Sākusies Gada ienākumu deklarācijas iesniegšana, un VID aicina nodokļu maksātājus to darīt elektroniski, izmantojot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS).
VID informē: lai kļūtu par EDS lietotāju, nav jāslēdz arī līgums ar VID, bet ikviens var pieslēgties un lietot EDS, izmantojot savas internetbankas lietotājvārdu un paroli, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegto eID viedkarti vai VAS «Latvijas Valsts radio un televīzijas centra» izsniegto elektronisko paraksta viedkarti (e-parakstu).
Jaunums ir tas, ka, sākot ar aprīli, deklarācijā automātiski tiks atspoguļota informācija, ko par personas veiktajiem maksājumiem par izglītību VID būs iesniegušas mācību iestādes. Tādējādi personām, kuras vēlas atgūt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par attaisnotajiem izdevumiem, deklarācijas pielikumā D4 pašām papildus jānorāda un jāpievieno attaisnojuma dokumenti (čeki, kvītis vai tml.) tikai par tām summām, par kurām VID rīcībā informācijas nav un kuras VID nav iekļāvis deklarācijā. Jāatgādina, ka atgūt iedzīvotāja ienākuma nodokli var par saņemtajiem ārstniecības, zobārstniecības vai izglītības iegūšanas pakalpojumiem, veselības apdrošināšanas prēmiju maksājumiem, veiktajām iemaksām pensiju fondos vai par dzīvības apdrošināšanas pakalpojumiem.
Gada ienākumu deklarācija obligāti jāiesniedz tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri:
Fiziskajām personām, kuras veic saimniecisko darbību, kā arī individuālo uzņēmumu, tostarp zemnieku un zvejnieku saimniecību īpašniekiem, kuri ir iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātāji, Gada ienākumu deklarācija obligāti jāiesniedz elektroniski.
Lai atvieglotu procesu, VID izveidojis informatīvu materiālu, kas soli pa solim parāda, kā deklarācija elektroniski jāiesniedz.
Foto: no JV arhīva
Inforgrammas: Finanšu ministrija