No stratēģiskās vadības sacensību «Global Management Callenge» (GMC) starptautiskā fināla Ķīnā atgriezusies Jelgavas Biznesa inkubatora komanda – Krišjānis Kalnciems («EnergoCentrāle»), Kārlis Brils (JIC biznesa inkubators), Raitis Škutāns («IDK sistēmas»), Raimonds Viļums («RR Ģeodēzija») un Jānis Ruško («Neoprojekts»). Lai gan finālā iekļūt neizdevās, komandas dalībnieki ir gandarīti par šo iespēju un gūto pieredzi.
Ilze Knusle-Jankevica
GMC projekta vadītāja Latvijā Gita Cīrule-Ostvalde stāsta, ka izlozes rezultātā Latvijas komanda pusfinālā sacentās vienā grupā ar Ungārijas, Brazīlijas, Francijas, Polijas un Krievijas komandām, no kurām spēcīgākās izrādījās Polija un Krievija. Sacensību finālā cīnījās Slovākijas, Makao, Čehijas, Polijas, Krievijas, Ķīnas, Ukrainas un Austrālijas komandas. Par uzvarētājiem kļuva Slovākijas komanda. Kopumā šajā gadā starptautiskajā GMC finālā startēja komandas no 25 valstīm. Jelgavas komanda uzvarēja Latvijas sacensībās un ieguva tiesības piedalīties starptautiskajā finālā.
«Esmu priecīgs par to, ka bija iespēja piedalīties GMC sacensību finālā, jo tas deva jaunu redzējumu, papildu zināšanas un tā bija lieliska iespēja vienādos apstākļos analizēt sevi – Latvijas uzņēmēju domāšanas un darbošanās stilu – uz citu valstu fona. Manuprāt, šīs sacensības ir lieliska iespēja pārbaudīt sevi, kā arī saliedēt komandu. Sacensību gaitā varēju vērot, kā vienādās situācijās darbojās citu valstu pārstāvji. Jāatzīst, ka vēlreiz pārliecinājos par to, cik nopietns potenciāls ir ķīniešiem un vairumam Austrumeiropas slāvu tautu. Tā ir mūsu – latviešu uzņēmēju – kļūda, ka mēs bieži vien skatāmies uz Rietumeiropu un ASV, bet nepievēršam pietiekošu uzmanību austrumu un slāvu tirgum,» stāsta R.Škutāns, SIA «IDK Sistēmas» valdes priekšsēdētājs.
Gūto pieredzi novērtē arī pārējie komandas dalībnieki. Piemēram, «RR Ģeodezija» direktors Raimonds Viļums uzskata, ka iegūtā pieredze un brauciens uz finālu ir nenovērtējams. Viņaprāt, sacensību rezultāts parādīja, kā atšķiras biznesa domāšana Latvijā un pasaules lielvalstīs.
Jāatgādina, ka sacensību laikā komandām bija jāvada virtuāls uzņēmums, kas nodarbojas ar ražošanu un eksportē savu produkciju uz Ziemeļamerikas, Eiropas un plašo interneta tirgu. Uzsākot sacensības, komandai bija jāizanalizē uzņēmuma līdzšinējās darbības un finanšu dati un sacensību gaitā jāplāno turpmākās darbības stratēģija un jāpieņem lēmumi ražošanas, mārketinga, finanšu un personālvadības jomās, turklāt lielas konkurences un pastāvīgi mainīgas tirgus vides apstākļos.
Foto: no dalībnieku arhīva.