Šodien, apliecinot projekta pasūtītāja un izpildītāju līdzšinējo veiksmīgo sadarbību, pie topošās Krievijas koncerna meitas kompānijai «UVZ Baltija» piederošās vagonbūves rūpnīcas galvenā ražošanas korpusa augstākā punkta tika piekārts ozolzaru vainags – rūpnīcā šodien Spāru svētki.
Ilze Knusle-Jankevica
«Pirms gada, kad iemūrējām pamatakmeni, šajā vietā nebija nekā. Ir ieguldīts liels darbs un daudz kas jau paveikts, par ko paldies jāsaka celtniekiem. Cerams, ka arī turpmāk sadarbība būs tikpat laba un objekts tiks pabeigts un nodots laikā,» tā svētku uzrunā teica «UVZ Baltija» padomes priekšsēdētājs Konstantīns Djomins.
Arī pilsēta lepojas ar to, kas izdarīts bijušajā cukurfabrikas teritorijā. «Mums ir daudz iemeslu būt lepniem. Pirmkārt, uzņēmums «UVZ Baltija» par sava objekta būvniecības vietu izvēlējās tieši Jelgavu. Otrkārt, mūsu sadarbība ir veiksmīga. Treškārt, šajā objektā tiek pielietotas augstās tehnoloģijas. Un prieks, ka šī cukurfabrikas bijusī teritorija atradusi jaunus saimniekus un atkal ražos tautsaimniecībā nepieciešamu lietu – vagonus,» tā Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš.
«UVZ Baltija» valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks stāsta, ka projekta pirmajā kārtā paredzēts uzņēmuma teritorijā Aviācijas ielā 2a uzbūvēt galveno ražošanas korpusu, administratīvo ēku, metāla noliktavas, kā arī dzelzceļa pievedceļu un visas nepieciešamās inženierkomunikācijas. Šobrīd galvenajam ražošanas korpusam ir uzlikt jumts, un jau nākamnedēļ sāksies tā sienu montāža ar sendvičpaneļiem un cokolpaneļiem. Šai ēkai un noliktavai jābūt pabeigtām līdz septembra beigām. Otrajā kārtā taps vēl divas vagonu ražotnes – konteinertipa un kompozītmateriālu vagonu izgatavošanai. Līdz ar to kopējās objekta izveidei plānotās investīcijas ir 75 miljoni eiro.
Šajā būvobjektā izmantota inovatīva pāļu dzīšanas tehnoloģija – vibropāļu tehnoloģija, ar kuras palīdzību gruntī iedzen cauruli ar korķi. Šobrīd jau iedzīts 4301 pālis. Līdz šim objektā izmantotas 1200 tonnas metāla konstrukciju, 700 tonnas armatūras, 5500 tonnas betona. Vagonu būves rūpnīcu projektējuši Latvijas biroji SIA «RUP» un «DB projekts». Būvdarbus veic uzņēmums SIA «SCM Latvia», SIA «Lemminkainen Latvija», SIA «Igate», SIA «Dzelzceļu būve» un citi.
«UVZ Baltija» ražotnē Jelgavā būvēs un komplektēs dzelzceļa vagonus, kā arī nodrošinās to remontu un tehnisko apkopi. Gadā plānots uzbūvēt līdz 2000 dažāda veida kravas vagonu, tai skaitā pusvagonus, slēgtos vagonus, vagonus graudu un minerālmēslu pārvadāšanai, platformas un cisternas. Vagonu ražošanu Jelgavā paredzēts uzsākt 2015. gadā, sākotnēji nodarbinot ap 300 strādājošo. Uzņēmums jau ir noslēdzis sākotnējo vienošanos par rūpnīcas noslogošanu tuvākajos piecos gados.
Lai atbalstītu jaunās rūpnīcas celtniecību, Jelgavas pilsētas pašvaldība paralēli rūpnīcas būvniecības darbiem realizē Aviācijas un Cukura ielas posmu rekonstrukcijas un izbūves projektu, kas ir mērķtiecīgs ieguldījums pilsētas infrastruktūrā Pārlielupē – tur tiks izbūvēts 300 metrus garš jauns ielas posms, izveidoti 670 metri gājēju un veloceliņa, rekonstruēta ielu infrastruktūra 374 metru garumā, kā arī izbūvētas divas sabiedriskā transporta pieturvietas. Būvdarbi notiek projekta «Transporta infrastruktūras izbūve industriālo teritoriju attīstības nodrošināšanai Jelgavā» ietvaros ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.
Jāpiebilst, ka saskaņā ar tradīcijām, ja sadarbība nav izvērtusies tik veiksmīga, būvnieki pie spārēm piekarot nevis vainagu, bet bikses. Tāpēc A.Sačiks pateicās projekta īstenotājiem, ka šodien jumta galā tika pacelts vainags, nevis bikses.
Foto: Ivars Veiliņš
Saistītās ziņas
«UVZ Baltija» vadītājs: «Ražošanu sāksim decembrī»
«UVZ Baltija» investīciju apjoms plānoto pārsniegs divas reizes
Vagonrūpnīcas būvniecība sāksies 15. jūlijā
«UVZ Baltija»: «Jelgava ir ideāla vieta jaunās rūpnīcas būvniecībai»