Pēc veiksmīgas dalības «Erasmus+» un «eTwinning» projektā «e(math+sience)», kas vērsts uz matemātikas un dabaszinātņu (fizika, ķīmija, bioloģija) izzināšanu ar informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) palīdzību, trīs Jelgavas 4. vidusskolas skolnieces izmēģināja savus spēkus pedagoģijā.
www.jelgavasvestnesis.lv
Projektā notiek daudz dažādu aktivitāšu – vizītes dažādās valstīs, atmiņu vakari, konkursi, dažādu e-katalogu, komiksu, animāciju, prezentāciju, domu karšu, video veidošana. Lai dalītos ar iegūtajām zināšanām, 4. vidusskolas jaunieši pieteicās novadīt seminārus.
«Projekta vadītāja Jelgavas 4. vidusskolas skolotāja Ivita Steķe mēģina panākt, lai mēs spētu paņemt no šīs pieredzes pēc iespējas vairāk,» norāda skolas skolniece Paula Saulīte. Meitenes seminārā mācīja jauniešus izmantot dažādas mājas lapas. «Semināros mēs parādām, kur un kā var veidot plakātus, domu kartes, prezentācijas,» papildina 4. vidusskolas skolniece Kitija Mināte. «Domājot par semināriem, kuros mācām darboties mājas lapās visme.co un mindmeister.com, mēs centāmies radīt atmosfēru, kādu pašas labprāt izjustu mācību procesa laikā, – lai skolēni justos brīvi, lai viņi varētu droši uzdot jautājumus, lai materiāls būtu maksimāli saprotams,» norāda Kristīne Špaka.
Meitenes uzskata, ka viņu vadītie semināri nelīdzinās parastai mācību stundai. Semināra sākumā viņas pastāsta, kāpēc ieradušās. Mācību procesā strādā visas trīs kopā – stāsta teoriju un atbild uz skolēnu individuālajiem jautājumiem. Semināra beigās jaunieši pilda aptauju, lai meitenes varētu saprast, ko mums vajadzētu vēl uzlabot.
«Sākumā domājām, ka bērni negribēs ar mums strādāt, jo «laupām» viņiem brīvstundas, kuru laikā notiek šie semināri, bet izrādījās pretēji. Lai gan pieredze mums pagaidām ir bijusi tikai Jelgavas 4. un 6. vidusskolā, tomēr redzam, cik jaunieši ir atvērti jaunām lietām. Bija reizes, kad skolēni kopā ar mums palika klasē arī starpbrīdī,» stāsta P.Saulīte, piebilstot, ka meitenes ir gandarītas par paveikto un sasniegto.
Meitenes atzīst, ka tikt galā vienlaicīgi ar apmēram 20 skolēniem ir diezgan sarežģīti. Īpaši ar jauniešiem, kuri uzskata, ka šīs zināšanas nenoderēs talākajā dzīvē, un izvēlas labāk atblidēt uz īsziņām. «Skolotājam ir vajadzīga liela sapratne, pacietība un viltība, lai panāktu, ka visi skolēni darbojas. Varbūt mēs paši mācību stundu laikā to neievērojam, bet telefoni tik tiešām ir mūsdienu skolotāju lielākais ienaidnieks. Tie novērš skolēnu uzmanību,» vērtē K.Mināte.
Foto: no skolnieču arhīva