20 cilvēki «ar svaigu aci» paskatās uz tavu biznesa ideju «no malas» un ar savām, iespējams, trakajām un ne tiešā veidā realizējām idejām dod stimulu meklēt jaunus ceļus uzņēmējdarbībā – aptuveni šādi var raksturot radošās darbnīcas, kurās vairākās tikšanās reizēs radošumu attīstīt mācījās vietējie uzņēmēji, pašvaldību darbinieki, NVO pārstāvji un citi interesenti.
Ligita Vaita
Radošās darbnīcas tika organizētas, lai veicinātu iedzīvotāju radošumu un motivētu viņus iesaistīties uzņēmējdarbībā. Trīs nodarbību laikā projekta dalībniekiem bija jārada vai jāattīsta kāda biznesa ideja, tā jāprezentē un tad jāmēģina atrast dažādākie veidi, kā to uzlabot un pilnveidot. Šodien radošajā darbnīcā tas tika darīts, izmantojot īpašu radošuma attīstīšanas metodi «SCAMPER».
Projektā iesaistījās vietējie uzņēmēji, pašvaldību darbinieki, NVO pārstāvji un citi interesenti, bet, kā vērtē organizatori, vislielāko ieguvumu noteikti guvuši tieši uzņēmēji. «Es guvu skatu no malas. Tas, kā mēs šeit strādājām ar idejām, ir vēl noderīgāk nekā psiholoģiska saruna ar klientu, jo esmu dzirdējusi tik daudz noderīgu lietu, tikai jāprot tās izmantot,» spriež vietējā uzņēmēja Inese Akmane no SIA «Auto elegance». Viņa bija viena no drosmīgajiem, kas vētīšanai ļāva izmantot pati savu pretkorozijas pakalpojumu sniegšanas uzņēmumu, lai uzklausītu viedokļus, rastu jaunas idejas un paskatītos uz savu biznesu citādāk.
Tam piekrīt arī uzņēmējs Ģirts Kalpiņš, kam pieder pārvietojamo pirtu noma «Aizvedīsim». «Man ir ļoti standartizēta domāšana, ikdienā spriežu apmēram tā – jāievieš pakalpojums, jāizveido mājas lapa, jāievieto reklāma utt. Bet šeit mēs uz tām pašām darbībām paskatījāmies mazliet «trakāk», un jau esmu pārdomās, jo domāju, ka šo to varēšu izmantot,» vērtē uzņēmējs. Kā piemēru viņš min oriģinālu mājas lapas dizainu, kurā ar īpašas mūzikas palīdzību un citiem «knifiem» varētu klientam «radīt apetīti».
Pārējie komandas dalībnieki atzīst, ka viņiem paticis strādāt ar jau reālu biznesa ideju, nevis meklēt ko jaunu, pagaidām nerealizētu. Taču daļa dalībnieku izvēlējās tieši šo ceļu – meklēt pavisam jaunas, vēl nerealizētas idejas. Viena no tām bija dzīvo ziedu izmantošana tērpos un īpašas ziedu kāzu kleitas radīšana, bet cita – priežu čiekuru izmantošana medicīnā. «Viennozīmīgi bija vērts šajā projektā piedalīties, jo guvām labu metodiku, kā idejas uzlabot un kā ar tām vispār strādāt. Savu sākotnējo ideju par priežu čiekuriem modificējām, mainījām, un, domāju, ka nākotnē kāds no mums to arī varētu realizēt,» norāda semināra dalībniece jelgavniece Gunita Bērza, kura ikdienā vada alternatīvās aprūpes pakalpojumu centru «Kamenītes» Jelgavas novada Vircavas pagastā.
Nodarbību vadītāja Vita Brakovska uzsver, ka uzvarētāji projektā noteikti ir jaunie uzņēmēji, kuriem pietika drosmes mācību nolūkos izmantot viņu realizētās biznesa idejas. «Nepilni 20 cilvēki ar entuziasmu un vislabākajām idejām strādā tava uzņēmuma labā! Tā ir tik vērtīga pieredze, ko uzņēmēji ikdienā negūst. Šeit viņiem ir iespēja paskatīties uz to, ko viņi dara ikdienā, no pavisam citas puses,» tā V.Brakovska.
Jāpiebilst, ka seminārs šodien viesnīcā «Zemgale» norisinājās projekta «Sadarbība un radošums kā ceļš uz integrāciju un sabiedrības saliedētību» gaitā. Šī bija jau trešā tikšanās reize dažādu nozaru pārstāvjiem, lai kopīgi ģenerētu idejas, meklētu tām jaunus risinājumus un pilnveidotu jau realizētas biznesa idejas.
Jāpiebilst, ka sākotnēji ar savām idejām darba grupās dalījās arī trīs brīvprātīgā darba veicēji, kas Jelgavā ieradušies no Gruzijas, Ukrainas un Armēnijas. Tiesa gan, šodien neviens no viņiem projekta aktivitātē nepiedalījās.
Foto: Raitis Supe