Šodien, 26. maijā, Jelgavā norisinājās projekta «Pārrobežu sadarbības riska iniciatīva vadības sistēmas veidošanai Latvijas un Lietuvas kaimiņu reģionos II» atklāšana. Projektā iesaistītie speciālisti no Zemgales un Šauļiem diskutēja par tā norisi un būtiskākajiem ieguvumiem, kā arī precizēja darbības grafiku.
Sintija Čepanone
Projekta «Pārrobežu sadarbības riska iniciatīva vadības sistēmas veidošanai Latvijas un Lietuvas kaimiņu reģionos II» mērķis ir uzlabot risku vadību un pakalpojumu pieejamību ārkārtas situācijās Latvijā un Lietuvā, kā arī veicināt Zemgales reģiona un Šauļu pašvaldības speciālistu sadarbību krīzes situācijās. Kā sanāksmē akcentēja projekta vadītājs Jelgavas pašvaldības izpilddirektors Gunārs Kurlovičs, šī ir projekta par krīzes vadības sistēmas izveidi 2. kārta. «Galvenie uzdevumi ir izveidot drošu datu pārraides tīklu un pilnveidot krīzes vadības dokumentāciju Zemgalē un Šauļos, kā arī uzlabot krīzes vadības infrastruktūru, nodrošinot vēl operatīvāku reaģēšanu, lai likvidētu ārkārtas situāciju sekas minētajos reģionos,» skaidro G.Kurlovičs.
Īstenojot projektu «Pārrobežu sadarbības riska iniciatīva vadības sistēmas veidošanai Latvijas un Lietuvas kaimiņu reģionos II», līdztekus citiem ieguvumiem tiks pilnveidota krīzes vadības sistēma, iegādāts nepieciešamais ugunsdzēsēju aprīkojums un divas neatliekamās medicīniskās palīdzības automašīnas, pilnveidota trauksmes un izziņošanas sistēma, kā arī krīzes vadībā apmācīti 150 speciālisti. Projekta gaitā plānota arī pieredzes apmaiņas vizīte Morāvijā, Čehijā.
Kopumā šī projekta realizēšanai atvēlēti 1 779 314 eiro, tostarp ERAF finansējums ir 1 512 416,90 eiro, un projekts ilgs līdz 2010. gada augustam.
Foto: Ivars Veiliņš