Martā plānots uzsākt tilta pār Platones upi Miera ielā rekonstrukciju. «Vispirms līdzās esošajam tiltam tiks izbūvēts pagaidu tilts, lai nodrošinātu satiksmi, un tikai pēc tam varēs sākties rekonstrukcijas darbi,» norāda Jelgavas pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītājs Māris Mielavs, uzsverot: Miera iela ir būtiska un noslogota iela, jo savieno Jelgavu ar Rīgu, turklāt tā ir tranzītiela.
Tilts pār Platones upi būvēts 1980. gadā. Izstrādājot rekonstrukcijas projektu, būvspeciālisti tiltu apsekoja un konstatēja, ka gan brauktuve ir neapmierinošā stāvoklī, gan arī gājējiem nav droši – ietvju betona bloki ir izdrupuši, tilta margas – sarūsējušas.
Projekts paredz ne tikai tilta pārbūvi – sakārtots tiks arī Miera ielas posms no Lietuvas šosejas līdz tiltam un vēl 50 metri Rīgas virzienā jeb kopumā 164 metrus garš posms, ieskaitot 42,5 metrus garo tiltu. Tam pēc rekonstrukcijas paredzētas četras 3,5 metrus platas braukšanas joslas. Projektējot tiltu, tika veikta satiksmes intensitātes skaitīšana, un saskaņā ar iegūtajiem datiem to diennaktī šķērso 9630 automašīnas, no kurām 15,6 procenti ir smagais transports. Tilta nestspēja paredzēta, ņemot vērā prognozes par satiksmes intensitātes pieaugumu nākamajos 23 gados, kas varētu sasniegt 13–19 tūkstošus transportlīdzekļu diennakts laikā.
Abās ielas pusēs visa atjaunojamā posma garumā tiks izbūvēta gājēju ietve – labajā pusē, braucot no Jelgavas Rīgas virzienā, plānots 2,5 metrus plats apvienotais gājēju un velosipēdistu celiņš, bet otrā pusē – 1,5 metrus plata ietve. Tāpat šajā ielas posmā tiks izbūvēta lietusūdens kanalizācija un ielu apgaismojums, kā arī ar laukakmeņu krāvumu nostiprināti Platones upes krasti. Jāpiebilst, ka paredzēts arī izgaismot tiltu ar krāsainiem LED gaismekļiem.
Līdz ar tilta rekonstrukciju tiks ieviesti vairāki civilajā aizsardzībā būtiski risinājumi. Pašvaldības operatīvās informācijas centra vadītājs Gints Reinsons skaidro, ka tiks uzstādīta ūdens līmeņa mērījumu iekārta, kas darbosies pēc eholokācijas principa, fiksējot attālumu no iekārtas līdz ūdens virsmai. «Tā kā palu laikā mūsu upju ūdeņi ir pilni ar kokiem, zariem, netīrumiem, lai pasargātu iekārtu, tā tiks novietota arkā zem tilta,» viņš stāsta. Iegūtie dati ļaus efektīvāk monitorēt plūdu riskus. Tiks uzstādīta arī jauna meteoroloģiskā stacija, kas apkopos datus par ceļa seguma stāvokli, nokrišņu daudzumu, gaisa temperatūru un tamlīdzīgi, kā arī izbūvēti sakaru kanalizācijas un optiskie tīkli un pie tilta uzstādītas divas videokameras.
Darbus šajā Miera ielas posmā veiks pilnsabiedrība «LNK Industries Group», ar kuru līgums jau noslēgts. Saskaņā ar to darbi jāpabeidz līdz šā gada 30. novembrim. Būvdarbu izmaksas atbilstoši noslēgtajam būvdarbu līgumam ir 1 747 777,77 eiro, no kuriem 1 miljons ir valsts budžeta finansējums, bet pārējais – pašvaldības līdzfinansējums.
Ar projekta ieceri un dokumentāciju var iepazīties «Pilsētsaimniecības» telpās Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 16A pirmdienās no pulksten 15 līdz 19, iepriekš sazinoties pa tālruni 63084477 vai e-pastu Kristine.Vuskarniece@pilsetsaimnieciba.jelgava.lv.
Jāpiebilst, ka Jelgavas pilsētas pašvaldība šogad plāno atjaunot arī Miera ielas posma no Platones tilta līdz rotācijas aplim un Aizsargu ielas asfaltbetona segumu.
Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»