Valsts mērogā novērtēts un par eksportspējīgu atzīts Jelgavas uzņēmums «Chocolette Confectionary», kas ražo mazkaloriju šokolādi – uzņēmums Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā «Eksporta un inovācijas balva 2018» ieguvis 3. vietu kategorijā «Rūpnieciskais dizains».
«Dalība šāda veida pasākumos un konkursos ir ļoti nepieciešama, domājot par eksportu un ražošanas apjomu palielināšanu. Īpaši svarīgs LIAA atbalsts ir jauniem uzņēmumiem, kādi esam arī mēs,» norāda SIA «Chocolette Confectionary» Baltijas lielo klientu pārdošanas vadītājs Mihails Reinvalds.
LIAA Ārējās tirdzniecības veicināšanas departamenta Biznesa informācijas nodaļas projektu vadītāja Inese Maziņa-Ivanāne stāsta: uzņēmums konkursā bija pieteicis savu produktu – šokolādi ar samazinātu kaloritāti «RED Delight» –, un žūrijas komisija augstu novērtēja tā dizaina pievilcību, atbilstību mūsdienu tendencēm un aktualitātēm, patērētāju vēlmēm, iepakojuma lietojamības ērtumu, kā arī saderību ar produktu. Tāpat tiek ņemti vērā uzņēmuma statistikas dati, eksporta rādītāji un ražošanas process, apmeklējot uzņēmumu klātienē. Jāpiebilst, ka kategorijā «Rūpnieciskais dizains» uzvarēja SIA «Ripo fabrika» ar alumīnija margu sēriju, savukārt 2. vietu ieguva SIA «Technical Textiles», kas ražo bruņu/šķembu vestes.
Konkursa trešo vietu ieguvējs balvā saņem apmaksātu reklāmas laukumu kādā no LIAA informatīvajiem materiāliem, kā arī varēs izmantot konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2018» laureāta zīmi uz savu produktu iepakojumiem un informatīvajos materiālos. «Šis konkurss patiesībā ir tikai kā iegansts, lai nonāktu LIAA redzeslokā, jo atbalsts, ko aģentūra piedāvā uzņēmējiem, ir būtisks, sevišķi eksporta jautājumos,» vērtē M.Reinvalds, uzsverot: dalība konkursā ir tikai viens no soļiem, ko uzņēmums veic, lai paplašinātu savas eksporta iespējas un popularizētu savu produkciju pasaulē.
Šokolādes rūpnīca Jelgavā tika atklāta 2017. gada 3. novembrī. Pērn tā ir realizējusi 186 tonnas gatavās produkcijas, no kurām Latvijā pārdotas 12,5 tonnas, bet pārējais eksportēts uz Igauniju, Lietuvu, Krieviju, Kazahstānu, Poliju, Bulgāriju, Apvienoto Karalisti, Rumāniju, Skandināvijas valstīm. «Esam spēruši arī pirmos soļus ASV un Ķīnas virzienā – ir aizsūtītas pirmās testa kravas, un šajās valstīs saskatām lielas eksporta iespējas,» stāsta uzņēmuma pārstāvis, papildinot: uzņēmums ieguvis sertifikātus «Kosher» un «BRC», kas palīdzēs iekļūt atsevišķu veikalu ķēdēs. «Nevar nenovērtēt arī modes spēku. Pārtikas izstādē Londonā divi mūsu produkti – tumšā šokolāde bez cukura ar apelsīnu un mandelēm un tumšā šokolāde bez cukura – saņēma apbalvojumu «Great Taste», kas labi kotējas gardēžu, augstas klases pavāru, gurmānu, blogeru vidū. Arī tas var pavērt eksporta iespējas,» piebilst M.Reinvalds.
Foto: publicitātes