22.1 °C, 1.6 m/s, 68.9 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaSkolām grib piesaistīt nozaru profesionāļus
Skolām grib piesaistīt nozaru profesionāļus
06/12/2017

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) rosina atvieglot iespēju strādāt par pedagogiem nozaru speciālistiem, kas iepriekš nav apguvuši pedagoģiju. Šāda pieeja IZM ieskatā varētu palīdzēt risināt situāciju, ka skolās trūkst pedagogu. Arī Jelgavā joprojām trūkst skolotāji vairākos mācību priekšmetos, un uzrunātie izglītības jomas pārstāvji vērtē, ka, speciālisti, kas, apgūstot intensīvo pedagoģijas kursu, ienāktu skolā, būtu labs papildinājums.

Jelgavas Izglītības pārvaldē norāda, ka pilsētā trūkst,
piemēram, latviešu valodas skolotāju mazākumtautību skolās,
ķīmijas, fizikas, bioloģijas skolotāju, kā arī mūzikas skolotāju
pirmsskolā un citu pedagogu. «Mēs esam gandarīti, ka tiek īstenots
tāds izglītības projekts kā «Iespējamā misija», kurā tiek
sagatavoti mūsu nākamie kolēģi – cilvēki, kas savā jomā ir
sasnieguši zināmus rezultātus. «Iespējamā misija» labi sagatavo
darbam skolā – šīs programmas dalībnieki izglītības iestādē ienāk
radoši un gatavi darbam. Taču tāpat mēs uzskatām, ka izglītības
nozarē ir nepieciešami speciālisti, tādēļ svarīgi, lai šiem
cilvēkiem būtu labas pedagoģijas un psiholoģijas zināšanas,
zināšanas par mācīšanas metodēm,» vērtē Jelgavas Izglītības
pārvaldes vadītāja Gunta Auza, papildinot, ka šis varētu būt
risinājums pedagogu trūkuma novēršanai, bet ļoti svarīgi, lai šie
speciālisti pārzinātu arī pedagoģijas principus.

«Skolās ir vajadzīgi fantastiski speciālisti, kuriem ir pedagoga
dotības. Ir jāatvieglo iespēja skolās strādāt speciālistiem, kuriem
ir interese un padziļinātas zināšanas konkrētajā nozarē. Arī mūsu
kolektīvā daudzi skolā ir nonākuši šīs misijas apziņas dēļ, kas
bieži vien ir apzinātāka nekā pedagoģijas studentiem, kuriem māca,
kā jāpasniedz konkrētais priekšmets, bet jomas speciālisti nozari
pārzina pilnvērtīgāk,» vērtē Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas direktore
Ilze Vilkārse. Viņa papildina, ka ģimnāzijai ir izveidojusies
lieliska sadarbība ar «Iespējamās misijas» dalībniekiem, kas
pedagoģijas praktisko pusi lielākoties apgūst reālā vidē –
skolā.

IZM piedāvā divus iespējamos skolotāja profesionālās
kvalifikācijas iegūšanas veidus. Prioritārs veids IZM ieskatā būtu
skolotāja profesionālo kvalifikāciju iegūt pēc iegūtas augstākās
izglītības sev interesējošā jomā, piemēram, matemātikā, fizikā,
valodās vai citās jomās. Otrs veids paredzētu kvalifikācijas
iegūšanu pēc vidējās izglītības iegūšanas ar skaidru motivāciju
apgūt pedagoga profesiju. Ņemot vērā diskusijas par to, ka
pedagogiem vispārējā izglītībā būtu jāpasniedz vairāk nekā viens
mācību priekšmets, personas, kas būtu ieguvušas grādu kādā no
nozarēm, izņemot pedagoģiju, būtu iespēja apgūt arī papildu mācību
priekšmetu pasniegšanu kā atsevišķus modeļus, informē portāls
«E-klase».

Foto: no JV arhīva