25.4 °C, 2.2 m/s, 63.9 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāSudraba: Dienvidu tilta būvniecībā izšķērdēti 27 miljoni latu
Sudraba: Dienvidu tilta būvniecībā izšķērdēti 27 miljoni latu
18/03/2009

Rīgas dome Dienvidu tilta būvniecībā izšķērdējusi 27 miljonus latu, šodien intervijā Latvijas Radio atklāja valsts kontroliere Inguna Sudraba.

Rīgas dome
Dienvidu tilta būvniecībā izšķērdējusi 27 miljonus latu, šodien
intervijā Latvijas Radio atklāja valsts kontroliere Inguna
Sudraba.

Valsts kontrole šodien publiskos Dienvidu
tilta revīzijas rezultātus.

Sudraba atklāja, ka no 570 miljoniem latu, kas
paredzēti pirmo divu tilta būvniecības kārtu finansēšanai, 264
miljoni latu izlietoti finansējuma iegūšanai. Tas nozīmē, ka katrs
lats, kas nepieciešams tilta būvniecībā, izmaksās 87 santīmus.

Dienvidu tilts tika atklāts pērn
17.novembrī.

Dienvidu šķērsojuma 1. kārta ietver
tiltu pāri Daugavai un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai.
Tiltam ir trīs satiksmes joslas katrā virzienā, veloceliņš un
gājēju ietve katrā pusē. Dienvidu tilts ir 803 metrus garš un 34,28
metrus plats. Atļautais braukšanas ātrums uz tilta –

70 kilometri stundā.

 

Dienvidu tilta uzdevums ir nodrošināt
satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta
rajoniem – Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu –
nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes
sastrēgumus. Tāpat tilts ļaus apiet pilsētas centru tranzīta
satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem,
Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Jaunais tilts dos iespēju samazināt
transporta plūsmu Krasta ielā un 11. novembra krastmalā, kā arī pār
Salu tiltu.

 

Pēc Rīgas domes informācijas, Dienvidu
šķērsojuma pirmās kārtas projektēšanas un būvniecības izmaksas bez
iepriekšējo gadu inflācijas un samaksas par finanšu piesaisti ir
85,5 miljoni latu, ierēķinot pievienotās vērtības nodokli (PVN).
Dienvidu tilta būvniecības izmaksas kopā ir 35,4 miljoni latu ar
PVN, bet estakāžu būvniecība izmaksāja 17,5 miljonus latu ar
PVN.

 

Jau ziņots, ka Rīgas domes deputāti
iepriekš nolēma slēgt līgumu ar AS «Dienvidu tilts» par tilta otrās
kārtas būvniecību. Līgumcena noteikta 313,4 miljoni latu, ko veido
170,3 miljoni latu – projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī
143,2 miljoni latu – maksājumi par finansējuma
piesaisti.

 

Būvniecības izmaksās iekļauts inflācijas
koeficients 14,3%, kas aprēķināts pēc vidējā inflācijas pieauguma
transporta objektu būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā. Konkursa
dokumentācijā noteikta kārtība, kādā būvniecības laikā katru gadu
no līguma darbības 13. mēneša tiks veikts līguma summas pārrēķins,
pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai
deflācijas koeficientu.

 

Savukārt tilta 3. kārtas būvniecība
izmaksās 28 miljonus latu.

 

www.leta.lv