22.2 °C, 4.3 m/s, 68.6 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītība«Sprīdīša» pedagogi apgūst, kā skolot sešgadniekus pēc jaunās mācību programmas
«Sprīdīša» pedagogi apgūst, kā skolot sešgadniekus pēc jaunās mācību programmas
12/08/2010

Pirmsskolas izglītības iestāde «Sprīdītis» ir viena no tām Latvijas 22 izglītības iestādēm, kas iesaistījusies pilotprojektā «Sešgadīgo izglītojamo mācību programmas ieviešanas aprobācija». Šonedēļ divas «Sprīdīša» audzinātājas apmeklē kursus, lai izzinātu jaunās programmas saturu, iepazītos ar vadlīnijām, mācību priekšmetiem, kas ļautu bērnus labāk sagatavot mācībām 1. klasē. 

Ritma Gaidamoviča

Pirmsskolas izglītības iestāde «Sprīdītis» ir viena no tām
Latvijas 22 izglītības iestādēm, kas iesaistījusies pilotprojektā
«Sešgadīgo izglītojamo mācību programmas ieviešanas aprobācija».
Šonedēļ divas «Sprīdīša» audzinātājas apmeklē kursus, lai izzinātu
jaunās programmas saturu, iepazītos ar vadlīnijām, mācību
priekšmetiem, kas ļautu bērnus labāk sagatavot mācībām 1.
klasē. 

Jau septembrī viena «Sprīdīša» sešus gadus veco bērnu grupiņa
mācības sāks jaunajā programmā ar mazliet citu mācību saturu, lai
vēl labāk sagatavotos 1. klasei. Jelgavas Izglītības pārvaldes
galvenā speciāliste pirmsskolas izglītības jomā Sarmīte Joma gan
mierina, ka šo programmu nevajag uzreiz saistīt ar jau izskanējušo
domu, ka 1. klasē bērni sāks iet sešu gadu vecumā. «Šī ir
izglītības programma, kas palīdzēs labāk un reizē vienotāk visā
Latvijā sagatavoties mācībām skolā. Līdz šim katrā pašvaldībā
bērndārzniekus skolai sagatavoja mazliet citādāk, taču šī programma
paredz to darīt vienādi, nosakot vienādas vēlamās prasības. Var
teikt, ka beidzot tiek konkrēti definēti vairāki uzdevumi, tādējādi
veidojot lielāku saikni starp bērnudārzu un skolu,» stāsta S.Joma.
Šonedēļ Latvijas Universitātes atpūtas kompleksā «Ratnieki»
Līgatnes novadā visu bērnudārzu un skolu, kuras iesaistījušās
pilotprojektā, pedagogiem notiek profesionālās pilnveides kursi. No
«Sprīdīša» uz tiem devušās divas audzinātājas – Irēna Krieviņa un
Ināra Skrulle –, bet S.Joma, kura piedalījusies jaunās programmas
izstrādē, pasniedz nodarbības. Skolotājām te notiek gan
teorētiskās, gan praktiskās nodarbības par programmas saturu,
vadlīnijām, struktūru, izvietojumu, prasmēm, kādas bērnam jāprot,
kādām metodēm to iemācīt. «Skolotājām tiek stāstīta un rādīta arī
specifiskā metodika, piemēram, par telpas iekārtojumu, noteikumiem,
grupas kārtības rulli un citām praktiskām lietām. Galvenais akcents
likts uz to, kā strādāt ar bērnu, lai nonāktu līdz vēlamam
rezultātam – bērns būtu labāk sagatavojies skolas uzsākšanai,»
stāsta S.Joma. Lai arī tā ir jauna mācību programma, S.Joma atzīst,
ka krasas izmaiņas sistēmā nav, jo daudzas lietas jau šobrīd mūsu
bērnudārzos tiek mācītas. «Pie tādām lielākām pārmaiņām var minēt
to, ka jaunajā programmā būs noteikts – beidzot mācības, bērnam
jāprot lasīt vienkārši teikumi, rakstīt vienkārši vārdi, īsi
teikumi. Uz to jau mēs vienmēr esam gājuši, tikai tagad tas ir
konkrētāk noteikts mērķis. Taču, protams, tas nenozīmē, ja bērns
nemācēs lasīt vai rakstīt, viņš nevarēs tikt uz skolu,» skaidro
S.Joma. «Sprīdītī» ir divas sešgadnieku grupiņas, no kurām pēc
jaunās sistēmas mācīsies viena.