25.2 °C, 2.6 m/s, 76 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāUzziņu dienesta jautā, ka uzcept pankūkas
Uzziņu dienesta jautā, ka uzcept pankūkas
28/11/2008

Ceturto mēnesi uzņēmuma «Lattelecom» Uzziņu dienests 1188 uzziņas sniedz arī īsziņu formā. Lielākoties cilvēkiem, kas informāciju saņem SMS formā, interesē uzziņas par biznesu, sabiedrisko transportu un izklaidi. Taču apmēram katrs desmitais iedzīvotājs vēlas saņemt informāciju par netradicionālām tēmām – piemēram, par to, cik maksā zirgs, kādu kāju lauzis vārtsargs Edgars Masaļskis vai kad sāksies pīļu medību sezona.

Anna Afanasjeva

 

Ceturto
mēnesi uzņēmuma «Lattelecom» Uzziņu dienests 1188 uzziņas sniedz
arī īsziņu formā. Lielākoties cilvēkiem, kas informāciju saņem SMS
formā, interesē uzziņas par biznesu, sabiedrisko transportu un
izklaidi. Taču apmēram katrs desmitais iedzīvotājs vēlas saņemt
informāciju par netradicionālām tēmām – piemēram, par to, cik maksā
zirgs, kādu kāju lauzis vārtsargs Edgars Masaļskis vai kad sāksies
pīļu medību sezona.

 

 

Atbildes uz šādiem
jautājumiem nav atrodamas datu bāzēs. Lai tās sniegtu, operatori
izmantojuši personīgās zināšanas. Uzziņu dienests izveidojis
neparastāko jautājumu izlasi. Lūk, 1188 atlasītie pārsteidzošākie
un atraktīvākie jautājumi, kas atsūtīti ar SMS
palīdzību:

* Lūdzu tostu māsīcai
kāzās!

* Kā uzcept
pankūkas?

* Cik maksā
zirgs?

* Kurā datumā sākas pīļu
medības?

* Vai Rīgā ir apavu,
apģērbu un citu aksesuāru veikals transvestītiem?

* Pasakiet kādu latviešu
mīklu.

* Cik Krievijā maksā
cigaretes, piemēram «Monte Carlo»?

* Kuru kāju lauza
Masaļskis?

* Cik maksā viena pirmā
stīga ģitārai?

* Kā no Jēkaba kazarmām
aiziet līdz Konventa sētai?

1188 veiktais apkopojums
liecina, ka no sniegtajām SMS uzziņām apmēram 70 procentos gadījumu
jautājumi uzdoti latviešu valodā, bet pārējie – krievu valodā.
 Katrs ceturtais SMS jautājums ir par biznesu
(uzņēmumu adresēm vai kontakta tālruņu numuriem), 18 procenti SMS
uzziņu sniegti par sabiedrisko transportu, turklāt gandrīz puse no
jautājumiem – par Rīgas satiksmi. Apmēram desmit procenti jautājumu
saistīti ar izklaidi.

Kā informē uzņēmuma
«Lattelecom» sabiedrisko attiecību projektu vadītājs Deniss
Kolosovs, uzziņu dienests sāka piedāvāt uzziņas SMS formā
situācijām, kad nepieciešama uzziņa, bet klients nevar runāt pa
tālruni vai nevēlas, lai sarunu dzird citi – uzziņa ir pieejama,
netraucējot citus sabiedriskajās vietās (piemēram, lekcijās,
sanāksmēs, transportā u.tml.). Lai saņemtu SMS uzziņu, nepieciešams
nosūtīt savu jautājumu īsziņas formā uz numuru 1188. Sūtot īsziņu,
ieteicams to sākt ar jautājumu (piemēram, vai?; kas?; kur?; kad?;
cikos? u.tml.). Arī paredzamai atbildei ir jābūt relatīvi īsai, lai
to varētu ierakstīt vienā īsziņa. Klientiem par jautājuma
nosūtīšanu nav jāmaksā, jo tarificēta tiek tikai atbilde. Arī
gadījumos, kad operators nesniedz atbildi uz jautājumu, bet nosūta
precizējošu jautājumu, SMS uzziņai maksa piemērota
netiek.