7.7 °C, 3.1 m/s, 89 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāŠlesers: krīze ekonomikā Latvijai dod fantastiskas attīstības iespējas
Šlesers: krīze ekonomikā Latvijai dod fantastiskas attīstības iespējas
25/11/2008

Krīze ekonomikā Latvijai dod fantastiskas attīstības iespējas transportā un loģistikā, šodien diskusijā «Kā attīstīt transporta loģistikas nozari Latvijā» teica satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.

Krīze ekonomikā Latvijai dod
fantastiskas attīstības iespējas transportā un loģistikā, šodien
diskusijā «Kā attīstīt transporta loģistikas nozari Latvijā» teica
satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.

 

Kad vērojama ekonomikas lejupslīde,
loģistika un tranzīts ir vieni no retajiem, kas turpina
attīstīties, kaut gan straujais attīstības temps samazinās līdz ar
pieprasījuma samazināšanos pasaulē, norādīja Šlesers.

«Bet ir virkne preču, pēc kurām
pieprasījums joprojām ir liels. Notiek cīņa starp valstīm, ostām un
termināļiem. Tā būs ļoti nozīmīga, un stiprākie uzvarēs. Tāpēc
Latvijai jādara viss iespējamais, lai nostiprinātu biznesu šajā
laikā, kad notiek tirgus pārdale,» uzsvēra ministrs.

Šlesers atzīmēja, ka naftas cenas
pasaulē kritušās trīs reizes, tādēļ dabas resursu
eksportētājvalstis ir izvēles priekšā – ko darīt cenu samazinājuma
dēļ un kā «aiztaisīt» caurumus budžetā, kā piemēru minot Krieviju.
«Nav garantijas, kā veidosies resursu cenas, bet bizness
turpināsies, tāpēc esmu pārliecināts, ka ostas
attīstīsies.»

Satiksmes ministrs norādīja, ka mums
spēcīgi jākonkurē, lai preces nāktu caur Latviju. Bez naftas un
oglēm ir arī konteineru bizness, kas līdz 2030. gadam varētu
pieaugt par 600%. «Bet ir jautājums, caur kurām ostām tie
konteineri ies. Lielās Eiropas ostas visus nevarēs uzņemt, tāpēc
attīstīsies jaunās ostas un termināļi.»

Šlesers pauda cerību, ka lielu biznesa
daļu pārvedīs uz mūsu valsts ostām. Daļu kravu ieved pa jūru, otra
nāk no Ķīnas ziemeļrietumiem cauri Āzijai pa dzelzceļiem. Tiek
veiktas pārrunas ar Krieviju, Ķīnu, Kazahstānu. Rietumu-Austrumu
koridoram būs ļoti liela nozīme nākotnē, uzsvēra
ministrs.

«Ceļu būvniecība ir viena no
prioritātēm. Lai savienotu mūsu trīs ostas ar Krievijas robežu,
jāveido Maskavas maģistrāle, ko sāks būvēt nākamgad Kokneses
virzienā. Tā ostas labāk tiks savienotas ar Latvijas-Krievijas
robežpunktu. Darba mums ir ļoti daudz,» sacīja Šlesers.

Ministrs norādīja, ka laikā, kad pasaulē
aviācijā valda dziļa krīze, mēs strādājam efektīvi un pieaugums
nozarē bija 18%. «Ja visas nozares tā strādātu, iekšējais
kopprodukts būtu daudz lielāks,» uzsvēra politiķis.

«Šajos juku, pārmaiņu laikos mēs spēsim
vēl vairāk nostiprināties. Labi, ka uzmanība un attīstība vērsta ne
tikai uz vietējiem, bet arī uz tranzīta pasažieriem. Paredzams, ka
plūsmas pieaugs – tagad ir 60 tiešie lidojumi no Rīgas, plānots, ka
tie pieaugs līdz 100. Plānots piesaistīt kravas no Āzijas, kuras
varēs izplatīt pa visu Eiropu,» informēja Šlesers.

Ministrs apgalvoja, ka Satiksmes
ministrija strādās visos šajos transporta attīstības virzienos.
«Transports un loģistika būs viens no sektoriem, kas kompensēs
zaudējumus citās nozarēs. Mēs pārņemsim kravas no citām ostām uz
mūsējām. Ar politiskiem uzstādījumiem to panākt nevar, tāpēc aicinu
darboties visus nozarē iesaistītos.»

Šlesers norādīja, ka nākamie gadi būs
iespēju laiks. «Iespējas radīsies fantastiskas, jo esam starp
diviem lieliem tirgiem. Tas viss jāizmanto,» uzsvēra ministrs.
«Nākamgad, kad būs lejupslīde ekonomikā, ceļus varēs saremontēt
divreiz vairāk, jo palielināsies konkurence un kritīsies cenas. Kas
zaudēja darbu būvniecībā, varēs strādāt ceļu būvē. Lielas
konkurences laikā darbinieki strādās daudz efektīvāk.»

«Krīze ir slikta, bet reizē arī laba, jo
attīra valsti no nevajadzīgiem biznesiem un paaugstina
efektivitāti. Darbinieki tiek audzināti, jo viņi vairs neies katru
dienu pie darba devēja un neprasīs algas paaugstinājumu, nepieaugot
darba ražīgumam. Krāvēji, kas vasarā saulē nevēlējās strādāt un
izlikās, ka slimo, tagad neslimos pat ziemā un slapjdraņķī un
gribēs strādāt,» sacīja ministrs.

 

www.leta.lv