21.6 °C, 1.6 m/s, 86.7 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāTiesa neļauj slēgt līgumus par sabiedriskā transporta pakalpojumiem
Tiesa neļauj slēgt līgumus par sabiedriskā transporta pakalpojumiem
09/01/2009

Administratīvā apgabaltiesa vakar apturēja SIA «Autotransporta direkcija» lēmumu, ar kuru konkursā par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem Latvijas vidienes maršrutu tīklā «Centrs 1» par uzvarētājām atzītas AS «Nordeka», AS «Rīgas Taksometru parks», SIA «Blagovest TUR» un SIA «Norma-A».

Administratīvā apgabaltiesa vakar apturēja SIA
«Autotransporta direkcija» lēmumu, ar kuru konkursā par tiesībām
sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem Latvijas
vidienes maršrutu tīklā «Centrs 1» par uzvarētājām atzītas AS
«Nordeka», AS «Rīgas Taksometru parks», SIA «Blagovest TUR» un SIA
«Norma-A».

Apgabaltiesa apturēja apstrīdēto «Autotransporta direkcijas» lēmumu
līdz dienai, kad spēkā stāsies galīgais nolēmums šajā lietā,
aģentūru LETA informēja apgabaltiesas priekšsēdētājas palīdze Līga
Trubiņa.

Arī Administratīvā rajona tiesa 2008. gada 26. novembrī pēc vairāku
autopārvadātāju sūdzības līdz galīgajam tiesas spriedumam strīdā
pēc būtības apturēja apstrīdētā lēmuma darbību, tādejādi neļaujot
«Autotransporta direkcijai» slēgt šo līgumu.

Kā informēja Trubiņa, apgabaltiesa šodien Administratīvās rajona
tiesas lēmumu atcēlusi un izlēmusi jautājumu pēc būtības, taču arī
apgabaltiesa apturējusi apstrīdēto «Autotransporta direkcijas»
konkursa lēmumu par rezultātiem pārvadājumu pakalpojumiem Latvijas
vidienē.

Apgabaltiesa nav piekritusi rajona tiesas iepriekš izklāstītajiem
argumentiem, taču, pamatojoties uz citiem motīviem, pieņēmusi tādu
pašu lēmumu, paskaidroja Trubiņa. Administratīvās apgabaltiesas
šodien pieņemtais lēmums nav pārsūdzams.

«Autotransporta direkcijas» valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns
aģentūrai LETA sacīja, ka direkcija ar tiesas pilno spriedumu vēl
nav iepazinusies un to gatavojas darīt rīt, 9.janvārī. Viņš
piebilda, ka pasažieriem nav pamata uztraukties, jo direkcija uz
gadu ir noslēgusi līgumus ar Jelgavas un Liepājas autobusu parkiem,
kas patlaban apkalpo maršruta tīkla «Centrs 1» reisus.

LETA jau ziņoja, ka Autotransporta direkcija nolēma slēgt līgumu ar
AS «Nordeka», AS «Rīgas Taksometru parks», SIA «Blagovest TUR» un
SIA «Norma-A» par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar
autobusiem no šā gada 1.janvāra.

Šo direkcijas lēmumu tiesā apstrīdēja SIA «Tukuma auto», SIA
«Aizkraukles ATU», SIA «Ogres autobuss«, SIA «Aips», SIA «ATF
Jūrmala SV».

Kompānijas arī lūdza tiesai piemērot pagaidu noregulējumu un līdz
spriedumam šajā lietā apturēt direkcijas lēmuma darbību, liedzot
tai slēgt līgumu.

Administratīvā rajona tiesa apmierināja lūgumu un piemēroja pagaidu
noregulējumu šajā lietā. Līdz ar to pagaidām direkcijas lēmuma
darbība ir apturēta.

Kā ziņots, pēc pārvadātāju domām, diskriminējošā konkursā maršrutu
tīkla daļās «Centrs 1» un «Austrumi» nepelnīti zaudētājos palika
lauku pārvadātāji – SIA «Tukuma auto» , SIA «Aizkraukles ATU», SIA
«Ogres autobuss», SIA «Aips», SIA «ATF Jūrmala SV», SIA «Rēzeknes
autobusu parks», SIA «Madonas CB», SIA «Gulbenes autobuss», SIA «TU
Vidlatauto», SIA «Ludzas autotransports», SIA «Pasažieris» , SIA
«Balvu autotransports».

SIA «Tukuma auto» valdes priekšsēdētājs Ilgvars Kalniņš iepriekš
uzsvēra, ka konkurss tika sagatavots «par labu dažām Rīgas firmām»,
bet pārējie pārvadātāji jau sākotnēji bija nolemti neveiksmei.

Kalniņš norādīja, ka AS «Nordeka», kas kopā ar AS «Rīgas taksometru
parks», SIA «Norma-A» un SIA «Blagovest Tur» uzvarēja tīkla daļā
«Centrs-1», uz konkursu bija pieteikusi 26 autobusus, kurus tikai
plāno iegādāties. Lai gan autobusi nebija AS «Nordeka» īpašumā, tie
saņēma augstāko atzīmi par tehnisko stāvokli.

Savukārt SIA «Blagovest Tur» pieteica 21 autobusu, no kuriem tikai
pieci bija reģistrēti Latvijā, bet pārējie bija ar Beļģijas numura
zīmēm. Neapskatot šos autobusus, arī tie saņēma augstas tehniskās
kvalifikācijas atzīmi.

«Mēs cīnījāmies ar konkurentiem, kuriem nekā nav, bet uz papīra
viss tika sazīmēts,» iepriekš sacīja SIA «Aips» vadītājs Uldis
Kolužs.

Kā ziņots, pērn 15.oktobrī noslēdzās konkurss par tiesībām ar šā
gada 1.janvāri sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar
autobusiem reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos, aģentūru
LETA informēja Autotransporta direkcijā.

Maršrutu tīkla daļā «Centrs-1» konkursā par tiesībām sniegt
sabiedriskā transporta pakalpojumus uzvarēja kopīgo piedāvājumu
iesniegušie pretendenti – AS «Nordeka», AS «Rīgas Taksometru
parks», SIA «Blagovest TUR» un SIA «Norma-A». Konkursā par
sabiedriskā transporta pakalpojumiem daļā «Austrumi» uzvarēja AS
«Nordeka» un SIA «Norma-A», savukārt daļā «Centrs-2» – AS
«Nordeka».

Daļā «Dienvidrietumi» konkursā uzvarēja AS «Nordeka», AS «Liepājas
autobusu parks» un SIA «Saldus autobusu parks», bet daļā
«Ziemeļrietumi» – PSIA «Ventspils reiss» un AS «Talsu
autotransports».

Maršrutu tīkla daļā «Ziemeļaustrumi» konkursā uzvarēja kopīgo
piedāvājumu iesniegušie pretendenti – AS «CATA» un SIA «VTU
Valmiera», daļā «Dienvidi»- SIA «Dobeles autobusu parks» un SIA
«Jelgavas autobusu parks», bet daļā «Dienvidaustrumi» – AS
«Nordeka», SIA «Daugavpils autobusu parks» un SIA «Jēkabpils
autobusu parks».

www.leta.lv