31 °C, 2.7 m/s, 37.7 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaSkolēni izsaka savu viedokli par Ulmaņa laiku
Skolēni izsaka savu viedokli par Ulmaņa laiku
25/10/2013

Īstenojot projektu «Vienoti Jelgavai», vakar Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejā aizvadīta pilsētas 9. – 12. klašu skolēnu paneļdiskusija par vēsturiskiem notikumiem un datumiem «Nevis šķeļ, bet vieno». Deviņas komandas no dažādām Jelgavas skolām izteica savu viedokli par Ulmaņa laiku.

www.jelgavasvestnesis.lv

Īstenojot projektu «Vienoti
Jelgavai», vakar Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejā
aizvadīta pilsētas 9. – 12. klašu skolēnu paneļdiskusija par
vēsturiskiem notikumiem un datumiem «Nevis šķeļ, bet vieno».
Deviņas komandas no dažādām Jelgavas skolām izteica savu viedokli
par Ulmaņa laiku.

Jelgavas Sabiedrības integrācijas
pārvalde (SIP) informē, ka paneļdiskusijas tēma šoreiz bija «Kārļa
Ulmaņa apvērsums». Pasākuma laikā skolēni noskatījās nelielu
teatralizētu uzvedumu par šo tēmu un vēlāk aktīvi piedalījās
diskusijā, izteica savas domas, mēģināja modelēt situāciju
mūsdienās un pasākuma noslēguma daļā dalījās ar saviem
secinājumiem: «Ulmaņa laiki bija ļoti labvēlīgi latviešu tautai;
Ulmaņa laiki okupācijas gados latvietim palika atmiņā kā «zelta
laiki», jo bija vārda brīvība, saimniecības uzplaukums, latviskums,
nacionālisms un pārticība; Kārlis Ulmanis sekoja Eiropas
autoritārisma tendencēm, jo kaimiņvalstīs autoritārie režīmi bija
jau izveidojušies; Ulmaņa laika moto: «Latviska Latvija!»,» tā domā
Jelgavas 4.vidusskolas 9.b klase.

«Ulmaņa laiki nebija tie labākie –
vienam cilvēkam nevar būt tik daudz varas, jo viņš pārstāj ņemt
vērā tautas viedokli, nav opozīcijas, ar ko jārēķinās…» spriež
Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas komanda.

«Ulmanis nevēlējās uzspiest tautai savu
diktatūru. Viņa mērķis bija., lai katram būtu savs zemesgabals, bet
tajā laikā tauta nebija diez ko vienota, arī Saeima bija sašķelta
kreisajos un labējos, kuru viedokļi bija pretēji. Ulmanis gribēja
atrast vidusceļu, lai gan metode, ar kādu to panākt, bija diezgan
nepareiza,» uzskata Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas 12.
klase.

SIP stāsta, ka paneļdiskusijas uzdevums
ir nemeklēt šodien vainīgos vēsturiskajos notikumos, bet gan meklēt
noderīgas atziņas vēsturē un kopīgo, saliedējošo. «Mūsdienu paaudze
nevar uzņemties atbildību par vēstures notikumiem, bet var
uzņemties atbildību par notikumiem šodien. Pēc katras interaktīvās
spēles notiks paneļdiskusija, lai jaunieši kopā ar ekspertiem
meklētu vēstures notikumu kopējos diskursus,» uzsver
organizatori.

Kopumā šajā pasākumu ciklā ir plānotas
četras paneļdiskusijas, kurām viens no mērķiem būs brošūras «Mēs
meklējam kopīgo!» izveide. Pastāvīgie komandu locekļi būs brošūras
līdzautori.

Jāpiebilst, ka šis projekts ir vērsts uz
vispārēju sabiedrības izpratnes līmeņa celšanu par pilsonisko
līdzdalību un starpkultūras dialoga veicināšanu, izglītojot un
iesaistot sabiedrību kopumā, lai veidotu vienotu vēstures izpratni,
izmantojot interaktīvas aktivitātes dažādām sabiedrības
grupām.

Plānots, ka nākamā paneļdiskusija notiks
28. novembrī, kad uzmanība tiks pievērsta 9. maija un 16. marta
notikumiem. Šis pasākums notiks Jelgavas pilī.

Projektu «Vienoti Jelgavai» realizē
biedrība «Jelgavas nacionālo kultūras biedrību asociācija» ar
partneri biedrību «Par zaļo enerģiju Latvijai» ar Sabiedrības
integrācijas fonda atbalstu. Projektu finansiāli atbalsta Islande,
Lihtenšteina un Norvēģija.

Foto: sib.jelgava.lv