21.2 °C, 2.2 m/s, 79.5 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaSkolēni pētījumos izstrādājuši ekskursiju maršrutus un vīziju par modernu teātri Jelgavā
Skolēni pētījumos izstrādājuši ekskursiju maršrutus un vīziju par modernu teātri Jelgavā
26/04/2013

Šodien Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) notiek otrais pilsētas skolēnu pētniecisko darbu konkurss «Izzini Jelgavu!», kurā skolēni aizstāv 32 pētījumus par pašvaldības un to iestāžu piedāvātajām tēmām. Jaunieši izzinājuši Lielās un Cukura ielas vēsturi, mototriāla attīstību Jelgavā, izstrādājuši vairākus jaunus ekskursiju maršrutus, moderna muzeja vīziju un to, kāds varētu izskatīties jaunais teātris Jelgavā. 

Ritma Gaidamoviča

Šodien Zemgales reģiona
Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) notiek otrais pilsētas skolēnu
pētniecisko darbu konkurss «Izzini Jelgavu!», kurā skolēni aizstāv
32 pētījumus par pašvaldības un to iestāžu piedāvātajām tēmām.
Jaunieši izzinājuši Lielās un Cukura ielas vēsturi, mototriāla
attīstību Jelgavā, izstrādājuši vairākus jaunus ekskursiju
maršrutus, moderna muzeja vīziju un to, kāds varētu izskatīties
jaunais teātris Jelgavā. 

Konkursā «Izzini Jelgavu!» spēkiem
šodien mērojās 52 skolēni, kuri izstrādājuši 32 darbus par
kultūrvēsturiskām tēmām un Jelgavas šodienu. Šos darbus
izstrādājuši skolēni no 6. līdz 12. klasei.

ZRKAC direktore Sarmīte Vīksna stāsta,
ka konkursa galvenais mērķis ir rosināt skolēnos interesi par savu
pilsētu un stiprināt lokālpatriotismu par Jelgavu. Pētniecības
procesā skolēni daudz vairāk iepazīst, izprot un iemīl savu
pilsētu. Viņa atzīst, ka šā gada darbi parāda, ka skolēniem
izvēlētās tēmas patiesi interesē un tās viņiem ir pa spēkam, līdz
ar to arī uzlabojusies darbu kvalitāte. «Rezultātā pašvaldības
iestādes būs ieguvušas jaunas idejas un ierosinājumus no skolēniem.
Būtiski, ka jaunieši savas idejas arī vizualizējuši, tādējādi
parādot praktiskā pielietojuma iespējas. Piemēram, izveidots
konkrētas ielas pagalma rekonstrukcijas plāns, izstrādāts divu
dienu veloekskursijas maršruts un arī ekskursijas maršruts
«Teatrālā Jelgava», spēle «Jelgavas monopols», kas varētu kļūt pat
par Jelgavas suvenīru. Īpaši priecē tas, ka katrā jaunā autora
darbā jūtama pilsoniskā attieksme un piederības sajūta savai
pilsētai,» atzīst S.Vīksna, piebilstot – uzteicami, ka skolēnu
pētījumiem ir ne tikai teorētiskais pamatojums, bet arī praktiskas
shēmas, pētījumi, anketas, ko varēs izmantot turpmāk.

Skolēni pētījuši tādas tēmas kā
«Jelgavas kinoteātru vēsture un projekts par jauna kinoteātra
izveidi», «Kāda Puķu ielas pagalma rekonstrukcija», «Ekskursijas
maršruts – «Senā teatrālā Jelgava», «Klases ekskursija jauniešiem
Jelgavā un tās apkārtnē ar velosipēdiem», «Ārtelpas skulptūras un
pieminekļi Jelgavā», «Jelgavas profesionālais teātris».

Jelgavas 4. vidusskolas skolniece Ketija
Agarska aizstāvēja pētījumu «Mototriāls Jelgavā un tā ievērojamākie
sportisti», pēc kura secinājusi, ka Jelgavu droši var saukt par
triāla galvaspilsētu Latvijā. Tieši Jelgavā PSRS laikā sāka
nodarboties ar šo sporta veidu, arī šodien spēcīgākie sportisti nāk
tieši no mūsu pilsētas. Meitenes plašo pētījumu par šī ekstrēmā
sporta veida vēsturi un šodienu atzinīgi novērtēja žūrija, kas
Ketijai ieteica iesākto turpināt – viņas pētījums var pāraugt
plašākā darbā, apkopojot triāla vēsturi visas Latvijas
kontekstā.

Jelgavas 5. vidusskolas skolnieki Demids
Špakovičs un Ivans Zotovs pētījuši, kāds varētu izskatīties
ideālais Jelgavas muzejs. Puiši atzīst, ka svarīgākais ir, lai tajā
tiek izmantotas modernās tehnoloģijas, digitālās un interaktīvās
spēles, kas piesaista jauniešu auditoriju. «Diemžēl maz jauniešu
šodien iet uz muzeju, taču uzskatām, ka ikvienam ir jāzina gan
pilsētas, gan valsts vēsturi. Tāpēc ir svarīgi, lai viņi aizietu.
Mēs pētījām, kas veicinātu viņus iet. Svarīgākais? Modernās
tehnoloģijas un gids,» stāsta Demids, piebilstot, ka gidam ir jābūt
atraktīvam, jāspēj jauniešus iesaistīt ekskursijas procesā. Darba
vērtētājs Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzeja
galvenais krājuma glabātājs Aldis Barševskis atzinīgi novērtē to,
ka puiši darba procesā izmantojuši gudras grāmatas, ko parasti lasa
tikai muzejnieki, un arī ideju šādu tēmu paņemt. Tiesa, secinājumi,
par to, kādam tad jābūt ideālam muzejam, esot pārāk vispārīgi.
«Mazs pārsteigums bija jauniešu aptaujās noskaidrotais, ka muzeja
apmeklējumā nozīme ir arī ārējām veidolam un dekorācijām,» piebilst
A.Barševskis.

Agita Dreimane un Sintija Trukšāne
pētījušas Lielās ielas vēsturi. Meitenes, taujātas, kāpēc
izvēlējušās šo tēmu, atzīst, ka gribējušas noskaidrot, kā
mainījušies Lielās ielas nosaukumi gadu gaitā.

Konkursa «Izzini Jelgavu» uzvarētājiem
pasniegtas pašvaldības un to iestāžu sarūpētas balvas.

REZULTĀTI

Foto: Ivars Veiliņš