12.7 °C, 1.1 m/s, 92.3 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāSaziņai ar Valsts policiju iespējams izmantot vairākus kanālus
Saziņai ar Valsts policiju iespējams izmantot vairākus kanālus
22/01/2019

Ir situācijas, kad svarīga ir tūlītēja policijas iesaiste – vislabāk to ir izdarīt, zvanot pa policijas bezmaksas diennakts tālruņa numuru 110. Bet citos gadījumos ar Valsts policiju (VP) var sazināties arī caur aplikāciju un vairākiem telefona numuriem, atkarībā no saziņas mērķa un temata, informē VP pārstāve Elīna Sprudzāne.

Ja personai konkrētajā brīdī draud briesmas, pirms mirkļa
noticis noziegums vai ceļu satiksmes negadījums – šādās situācijās
uzreiz jāsazinās ar Valsts policiju, zvanot pa bezmaksas diennakts
tālruņa numuru 110. Operators pēc nepieciešamības var savienot
zvanītāju ar jebkura reģiona vai iecirkņa dežūrdaļu.

Jāņem vērā, ka zvanot pa tālruņa numuru 110, būs jāsniedz
atbildes uz vairākiem jautājumiem – kas ir noticis? Kur ir noticis?
Kas zvana? Kā arī būs jāatbild uz policijas darbinieka papildu
jautājumiem. Jāatceras, ka nedrīkst pārtraukt sarunu pirms to
izdarījis policijas darbinieks. Tāpat ārkārtas situācijās iespējams
ziņot, dodoties uz tuvāko Valsts policijas iecirkni. 

Tikai situācijās, kad policijas palīdzība nav tūlītēji
nepieciešama, var izvēlēties kādu no citiem saziņas kanāliem. Ja
noziegums ir izdarīts jau iepriekš un konkrētajā situācijā nav
nepieciešama tūlītēja policijas reaģēšana, ir iespējams vērsties
policijā ar iesniegumu. To iespējams uzrakstīt tuvākajā Valsts
policijas iecirknī, kā arī elektroniski.

Ja iedzīvotājam ir elektroniskais paraksts, tad iesniegumu var
sūtīt pa e-pasta adresi kanc@vp.gov.lv. Bet, ja ziņotājs zina
atbildīgo iecirkni vai pārvaldi, kas izskatīs konkrēto jautājumu,
iespējams sūtīt iesniegumu arī uz šī iecirkņa vai reģiona pārvaldes
kancelejas e-pasta adresi. Izmantojot portālu Latvija.lv,
iesniegumu iespējams nosūtīt arī tiem lietotājiem, kuriem nav
elektroniskā paraksta. Šis portāls atbalsta arī reģistrēšanos caur
internetbanku. Jāuzsver, ka pa e-pastu kanc@vp.gov.lv un portālu
Latvija.lv nosūtītie iesniegumi likumā noteiktajā kārtībā tiek
izskatīti 30 darba dienu laikā, tāpēc situācijās, kad policijai
jāreaģē uzreiz, šos saziņas kanālus nav ieteicams izmantot.

VP ir izstrādāta arī mobilās aplikācijas funkcija, kas būtiski
atvieglo operatīvo dienestu darbu gan nomaldījušos cilvēku
meklēšanā, gan ceļu satiksmes negadījuma vai noziedzīga nodarījuma
vietas operatīvā atrašanā. Izmantojot jauno funkciju, persona
operatīvajiem dienestiem var nosūtīt savas koordinātas situācijās,
kad nav iespējams sniegt skaidras norādes par to, kur atrodas. Taču
jāatceras, ka, ja persona nonākusi nelaimē, nepietiek tikai nosūtīt
īsziņu ar koordinātām, ir jāveic arī zvans attiecīgajam glābšanas
dienestam. Tāpat aplikācijā aculiecinieki var ziņot par ceļu
satiksmes negadījumiem.

Tāpat VP pieejams vienotais Valsts policijas uzticības tālrunis
informācijas sniegšanai par likumpārkāpumiem un tos izdarījušām
personām – 67075444. Tomēr tiek uzsvērts, ka šis ir automātiskais
atbildētājs, tāpēc informācija precīzi jādefinē – vieta, laiks, kas
noticis un iesaistītās personas. Noklausoties automātiskā
atbildētāja atbildi un sagaidot skaņas signālu, iedzīvotāji var
atstāt savu ziņojumu. Tāpat informāciju var sniegt arī pa e-pastu
uzticiba@vp.gov.lv.

VP ir pieejams arī informatīvais tālrunis ceļu satiksmes
jautājumos – 67208108. Zvanot pa šo tālruni, iedzīvotāji var
noskaidrot interesējošos jautājumus par piemērotajiem
administratīvajiem sodiem, fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem, kā
arī protokolu vai lēmumu pārsūdzēšanu un informāciju, kas aktuāla
autopārvadātājiem.

Foto: no «Jelgavas Vēstneša» arhīva