Kāda jelgavniece jau vairākas reizes dažādos laikos devusies uz Pilsonības un migrāciju lietu pārvaldes (PMLP) Jelgavas pilsētas un rajona nodaļu, lai nomainītu pasi, kurai beidzies derīguma termiņš. Taču līdz šim visi mēģinājumi to izdarīt beigušies nesekmīgi, jo rinda esot tik liela, ka to izstāvēt strādājošs cilvēks nemaz nevar – 20 minūšu laikā tiek apkalpots labi ja viens klients. Viņa jautā, kāpēc radusies šāda situācija un ierosina izveidot tādu pašu sistēmu, kāda ir bankās, proti, klients atbilstoši tam, kādu pakalpojumu vēlas saņemt, iegūst numuriņu un attiecīgi pēc tā arī plāno savu laiku.
«Jelgavas pilsētas un rajona nodaļas darbinieku pienākumi neaprobežojas tikai ar pasu noformēšanu un to izsniegšanu – viņiem ir gan jānoformē ielūgumi, uzturēšanās atļaujas, gan jāizsniedz dažādas izziņas. Nodaļā šos pienākumus veic desmit cilvēki, no kuriem nepārtraukti trīs darbinieki noformē pases un viens – izsniedz,» «Jelgavas Vēstnesim» skaidro PMLP Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Diana Bogdanova. Viņa atzīst, ka apmeklētāju aktivitāte tiešām ir liela, īpaši pirmdienu un ceturtdienu rītos, kad pieņemšana sākas pulksten 11, tādēļ nodaļa pieņem klientus katru dienu bez pusdienas pārtraukuma un darba laiks noteikts tā, lai klienti varētu saņemt pakalpojumus pirms vai pēc viņu darba dienas, kā arī pusdienas pārtraukuma laikā. «Svarīgi, ka nodaļā vēršas ne tikai jelgavnieki, bet arī apmeklētāji no Rīgas un Rīgas rajona un citiem rajoniem, jo pasi var noformēt jebkurā PMLP teritoriālajā nodaļā neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas. Jāņem vērā arī tas, ka Jelgava ir studentu pilsēta,» klāsta D.Bogdanova, piebilstot, ka rindas parasti vērojamas pirmdienās un ceturtdienās, taču tās nav pastāvīgas, piemēram, Jelgavas nodaļā 21. februārī ap pulksten 17 bijuši tikai divi klienti. Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja norāda, ka klientu ērtībai gaitenī izvietoti krēsli. Patlaban nodaļā rinda tiek regulēta pašu darbinieku spēkiem (tiek vaicāts, kurš klients vēlas formēt pasi, kurš saņemt, kuram nepieciešams noformēt ielūgumu, uzturēšanās atļauju vai saņemt izziņu). «Kabinetu sistēma Jelgavas pilsētas un rajona nodaļā tika nomainīta pret klientu apkalpošanas zāli 2004. gada maijā ar mērķi uzlabot pakalpojumu efektivitāti, ātrumu, ērtumu un padarīt klientu apkalpošanas procesu pārskatāmāku un vienkāršāku. Pēc šīs sistēmas ieviešanas apmeklētāji var nokārtot nepieciešamos dokumentus pie vienas darbavietas klientu zālē un nav jāstaigā pa vairākiem kabinetiem, kā tas bija agrāk,» tā D.Bognanova, turpinot: «Pateicamies par ierosinājumiem klientu apkalpošanas sistēmas uzlabošanā, diemžēl finansējums valsts iestādēm nav liels, tādēļ pašlaik nepietiek līdzekļu šāda pakalpojuma ieviešanai.» Sagatavoja Sintija Čepanone