Latvijas informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) balvai «Platīna pele 2008» un konkursam «Labākais E-komercijas komersants 2008» divās nominācijās pieteikušies arī jelgavnieki.
Anna Afanasjeva
Latvijas Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) projektu koordinators Alvis Rudens stāsta, ka pavisam pieteikti 23 projekti. Septiņi no tiem iesniegti elektroniskās pārvaldes un pakalpojumu kategorijā, Tikpat daudz projektu ir izglītības, kultūras, veselības aprūpes un sporta kategorijā, bet elektroniskās komercijas komersantu konkursam pieteikti deviņi projekti.
Jelgavas pārstāvji projektus iesnieguši divās grupās. Jelgavas reģionālais Pieaugušo izglītības centrs pieteicis savu projektu par elektronisko studiju sistēmu Jelgavas pašvaldības mūžizglītības piedāvājuma īstenošanai, savukārt SIA «Baks», kura līdzīpašnieks ir jelgavnieks Agris Bajārs, konkursam pieteicis interneta veikalu www.220.lv. Gada balvas pretendentu vērtēšana turpināsies līdz novembra vidum. Uzvarētāji tiks paziņoti un apbalvoti LIKTA gadskārtējā konferencē 21. novembrī.
A.Rudens atklāj, ka e-pārvaldes un pakalpojumu grupā pārsvarā pieteikušies dažādu pakalpojumu sniedzēji – bankas, apdrošinātāji, uzņēmums «Latvenergo». No pašvaldībām tajā startē Rīgas dome. Jelgavas reģionālais Pieaugušo izglītības centrs savu projektu pieteicis izglītības, kultūras, veselības aprūpes un sporta projektu kategorijā. Šajā grupā lielākoties pārstāvētas kultūras aktivitātes, piemēram, muzeju krājuma kopkatalogs, «Dd Studio» ar Imanta Ziedoņa biogrāfisko multimediju DVD, SIA «Tilde» «Letonika.lv», pasaku portāls www.pasakas.net. Izglītības grupā nozares ministrija piedāvā skolu portālu www.skolas.lv.
Lielākā konkurence ir komersantu grupā, kur pieteikušies deviņi pretendenti, kas pārstāv gan vairāk, gan mazāk pazīstamus, tostarp specializētus interneta veikalus. Pieteicēju vidū ir arī autobusu, pasākumu un kino e-biļešu pārdošanas internetā autori un pirmā interneta apdrošināšanas sistēma Latvijā.
A.Rudens atgādina, ka IKT balvas mērķis ir veicināt nozares prestižu, informēt sabiedrību par IKT iespējām, izcelt nozīmīgākos projektus, kas sniedz labumu sabiedrībai. Arī komersantu dalība atklāj e-komercijas vidi un veicina nozares attīstību.