Šonedēļ Valsts prezidents tikās ar «Iespējamās misijas» (IM) dalībniekiem – jaunajiem skolotājiem –, lai vēlētu iedvesmu, spēku un neatlaidību jaunajā mācību gadā. Dalībnieku starpā ir arī divi jelgavnieki – fizikas skolotājs Kārlis Daģis un sociālo zinību skolotāja Lelde Lulle, kuri šajā mācību gadā bērniem un jauniešiem mācīs savai augstākajai izglītībai atbilstošu mācību priekšmetu.
«Šodienas mainīgajā pasaulē izglītības misija ir ne tikai sniegt zināšanas, bet arī attīstīt daudzveidīgas prasmes. Atzinīgi vērtējama «Iespējamās misijas» dalībnieku vēlme iesaistīties, sniedzot Latvijas jauniešiem zināšanas, iedvesmojot viņus jauniem sasniegumiem un palīdzot katram skolēnam ceļā uz viņa individuālo izcilību,» jaunos skolotājus uzteica Valsts prezidents Raimonds Vējonis.
Savu pirmo Zinību dienu kā fizikas skolotājs Jelgavas Valsts ģimnāzijā šodien aizvada Kārlis Daģis. Jaunais pedagogs ir Rīgas Tehniskās universitātes students, kurš šobrīd turpina maģistra studijas siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģiju programmā. Jelgavas Valsts ģimnāziju jaunais skolotājs izvēlējies vairāku iemeslu dēļ – ģimnāzijā aizvadīti seši vidusskolas gadi, turklāt patīkami atgriezties dzimtajā pilsētā pēc studiju gadiem Rīgā. «Mana vīzija jaunajā mācību gadā ir meklēt pieeju katram skolēnam, iesaistot viņus mācību procesā un katru mācību stundu sasniedzot konkrētus mērķus,» tā K.Daģis, piebilstot, ka par labu nāks lēmums pamatskolēnu klases fizikas stundās dalīt divās daļās, lai katrā klasē stundā būtu aptuveni 15 skolēni. K.Daģis skaidro, ka tas atvieglos mācību procesu gan jauniešiem, jo viņiem būs vieglāk uzņemt informāciju, gan skolotājam, kurš varēs veltīt vairāk laika katram audzēknim. Jaunais pedagogs uzsver: «Skolotājam klases priekšā ir jābūt piemēram,» tā viņš, skaidrojot: ieviesto kārtību svarīgi ievērot pašam. Piemēram, nedrīkst mācīt, ka uz stundu jāierodas laicīgi, bet pašam kavēt. Jaunais skolotājs stāsta, ka mācību procesā svarīgi jauniešiem nodot ne tikai zināšanas, bet arī vērtības.
Par bērnu vērtību sistēmu jau no pirmajām klasēm rūpējas arī jelgavniece, sākumskolas skolotāja Lelde Lulle. Viņa stāsta, ka savu 1. septembri Ozolnieku vidusskolā pirmoreiz aizvadīja pirms diviem gadiem. «Šos divus gadus biju sākumskolas skolotāja, savukārt «Iespējamajā misijā» piedalos kā sociālo zinību skolotāja,» stāsta L. Lulle. Viņa norāda, ka projekts ir lieliska iespēja kā papildināt zināšanas par efektīvākajām mācību metodēm, skolēna personības un līderības attīstību. «Pirmās klases bērnam ir ļoti būtiskas, jo tas ir laiks, kad veidojas viņu priekšstats par skolu, uzvedību, attiecībām ar klases kolektīvu, arī skolotājam ir jābūt kā piemēram» tā jaunā skolotāja, uzsverot: viņas galvenais uzdevums papildu pamata zināšanām, ir mācīt vērtības – cieņu, patriotismu, izaugsmi, un palīdzēt bērniem izaugt par atbildīgiem pieaugušajiem, kuri ir gatavi darīt darbus un pildīt pienākumus, kas ir jāuzņemas pieaugušo pasaulē. «Skolā mums ir vienota sistēma pozitīvas uzvedības veicināšanai, tādā veidā skolēni mācās būt saliedēti, cieņpilni un atbildīgi par savu rīcību. Jaunā skolotāja ir pārliecināta: «Nav labu un sliktu bērnu – iemācīt var visiem, nepieciešams tikai atrast pareizo pieeju un veicināt pozitīvu attieksmi pret mācībām.»
Jāatgādina, ka 23 «Iespējamās misijas» dalībnieki ir jaunie skolotāji, kuri ir izturējuši atlasi un jau 1. septembrī uzsāks darbu skolā un mācīs savai augstākajai izglītībai atbilstošu mācību priekšmetu. Jūlijā skolotāji uzsāka sešu mēnešu apmācību, savukārt turpmākos divus gadus mācības turpināsies, un katram dalībniekam tiks nodrošināts individuāls profesionālais atbalsts.
Foto: publicitātes