24.3 °C, 3.2 m/s, 69.4 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaTālākizglītībā akcentē individuālu pieeju
Tālākizglītībā akcentē individuālu pieeju
29/10/2009

«Uzņēmuma labklājība ir arī darbinieku labklājība, un to var sasniegt, pilnveidojot tālākizglītību. Savukārt tas panākams, programmu izstrādes procesā iesaistot sociālos partnerus – darba devējus un darba ņēmējus. Francijā tā ir ikdiena, un redzu, ka arī Latvijai tas ir svarīgi,» teic Ulriks Beherē, starptautiska projekta «Sociālais solis» vadītājs. Viņš un vēl trīs Francijas metālapstrādes nozares un mācību centru pārstāvji, kā arī Latvijas Mašīnbūves un metālapstrādes asociācijas biedri vakar Jelgavā pārsprieda metālapstrādes nozares profesionālās izglītības attīstību un modeļus.

Ilze Knusle-Jankevica
«Uzņēmuma labklājība ir arī darbinieku labklājība, un
to var sasniegt, pilnveidojot tālākizglītību. Savukārt tas
panākams, programmu izstrādes procesā iesaistot sociālos partnerus
– darba devējus un darba ņēmējus. Francijā tā ir ikdiena, un redzu,
ka arī Latvijai tas ir svarīgi,» teic Ulriks Beherē, starptautiska
projekta «Sociālais solis» vadītājs. Viņš un vēl trīs Francijas
metālapstrādes nozares un mācību centru pārstāvji, kā arī Latvijas
Mašīnbūves un metālapstrādes asociācijas biedri vakar Jelgavā
pārsprieda metālapstrādes nozares profesionālās izglītības
attīstību un modeļus.
 
Francijā profesionālās izglītības jomā tiek izmantotas divas
inovatīvas pieejas – duālā apmācība, kad audzēknis mācās gan klasē,
gan darba vidē, un individualizācija. Tā paredz gan uzņēmuma, gan
cilvēka vajadzību izpēti, to sabalansēšanu un pielāgotas izglītības
programmas izstrādi. «Šī modeļa būtība ir tā, ka uzņēmums noformulē
savas vajadzības un to, kas darbiniekam būtu jāzina, jāprot.
Apmācību centrs notestē darbinieku un izstrādā tādu mācību
programmu, lai viņš apgūtu tikai to, ko vēl neprot. Tā teikt,
piemāca klāt trūkstošo. Šāds modelis ļauj operatīvāk reaģēt uz
pieprasījumu un izmaiņām nozarē – šajā virzienā aktīvāk būtu
jāstrādā arī Latvijā,» uzskata Latvijas Mašīnbūves un
metālapstrādes asociācijas valdes priekšsēdētājs Vilnis
Rantiņš.
Jelgavas reģionālā Pieaugušo izglītības centra (JRPIC)
Metālapstrādes filiālē jau šobrīd tiek piedāvātas individualizētas
apmācību programmas. «Pieprasījums pēc šādām programmām aug, jo
tehnoloģijas attīstās un nepieciešami šaura profila speciālisti,»
norāda JRPIC Metālapstrādes apmācības filiāles vadītājs Māris
Ernstsons. Viņš pieļauj, ka līdz ar Metālapstrādes parka
izveidošanu turpmāk varētu tikt īstenota tikai individuālā
apmācība.
Projektu «Sociālais solis» finansē Eiropas Komisijā. Projekta
mērķis ir izveidot ciešāku sadarbību ar sociālajiem partneriem –
darba devējiem un darba ņēmējiem –, lai uzlabotu un pilnveidotu
profesionālo izglītību, to individualizētu, kā arī piesaistītu
metālapstrādes nozarei cilvēkresursus.