk konstatē pārkāpumus bērnu atrakciju parkos
29/07/2013

Valsts ieņēmumu dienests (VID) arvien biežāk konstatē gadījumus, kad publiskas izklaides un svētku pasākumu vietās, īpaši tādās, kur tiek piedāvāti izklaides pasākumi bērniem, piemēram, piepūšamās atrakcijas. Kopumā jūlijā veiktas sešas kontroles publisko atrakciju norises vietās dažādās vietās Latvijā. Visās no pārbaudēm konstatēti pārkāpumi. Jelgavā jūlijā kontroles veiktas nav, informē VID Sabiedrisko attiecību daļa.

Ligita Lapiņa

Valsts ieņēmumu dienests (VID) arvien
biežāk konstatē gadījumus, kad publiskas izklaides un svētku
pasākumu vietās, īpaši tādās, kur tiek piedāvāti izklaides pasākumi
bērniem, piemēram, piepūšamās atrakcijas. Kopumā jūlijā veiktas
sešas kontroles publisko atrakciju norises vietās
dažādās vietās Latvijā. Visās no pārbaudēm konstatēti
pārkāpumi. Jelgavā jūlijā kontroles veiktas nav, informē VID
Sabiedrisko attiecību daļa.

Visbiežāk, pārkāpumi, sevišķi bērnu izklaides
vietās, tiek konstatēti gadījumos, kad par veiktajiem darījumiem
netiek izsniegts darījumu apliecinošs dokuments vai arī minētais
dokuments tiek izsniegts, izmantojot elektronisko kases aparātu,
kas nav reģistrēts VID.

Tāpat ir konstatēti gadījumi, kad darbiniekus,
kuri veic atrakciju apkalpošanu, to darba devējs nav reģistrējis
VID kā darba ņēmējus un ar tiem nav noslēdzis darba līgumus. Šādi
gadījumi liecina arī par to, ka netiek ievērotas atrakciju iekārtu
drošības prasības, jo pakalpojuma sniedzējs, iespējams, nav
iepazīstinājis darbiniekus ar minēto iekārtu apkalpošanas
noteikumiem.

Norēķinoties par izklaides pasākumiem bērniem
vai pieaugušajiem publiskas izklaides vai svētku pasākumu vietās,
pircējam ir tiesības saņemt darījumu apliecinošu dokumentu – kases
čeku vai Valsts ieņēmumu dienestā (VID) reģistrētu kvīti, uzsver
VID.

VID skaidro, ka darījumu apliecinošs dokuments
apliecina ne tikai to, ka pakalpojuma sniedzējs ir reģistrēts
attiecīgajās valsts institūcijās un iekļauj no pircējiem saņemto
samaksu ar nodokli apliekamajos ienākumos, bet tas ir arī
dokumentārs pierādījums, ja saņemtais pakalpojums ir nekvalitatīvs
un tādējādi nepieciešams vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības
centrā par patērētāju tiesību pārkāpumu.

VID aicina iedzīvotājus pieprasīt pakalpojumu
sniedzējiem izsniegt darījumu apliecinošu dokumentu (kases aparāta
čeku vai VID reģistrētu kvīti), kā arī izmantot tikai tādu nodokļu
maksātāju pakalpojumus, kuri par veikto darījumu izsniedz Latvijas
normatīvo aktu prasībām atbilstošu darījumu apliecinošu dokumentu.
Tas ir svarīgi arī gadījumos, kad pakalpojuma sniedzējs nav
nodrošinājis saņemtā pakalpojuma kvalitāti un neatzīst pakalpojuma
pircēja pretenziju.

VID atgādina, ka jebkura persona VID mājas
lapā www.vid.gov.lv var pārliecināties, vai pakalpojuma sniedzēja
izsniegtais elektroniskā kases aprāta čeks ir izsniegts no tāda
kases aparāta, kas ir reģistrēts VID uz konkrētā pakalpojumu
sniedzēja vārda. Par to var pārliecināties, ieejot VID mājas lapā
sadaļā «Pieslēgties PDB Publiskojamo datu bāze» un izvēloties
sadaļu «Kases aparāti un kases sistēmas», skaidro aģentūra
LETA.

Ja pircējs, norēķinoties par saņemto
pakalpojumu publiskas izklaides un svētku pasākumu vietās, saskaras
ar situāciju, kad pakalpojuma sniedzējs vai preces pārdevējs
atsakās izsniegt darījumu apliecinošu dokumentu (kases čeku vai VID
reģistrētu kvīti), VID aicina par to informēt.