Šodien, 16. jūlijā, valdība apstiprināja finansējumu pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei un personāla apmācībai, kā arī šī iepirkuma ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci. Finansējums tiek paredzēts arī vilcienu remontu centra izveidei, informē Satiksmes ministrijā.
Finansējumu, kas nepārsniedz 255 888 753 eiro AS «Pasažieru vilciens» plānots piešķirt no 2019. līdz 2024. gadam, un, salīdzinot ar 2018. gada 5. novembra Ministru kabineta sēdē apstiprināto finansējumu, tas ir par trīs miljoniem eiro mazāks. Finansējums tiks izlietots 32 jaunu elektrovilcienu, rezerves daļu fonda pieciem gadiem un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādei, kā arī personāla apmācībai, noslēdzot līgumu ar uzņēmumu «Škoda vagonka». Līdz ar to tiek nodrošināti finanšu līdzekļi, lai AS «Pasažieru vilciens» jau tuvākajā laikā noslēgtu līgumu ar «Škoda vagonka». Paredzams, ka līgums tiks noslēgts līdz šā mēneša beigām.
Izvēlētais jauno vilcienu finansēšanas modelis ir lētākais valstij pieejamais – tas neradīs papildu izmaksas no finansējuma piesaistes jeb procentu maksājumiem komercbankām. Ar šādu vilcienu finansējuma modeli, saskaņā ar precizēto biznesa plāna projektu, «Pasažieru vilcienam», sākot ar 2025. gadu, no valsts budžeta vairs nebūs nepieciešama zaudējumu kompensācija.
Vienlaikus Ministru kabinets ir uzdevis Satiksmes ministrijai veikt nepieciešamās darbības Eiropas Savienības fondu līdzfinansējuma nodrošināšanai, tādējādi ir paredzama ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci samazināšanās.
Transporta attīstības pamatnostādnes 2014.–2020. gadam paredz integrēt visus sabiedriskā transporta veidus vienotā maršrutu sistēmā. Plānojot gan pilsētas transportu, gan reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu tīklu, vietās ar lielu pasažieru plūsmu, prioritāte ir maršrutiem pa sliežu ceļiem, pārsēdinot pasažierus no autotransporta uz vilcieniem. Raugoties ilgtermiņā, vilcienam ir jākļūst par sabiedriskā transporta tīkla mugurkaulu, kas iestrādāts arī Satiksmes ministrijas sabiedriskā transporta nākotnes koncepcijā periodam no 2021. līdz 2030. gadam.
Kvalitatīvs un pieejams sabiedriskais transports ir pakalpojums, kas valstij ir jānodrošina saviem iedzīvotājiem, tāpat kā valsts ikvienam piedāvā izglītības, drošības vai ārstniecības iespējas.
Foto: Satiksmes ministrija