Ceturto mēnesi uzņēmuma «Lattelecom» Uzziņu dienests 1188 uzziņas sniedz arī īsziņu formā. Lielākoties cilvēkiem, kas informāciju saņem SMS formā, interesē uzziņas par biznesu, sabiedrisko transportu un izklaidi. Taču apmēram katrs desmitais iedzīvotājs vēlas saņemt informāciju par netradicionālām tēmām – piemēram, par to, cik maksā zirgs, kādu kāju lauzis vārtsargs Edgars Masaļskis vai kad sāksies pīļu medību sezona.
Anna Afanasjeva
Atbildes uz šādiem jautājumiem nav atrodamas datu bāzēs. Lai tās sniegtu, operatori izmantojuši personīgās zināšanas. Uzziņu dienests izveidojis neparastāko jautājumu izlasi. Lūk, 1188 atlasītie pārsteidzošākie un atraktīvākie jautājumi, kas atsūtīti ar SMS palīdzību:
* Lūdzu tostu māsīcai kāzās!
* Kā uzcept pankūkas?
* Cik maksā zirgs?
* Kurā datumā sākas pīļu medības?
* Vai Rīgā ir apavu, apģērbu un citu aksesuāru veikals transvestītiem?
* Pasakiet kādu latviešu mīklu.
* Cik Krievijā maksā cigaretes, piemēram «Monte Carlo»?
* Kuru kāju lauza Masaļskis?
* Cik maksā viena pirmā stīga ģitārai?
* Kā no Jēkaba kazarmām aiziet līdz Konventa sētai?
1188 veiktais apkopojums liecina, ka no sniegtajām SMS uzziņām apmēram 70 procentos gadījumu jautājumi uzdoti latviešu valodā, bet pārējie – krievu valodā. Katrs ceturtais SMS jautājums ir par biznesu (uzņēmumu adresēm vai kontakta tālruņu numuriem), 18 procenti SMS uzziņu sniegti par sabiedrisko transportu, turklāt gandrīz puse no jautājumiem – par Rīgas satiksmi. Apmēram desmit procenti jautājumu saistīti ar izklaidi.
Kā informē uzņēmuma «Lattelecom» sabiedrisko attiecību projektu vadītājs Deniss Kolosovs, uzziņu dienests sāka piedāvāt uzziņas SMS formā situācijām, kad nepieciešama uzziņa, bet klients nevar runāt pa tālruni vai nevēlas, lai sarunu dzird citi – uzziņa ir pieejama, netraucējot citus sabiedriskajās vietās (piemēram, lekcijās, sanāksmēs, transportā u.tml.). Lai saņemtu SMS uzziņu, nepieciešams nosūtīt savu jautājumu īsziņas formā uz numuru 1188. Sūtot īsziņu, ieteicams to sākt ar jautājumu (piemēram, vai?; kas?; kur?; kad?; cikos? u.tml.). Arī paredzamai atbildei ir jābūt relatīvi īsai, lai to varētu ierakstīt vienā īsziņa. Klientiem par jautājuma nosūtīšanu nav jāmaksā, jo tarificēta tiek tikai atbilde. Arī gadījumos, kad operators nesniedz atbildi uz jautājumu, bet nosūta precizējošu jautājumu, SMS uzziņai maksa piemērota netiek.