12.8 °C, 6.4 m/s, 90.8 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaUzņēmēji izmanto datu bāzes, lai pētītu tirgu un klientus
Uzņēmēji izmanto datu bāzes, lai pētītu tirgu un klientus
21/03/2012

Šodien Jelgavas Zinātniskajā bibliotēkā bezmaksas seminārā uzņēmējiem un citiem interesentiem bija iespēja iepazīties ar SIA «Lursoft» izstrādātajām datu bāzēm un to sniegtajām iespējām, lai atvieglotu savu dzīvi. Jelgavas apkaimes uzņēmēji atzīst – šāda veida informācija ir būtiska, lai novērtētu esošo un potenciālo klientu un sadarbības partneru maksātspēju un izpētītu tirgu.

Ilze Knusle-Jankevica

Šodien Jelgavas Zinātniskajā bibliotēkā bezmaksas
seminārā uzņēmējiem un citiem interesentiem bija iespēja iepazīties
ar SIA «Lursoft» izstrādātajām datu bāzēm un to sniegtajām
iespējām, lai atvieglotu savu dzīvi. Jelgavas apkaimes uzņēmēji
atzīst – šāda veida informācija ir būtiska, lai novērtētu esošo un
potenciālo klientu un sadarbības partneru maksātspēju un izpētītu
tirgu.

«Līdz šim izmantoju creditreform pakalpojumu – klientu
monitoringu –, lai būtu lietas kursā par viņu maksātspēju. Tāpat
sekoju līdzi izmaiņām uzņēmuma vadībā, jo ar jaunu vadītāju mainās
arī uzņēmuma politika, vadītāja darba stils, iespējams, arī mūsu
sadarbības veids un forma,» stāsta būvmateriālu tirgotāja «Hansa
Interiors Latvia» valdes loceklis Kaspars Pielēns-Pelēns. Viņš
atzīst, ka uzņēmums ik dienu seko līdzi apmēram 50 klientu gaitām.
«Hansa Interiors Latvia» pārstāvis pozitīvi vērtē «Lursoft»
piedāvāto iespēju salīdzināt vairākus vienas nozares uzņēmumus.
«Man bija aizdomas, bet nu pārliecinājos, ka mūsu lielākais
konkurents strādā caur Igauniju un līdz ar to maksā mazākus
nodokļus. Viņi strādā arī mazliet efektīvāk, rēķinot uz vienu
darbinieku – tā ir lieta, par ko arī mēs varam padomāt,
piestrādāt,» tā viņš.

Juriste Baiba, kura saistīta arī ar banku sektoru, atzīst, ka
par klientu ir jāzina viss – kas viņam pieder, uz ko viņš ir
spējīgs, ar ko saistīts, kādā jomā darbojas un cik veiksmīgi. Īpaši
svarīgi tas ir naudas lietās. «Patiesībā jau tas ir svarīgi
ikvienam, slēdzot jebkādu darījumu – pērkot dzīvokli, arī stājoties
laulībā. Un ikvienam ir iespēja likuma ietvaros pārbaudīt otras
puses uzticamību,» tā viņa. Savukārt autoservisa uzņēmuma «Sanialv»
pārstāve Kristīne datu bāzu piedāvātās iespējas plāno izmantot, lai
izpētītu tirgu un konkurentus. «Rakstu projektu «Hipotēku bankas»
«Starta programmai» par jaunu iekārtu iegādi, un tajā jābūt tirgus
izpētes datiem un informācijai par konkurentiem. Informācijas ir
tika daudz un tā ir sadrumstalota, tāpēc gribēju saprast, ar ko
sākt» tā viņa. Sieviete atzīst, ka klientu izpēte un, iespējams,
arī CSDD transporta līdzekļu reģistrs varbūt noderēs arī nākotnē,
kad uzņēmuma klientu loks būs plašāks.

Semināra vadītāja Kristīne Krogzeme stāsta, ka datu bāzēs
pieejamā informācija lieti noder, lai pārbaudītu konkurentus,
klientus, sadarbības partnerus un arī sevi, to, kā konkrētais
uzņēmums izskatās uz valsts un citu nozares uzņēmuma fona. Viņa
piebilst, ka laikā, kad Latvijā ieplūst ārvalstu kapitāls un
uzņēmējdarbība iziet ārpus vienas valsts robežām, būtiski ir arī
tas, ka uzņēmējiem ir iespēja izmantot arī Eiropas biznesa
reģistru, kurā pieejami dati no apmēram 20 valstīm. «Vēl es
ieteiktu ikvienam uzņēmumam izmantot iespēju un bez maksas publicēt
informāciju par savu uzņēmumu Latvijas uzņēmumu katalogā zo.lv, jo
tā ir sava veida reklāma,» tā viņa.

Semināru rīkoja Jelgavas Zinātniskā bibliotēka sadarbībā ar
«Lursoft».