«Gūgle, vai tu mani redzi?» – uz šo jautājumu šodien, Digitālās nedēļas gaitā, vienā no praktiskajiem semināriem atbildi meklēja uzņēmēji, mājražotāji un mārketinga speciālisti. Nodarbībā interesentiem skaidroja, kā ar gūgles palīdzību var analizēt savas mājaslapas saturu, noteikt auditoriju, veikt nozares tirgus izpēti, kā arī izmantot platformu klientu piesaistei. Nodarbības dalībnieki atzina, ka viņiem tas bija noderīgs ievads digitālajā mārketingā.
Uz praktisko nodarbību Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) bija ieradušies gan uzņēmēji, kuriem jau ir savs bizness, tomēr ir vēlme to paplašināt un sasniegt jaunu auditoriju, gan mājražotāji, kuri digitālajā vidē sper pirmos soļus, gan arī mārketinga speciālisti, kuri vēlējās paplašināt redzesloku.
Nodarbību vadītājs ZRKAC Uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas galvenais speciālists Agris Kalniņš pastāstīja, ka gūgle ir ļoti sarežģīta analītiska sistēma, tādēļ, vēl pirms to sāk izmantot reklāmas nolūkos, ir jādefinē savi mērķi un jāizpēta tirgus tendences. «Mums ir jāsaprot, kādu auditoriju gribam sasniegt, kā arī ko un kādā veidā tai vēlamies pateikt. Lai to izdarītu, varam izmantot dažādus rīkus,» uzsvēra pasniedzējs.
Piemēram, lai uzzinātu, ko jau šobrīd par mums zina gūgle, iespējams izmantot mājaslapu www.myactivity.google.com. Tajā būs pieejama informācija, ko gūgle zina un līdz ar to arī rāda citiem, un vajadzības gadījumā to var koriģēt. Savukārt, lai uzzinātu, kāda informācija tiek meklēta pasaules tīmeklī un kādi ir biežāk izmantotie atslēgas vārdi, iespējams izmantot mājaslapu www.trends.google.com. Šajā vietnē iespējams ievadīt arī dažādas tēmas un to meklēšanas dinamiku, lai uzzinātu, kādi atslēgas vārdi konkrētajā tēmā «strādā» vislabāk un kuros reģionos tos meklē visaktīvāk.
Tāpat A.Kalniņš stāstīja, ka tiem uzņēmējiem, kuriem jau ir izstrādāta mājaslapa, ērts rīks datu analīzei ir www.similarweb.com/home. Šeit iespējams redzēt dažādus datus – meklēšanas biežumu, populārākos atslēgas vārdus, aktivitāti no sociālajiem tīkliem, mājaslapas auditorijas saistītās intereses un daudz ko citu. Ņemot vērā, ka šobrīd daudzi cilvēki internetā vēlas ātri iegūt informāciju, pasniedzējs ieteica pārbaudīt arī savas mājaslapas reakcijas ātrumu. To var izdarīt vietnē www.thinkwithgoogle.com. Tā kā mājaslapas tiek apmeklētas arī no viedtālruņiem, noteikt, vai vietne kvalitatīvi atspoguļo mājaslapas saturu, iespējams vietnē search.google.com/test/mobile-friendly.
Kad sasniedzamie mērķi ir noteikti, bet tirgus situācija – izpētīta, A.Kalniņš ieteica dažādus bezmaksas paņēmienus, kā panākt, ka gūgle «ierauga» uzņēmēju. «Šīs vietnes meklēšanas algoritmi ir noslēpums, tomēr viens ir skaidrs: meklētājā lapa parādīsies tad, ja tā ir aktīva. Šo aktivitāti savukārt var paaugstināt ar dažādiem paņēmieniem – atslēgas vārdu ieviešanu mājaslapā, sociālo tīklu kontu piesaisti mājaslapai, aktīvo saišu iekļaušanu mājaslapas saturā,» tā viņš, papildinot: vēl viena iespēja ir izmantot «Google Ads» reklāmas pakalpojumus, kas gan ir maksas pakalpojums. Šajā gadījumā gūgle palīdzētu sasniegt norādīto auditoriju, bet uzņēmējs maksātu par cilvēku klikšķiem.
«Es nodarbojos ar ziedu tirdzniecību internetā, un man bija svarīgi saprast, kā vēl es varu sasniegt auditoriju un popularizēt savu produktu. Šobrīd saprotu, ka mans pieņēmums ir apstiprinājies un arī bez maksas iespējams efektīvi sasniegt savus mērķus,» norāda uzņēmēja Inga Eltmane. Savukārt jelgavniece Madara Antone, kas darbojas mārketinga jomā, atzīst: digitālajā vidē viss mainās tik ātri, ka pat pieredzējis cilvēks mēdz apjukt no dažādu rīku plašā piedāvājuma. Šī iemesla dēļ svarīgi vienmēr «turēt roku uz pulsa».
Jāpiebilst, ka Digitālās nedēļas pasākumi turpināsies visu nedēļu – pasākumi pieejami uzņēmējiem, senioriem, kā arī citiem interesentiem.
Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»