Sabiedrisko attiecību speciālisti iesaka vairākus veidus, kā uzlabot tēlu Valsts prezidentam Valdim Zatleram, liecina mārketinga komunikāciju vortāla «www.7guru.lv» veiktā aptauja.
Pēc sabiedrisko attiecību speciālistu domām, spēcīgākais no instrumentiem prezidenta tēla veidošanā Zatleram jau piemītot, proti, viņš esot visatpazīstamākais cilvēks Latvijā, taču prezidentam esot pēdējais laiks saprast, kādu publisko tēlu viņš vēlas veidot.
«PRAE» projektu direktors Arnis Lapiņš iesaka prezidentam iegūt kompetenci politikā un vēlāk to pārliecinoši demonstrēt lēmumu pieņemšanā. «Iespējams, nepieciešami patiešām autoritatīvi politiskie padomdevēji un personības, kas iekšējā komunikācijā spētu arī runāt pretī, panākt viņu viedokļa akceptēšanu, bet publiskajā telpā nepieciešamības gadījumā paši skaidrotu Valsts prezidenta politiku,» saka Lapiņš.
Tāpat, pēc Lapiņa domām, Zatleram vajadzētu pilnveidot publiskās uzstāšanās un uzlabot attiecības ar medijiem.
Sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš uzskata, ka prezidentam patlaban būtu jāsāk ar mazām lietām, kritiskāk izturoties pret savu tēlu un rīcību, jo «brīdī, kad valstī viss jūk un brūk, prezidenta tēla būtiska uzlabošana plašas sabiedrības acīs varētu valstij maksāt pārāk dārgi (te nav domāti prezidenta kancelejas izdevumi)».
Savulaik ar Tautas partijas dibinātāju Andri Šķēli cieši saistītais polittehnologs, sabiedrisko attiecību konsultants Jurģis Liepnieks iesaka Zatleram mācīties no savām kļūdām un turpmāk tās nepieļaut. «Vienmēr publisko tēlu ir iespējams mainīt. Īpaši viegli to izdarīt ir cilvēkiem ar augstu atpazīstamību. Tā kā Valsts prezidentam ir augstākā atpazīstamība valstī, viņam ir vieglāk koriģēt savu tēlu jebkurā virzienā,» saka Liepnieks, tomēr norāda, ka Zatlers šobrīd ir «vissliktākais prezidents atjaunotās Latvijas laikā un viens no vājākajiem politiķiem mūsu politiskajā elitē».
Savukārt «Komunikāciju aģentūras/Edelman Affiliate» valdes priekšsēdētāja Signe Reinholde–Āboliņa saka, ka iespējamie risinājumi, kā uzlabot tēlu, ir atkarīgi no Valsts prezidenta mērķiem par to, cik tieši un spēcīgi viņš vēlas ietekmēt politisko situāciju, proti, vai nu viņš grib censties to spēcīgi ietekmēt un vadīt, lai pārvarētu politisko un ekonomisko krīzi, vai arī aprobežoties ar procesu vērošanu, lieki neriskējot ar savu reitingu.
«Lai izdarītu pirmo no iespējamajiem variantiem, nepieciešams būtiski kvalitatīvi papildināt komandu ar politiski pieredzējušiem padomniekiem. Bet otrajā variantā jāprecizē Valsts prezidenta prioritātes un mērķtiecīgi jāstrādā pie tām. Piemēram, tās varētu būt izglītības jomā, kas līdz ar ekonomisko krīzi nav nevienas partijas rūpju lokā, taču ilgtermiņā ir būtiskākā Latvijas nākotnei. Prezidentam ir sabiedrības simpātiju avanss, bet nu ir pēdējais laiks to attaisnot,» saka Reinholde–Āboliņa.
«Eksodus Integrētās Komunikācijas» valdes locekle Iveta Antonišķe uzskata – lai kaut ko būtiski mainītu, jāiegulda nopietni profesionāli cilvēku resursi. «Ņemot vērā, ka prezidenta komandā ir strādājis cilvēks, kura profesionalitāti augsti vērtēju, bet šis cilvēks ir samērā ātri no kancelejas pārvilināts citā darbā, man ir aizdomas, ka prezidentam apkārt esošā vide ir grūta un sarežģīta,» saka Antonišķe.
Savukārt «MMS Communications Latvia» direktors un Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols domā, ka Zatlera tēla izmaiņas iespējamas gandrīz tikai ārēju apstākļu ietekmē, tādēļ Valsts prezidents varot tikai turpināt aizsākto, proti, «peldēt».
www.leta.lv