«Lai veiksmīgi turpinātu attīstīt jaunā Jelgavas tirgus un vienotā satiksmes termināļa projektu, kas paredz to izveidi līdzās dzelzceļa stacijai, svarīgi ir panākt, lai SIA «Jelgavas tirgus» uzlabo savus ekonomiskos rādītājus. Pēdējā gada laikā mums ir izdevies būtiski samazināt tirgus zaudējumus, kas noteikti ir labs signāls,» uzsver jaunais Jelgavas tirgus direktors Andris Vaišļa.
Pagājušajā mēnesī notikušas izmaiņas SIA «Jelgavas tirgus» valdē – no valdes priekšsēdētāja amata atcelts līdzšinējais tirgus vadītājs Valdis Labanovskis, un viņa vietā par valdes priekšsēdētāju iecelts tirgus līdzīpašnieces SIA «ERA2K TT» vadītājs Vladimirs Šalajevs. Savukārt par tirgus direktoru iecelts A.Vaišļa, kurš kopš pagājušā gada vidus bija Jelgavas tirgus ekonomikas direktors. Izmaiņas jaunais tirgus īpašnieks skaidro ar līdzšinējās tirgus vadības nepietiekamu iesaisti attīstības projekta īstenošanā, taču vienlaikus uzsver V.Labanovska pieredzi tirgus darbā, tāpēc viņam uzņēmumā piedāvāts cits amats. Pagaidām viņš savu piekrišanu nav devis, jo slimo.
SIA «ERA2K TT» ir līdzīpašniece un kontrolpaketes turētāja SIA «Jelgavas tirgus», bet Jelgavas pašvaldībai uzņēmumā pieder 49 procenti kapitāldaļu. SIA «ERA2K TT» par līdzīpašnieci pašvaldības uzņēmumā kļuva, uzvarot konkursā par iespēju attīstīt jauno tirgus teritoriju.
Jaunajam investoram optimizējot Jelgavas tirgus darbu, pagājušajā gadā izdevies samazināt uzņēmuma zaudējumus vairāk nekā uz pusi – 2016. gadā uzņēmuma zaudējumi bija 67 531 eiro, bet 2017. gadā – 31 992 eiro.
Vienlaikus ar esošā tirgus sakārtošanu investors turpina darbu pie jaunā tirgus attīstības projekta. «Viens no iemesliem, kāpēc projekts iekavējies, bija izskanējusī informācija par Rīgas Starptautiskās autoostas plānoto pārcelšanu ārpus Rīgas centra. Šādas izmaiņas nākotnē būtiski varētu ietekmēt arī jaunā satiksmes termināļa darbu mūsu pilsētā – tika pieļauts, ka Jelgavas satiksmes terminālis varētu kļūt par starpposmu, ko pasažieri izmantotu, lai no autobusa pārsēstos vilcienā, ar kuru nokļūt līdz pašam Rīgas centram. Tieši tāpēc bija nepieciešams laiks, lai mūsu projektu saskaņotu gan ar Satiksmes ministriju, gan Autotransporta direkciju. Tikai aprīlī saņēmām ministrijas apstiprinājumu, ka arī šādu izmaiņu gadījumā plānotais Jelgavas satiksmes terminālis pilnībā spētu nodrošināt pasažieru un sabiedriskā transporta plūsmu. Ja šāds scenārijs īstenotos, arī «Pasažieru vilciens» ir izteicis gatavību būtiski palielināt vilcienu skaitu no Jelgavas uz Rīgu,» pēdējās projekta aktualitātes skaidro SIA «Jelgavas tirgus» valdes priekšsēdētājs V.Šalajevs.
Satiksmes termināļa un Jelgavas tirgus projektam, kas tiek attīstīts Sporta ielā 2B un Zemgales prospektā 19A, šobrīd jau pilnībā ir pabeigta jaunās tirgus teritorijas projektēšana, bet vēl turpinās satiksmes termināļa, tirdzniecības un izklaides centra projektēšana. «Siltumapgādes uzņēmums «Fortum Jelgava» apstiprinājis, ka ir gatavs šogad uzsākt arī siltumtīklu izbūvi jaunajam objektam,» papildina A.Vaišļa.
«Līdz vasaras beigām projekts būs gatavs, lai to iesniegtu saskaņošanai attiecīgajām institūcijām,» skaidro V.Šalajevs.
Foto: projekta skice