Lai arī pašlaik dabā valda ziemas miegs, Stādu audzētāju biedrība jau trešo gadu pēc kārtas aicina visu Latvijas skolu 1. līdz 6. klašu skolēnus kopā ar saviem skolotājiem piedalīties stādu audzēšanas konkursā «Dārznīca». Konkursa laikā skolēniem būs iespēja izmēģināt spēkus dārzniecībā, piecu mēnešu laikā pašu spēkiem audzējot trīs augus un savus novērojumus dokumentējot «Augu dienasgrāmatā».
www.jelgavasvestnesis.lv
Pagājušajā gadā izvērtējumam tika saņemti 176 individuālie un 193 komandu darbi, pie kuriem kopā bija strādājuši vairāk kā 4000 skolēnu. Galveno konkursa balvu – iespēju piedalīties stādu audzēšanas konkursa «Dārznīca» noslēguma pasākumā LU Botāniskajā dārzā ieguva 60 labāko darbu autori kopā ar saviem skolotājiem.
Arī šogad uz skolām kopumā tiks izsūtīti 1000 stādu audzēšanas komplekti, kuros būs trīs dažādu augu – krūmcidonijas, Krasta kļavas un vītola «Hakuro Nishiki» stādmateriāli, kā arī viss nepieciešamais audzēšanai – augsne, podiņi, mēslojums, kā arī «Augu dienasgrāmata», kas ir konkursa galvenais atskaites dokuments. «Tajā skolēniem būs jāpieraksta visas veiktās darbības, savi novērojumi, pētījumi un secinājumi par stādu audzēšanas gaitu no pirmās līdz pēdējai projekta dienai. «Augu dienasgrāmatu» varēs papildināt ar zīmējumiem, fotogrāfijām, filmiņām un aprakstiem par veiktajiem darbiem, kā arī citām aktivitātēm projekta laikā,» informē organizatori. Konkursa žūrija vērtēs «Augu dienasgrāmatu» – tas, cik rūpīgi un radoši tā būs aizpildīta, arī noteiks uzvarētājus.
Konkursa noslēgumā skolēni tiek aicināti izaudzētos augus iestādīt skolas teritorijā, pirms tam gan konsultējoties ar dārznieku par augiem piemērotāko vietu.
Pieteikšanās ir sākusies un tā tiks slēgta mirklī, kad tiks rezervēti visi izplatīšanai paredzētie 1000 stādu audzēšanas komplekti. Pieteikties var, aizpildot anketu vietnē
«Taču, ja nepaspēsiet pieteikties savlaicīgi, varat piedalīties konkursā arī ar saviem stādu audzēšanas materiāliem, savukārt visus konkursa dokumentus būs iespējams lejuplādēt konkursa mājaslapā,» ziņo organizatori.