Lai apmeklētājiem būtu skaidrs, kurā kabinetā un pie kura speciālista jāvēršas, risinot savu problēmu, Sociālo lietu pārvaldē tiks uzstādīts rindas regulators. Tas nozīmē, ka apmeklētājiem būs jāizvēlas kāda no ierīces piedāvātajām opcijām, jāsaņem kārtas numurs un jāsagaida sava rinda – līdzīgi kā tas ir bankās, pastā, VID un citviet.
Ilze Knusle-Jankevica
«Apmeklētāju skaits mums ir pietiekams, lai reizēm rastos rindas un nekārtības. Ir pat bijis, ka jāiesaistās pašvaldības policistiem, bet tas ir nepieļaujami!» rindu regulatora nepieciešamību pamato Sociālo lietu pārvaldes vadītāja Rita Stūrāne. Viņa uzskata, ka jaunā kārtība ne vien disciplinēs apmeklētājus, bet arī kliedēs viņu neziņu un mulsumu, ja pārvaldē gadījies vērsties pirmo reizi.
Sociālo lietu pārvaldes datortīkla administrators Edgars Vītols lēš, ka jaunā sistēma sāks darboties jūnija vidū. «Iekārtu saņemsim jūnija sākumā, un dažas dienas paies, līdz tā tiks uzstādīta un ieprogrammēta,» tā viņš. Ierīce būs piesaistīta 17 pārvaldes darbiniekiem, un tās izvēlnē tiks izdalītas šādas opcijas: deklarāciju iesniegšana, līgumu par līdzdalības pienākumiem slēgšana, braukšanas apliecību izgatavošana, informācija, sektors darbam ar ģimeni un bērniem, sociālās rehabilitācijas jautājumi. «Iespējams, ar laiku kāda opcija nāks klāt,» piebilst E.Vītols.
Vadītāja uzsver, ka rindu regulatora uzstādīšana pārvaldes darbu neietekmēs. Plānots, ka pirmos mēnešus pie rindu regulatora dežūrēs darbinieks, kurš paskaidros un pamācīs, kā jārīkojas. Sistēma ir vienkārša: klients izvēlas nepieciešamo opciju, nospiež attiecīgo pogu uz izvēlnes, paņem izdruku ar savu kārtas numuru un gaida, kamēr uz ekrāna parādīsies viņa numurs un kabinets, uz kuru jādodas.
Rindu regulatoru piegādās un uzstādīs SIA «Hansab». Līgumcena ir 7431,02 lati ar PVN.
Foto: Ivars Veiliņš