18 °C, 1 m/s, 93 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaŠodien demonstrēs Jelgavas skolnieču veidoto TV raidījumu «Naudas zīmes»
Šodien demonstrēs Jelgavas skolnieču veidoto TV raidījumu «Naudas zīmes»
29/12/2009

Šodien, 29. decembrī, LTV1 programmā pulksten 22.40 demonstrēs pētnieciskā seriāla «Naudas zīmes» sērijas, kas filmētas Jelgavas Spīdolas ģimnāzijā un kuru veidošanā piedalījās divas šīs skolas skolnieces.

Ilze Knusle-Jankevica

Šodien, 29. decembrī, LTV1 programmā pulksten 22.40
demonstrēs pētnieciskā seriāla «Naudas zīmes» sērijas, kas filmētas
Jelgavas Spīdolas ģimnāzijā un kuru veidošanā piedalījās divas šīs
skolas skolnieces.

Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja,
ka raidījuma «Naudas zīmes» veidošanā piedalījās divas Jelgavas
Spīdolas ģimnāzijas skolnieces – Marta Šaliņa un Darina
Lukjančikova. Marta stāstīs par skolēnu mācību firmām, bet Darina
runās par ekonomikas gada pārskatu. Meitenes par šādu iespēju ir
priecīgas, jo tas ļāva ne tikai parādīt savas zināšanas un dalīties
pieredzē, bet arī uzzināt, kā top televīzijas raidījums.

«Raidījumā «Naudas zīmes» stāstīšu par skolēnu mācību firmām.
Pagājušajā gadā palīdzēju skolas biedriem sagatavoties skolēnu
mācību firmu finālam Eiropā. Šogad pati izveidoju skolēnu mācību
firmu – esmu sastādījusi mācību grāmatu pamatskolu skolēniem par
to, kā veidot mācību firmas, kā arī piedāvāju novadīt lekciju par
šo tēmu. Jāsaka, Jelgavas skolas ir ieinteresētas un labprāt uzzina
visu iespējamo par mācību firmām,» tā par sevi stāsta M.Šaliņa.
Marta piebilst, ka viņai par labu nācis tas, ka mācību firmu
veidojusi jau pamatskolā, ar savu ražoto produkciju piedalījusies
tirdziņos un tādējādi guvusi gan pieredzi, gan izpratusi
uzņēmējdarbības pamatus. «Mācību firmas ir ļoti laba lieta, jo
jaunietis to veidojot un darbojoties ne tikai attīsta personību,
bet arī uzņēmēja spējas, kas viņam dzīvē noteikti noderēs,» tā
M.Šaliņa.

Savukārt Darina Lukjančikova raidījumā «Naudas zīmes» runās par
ekonomikas gada pārskatu. Viņa bijusi viena no tiem, kas rūpīgi
analizēja televīzijas raidījumu un izstrādāja savus priekšlikumus,
piemēram, par apskatāmajām tēmām, ekspertu izvēli un viņu runas
kultūru, studijas iekārtojumu, kā arī ir rakstījusi pētniecisko
darbu par ekonomiku – tas ieguvis 2. vietu valstī.

Spīdolas skolas komerczinību skolotāja Inta Jorniņa piebilst, ka
spīdolieši jau kādu laiku sadarbojas ar šo raidījumu – skolēni
analizē raidījumus un izsaka savus priekšlikumus, kā tos uzlabot.
Viņa pieļauj, ka televīzijas cilvēkiem patikušas jelgavnieku
idejas, tāpēc arī piedāvāts piedalīties raidījuma veidošanā.

Foto: Ivars Veiliņš